fbpx

Jak zostać wedding plannerem?

  /  Case study, inspiracje, atrakcje   /  Jak zostać wedding plannerem?
Jak zostać wedding plannerem?
Cazs czytania: 3 minut

Każda kobieta, będąc małą dziewczynką, marzy o ślubie niczym z bajki. Na łonie natury, o zachodzie słońca bądź w urokliwej kapliczce wyłącznie wśród najbliższych członków rodziny. Tyle jest marzeń, ile przyszłych Panien Młodych, chcących przerodzić mnogość swoich pomysłów w rzeczywistość.

A gdybyśmy Ci powiedzieli, że jest to możliwe? Może właśnie Ty możesz zostać osobą, która pomoże przyszłej Parze Młodej zaplanować najważniejszy dzień w ich życiu, zaczynając od rezerwacji sali i formalności urzędowych, po sporządzenie listy gości, wybór kosmetyczki i fryzjera?

W poniższym artykule opowiemy m.in. kim jest wedding planner, jaka jest jego rola podczas organizacji ślubu oraz wesela, jakie kursy powinny znaleźć się w Twoim terminarzu i przede wszystkim, jak zostać wedding plannerem z prawdziwego zdarzenia.

Kim jest wedding planner i jakie są jego obowiązki?

Zawód wedding plannera, zwanego również konsultantem ślubnym, nie bez przyczyny cieszy się coraz większą popularnością w naszym kraju. Organizacja tak hucznego wydarzenia, jak ślub i wesele, może okazać się nie lada wyzwaniem dla przyszłych współmałżonków, którzy równocześnie muszą mierzyć się z wyzwaniami dnia codziennego.

Wedding planner jest po to, aby ich odciążyć, lecz nie tylko! Jego zadaniem jest przede wszystkim zorganizowanie uroczystości zgodnie z wymaganiami Pary Młodej, równocześnie mając na uwadze wysokość wskazanego przez nią budżetu. Jak wspomnieliśmy wcześniej, na jego liście znajduje się zarówno rezerwacja sali weselnej, niezbędne formalności urzędowe, jak i sporządzenie listy gości czy przygotowanie zaproszeń. Nie można również zapomnieć o pomocy w doborze dekoracji oraz kwiatów, które podkreślą styl wydarzenia, a także o zakupie sukni i garnituru.

Brzmi banalnie, prawda? Otóż nic bardziej mylnego! Konsultant ślubny odpowiada również za kontakt z podwykonawcami, takimi jak zespół\DJ czy fotograf, podejmuje się negocjacji cen, gdyby te wykraczały poza określony budżet. Co najważniejsze – panuje nad ewentualnymi sytuacjami kryzysowymi, aby przyszli Państwo Młodzi mogli w pełni cieszyć się nadchodzącą imprezą, równocześnie służąc im nie tylko w roli asystenta, ale także doradcy, prawnika czy psychologa przez okres organizacji uroczystości, czyli średnio 250-300 godzin.

Kursy a doświadczenie w roli konsultanta ślubnego

Szkolenia to pierwszy krok do zostania konsultantem ślubnym z prawdziwego zdarzenia. W Internecie można znaleźć naprawdę wiele kursów odbywających się zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, oferowanych przez firmy związane z organizacją eventów bądź bezpośrednio z branżą ślubną. Podczas szkolenia w teorii przyswoisz niezbędne informacje, a dzięki działaniom praktycznym nabędziesz wiedzę nie tyle z organizacji samego wydarzenia, ile tworzenia kosztorysu czy utrzymywania dobrej relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi. Nasza firma Event Manager Training Group również przeprowadza szkolenia, dzięki którym poznasz świat organizatorów imprez ślubno-weselnych od podszewki. Kurs skierowany jest m.in. do osób poszukujących lub chętnych zmienić swoją ścieżkę zawodową, a także pracowników obiektów hotelarsko-gastronomicznych, dla których przyjęcia weselne to chleb powszedni.

Jak krok po kroku zostać wedding plannerem?

Jak rozpocząć karierę w roli wedding plannera? Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. Na początek warto wziąć udział we wcześniej wspomnianych kursach, pozwalających nabyć niezbędną wiedzę z zakresu organizacji ślubów i wesel, po których ukończeniu otrzymasz potwierdzający Twoje umiejętności certyfikat.

Zapisz się na nasz kurs Wedding Planner

Jeśli dojdziesz do etapu, w którym jesteś gotowy podbić rynek w roli profesjonalnego konsultanta ślubnego, warto zastanowić się nad założeniem własnej działalności bądź wejścia we współpracę z inną firmą z tej branży. Oczywiście samodzielny start może okazać się równie dużym wyzwaniem, jak samodzielna organizacja ślubu i wesela przez przyszłą

Parę Młodą. Niemniej, jest to jak najbardziej możliwe do wykonania. Współpraca ze znaną marką daje Ci natomiast wiele możliwości i co najważniejsze – dostęp do klientów, dzięki czemu nabędziesz doświadczenie już na samym początku swojej kariery. Warto również wspomnieć, że zarówno podczas kursów, jak i współpracy z firmą m.in. eventową nawiążesz szereg kontaktów, które stanowią jeden z niezbędnych elementów w pracy wedding plannera.

Na terenie naszego kraju działa również Polskie Stowarzyszenie Konsultantów Ślubnych, a na portalach społecznościowych można dołączyć do licznych grup zrzeszających doświadczonych konsultantów, jak też stawiających dopiero swoje pierwsze kroki w branży. Niemniej zawsze służą oni pomocą oraz ekstremalną dawką wiedzy z zakresu organizacji imprez ślubno-weselnych.

Przejdźmy do sedna, czyli jak wyglądają zarobki wedding plannera?

Można by rzec, że zarobki konsultanta ślubnego są owiane tajemnicą. W sieci czy na stronach internetowych agencji ślubnych nie znajdziesz konkretnego cennika. Finalna kwota, jaką zarabia wedding planner podczas jednego wesela, waha się zazwyczaj między kilkoma a kilkunastoma tysiącami złotych. Niemniej niektóre portale związane bezpośrednio z branżą ślubną zwracają uwagę na trzy sposoby, z pomocą których można obliczyć wynagrodzenie organizatora imprez ślubno-weselnych.

Pierwsza z nich, to stała stawka za pracę, która oczywiście może wzrosnąć ze względu na czas, jaki zajmie organizacja wesela czy zakres obowiązków. Inny sposób rozliczenia wynagrodzenia to prowizja, a dokładnie odgórnie ustalony procent liczony od budżetu wesela. Istnieje również możliwość wypłaty na podstawie wynegocjowanych z podwykonawcami rabatów, czyli wcześniej wspomnianym, DJ tudzież zespołem, fotografem czy florystką.

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła