fbpx

Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki

  /  Artykuły   /  Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki
Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki
Cazs czytania: 4 minut

Wraz z nadejściem pandemii świat eventów online – wcześniej zajmujących znikomą część rynku – zaczął odgrywać kluczową rolę. Agencyjni i korporacyjni event manager’owie musieli błyskawicznie zmienić swój sposób pracy i dostosować się do nowych realiów.

Nowy zawód Digital Event Manager

Tym samym pojawił się nowy zawód Digital Event Manager. Zarówno w sieci, jak i na naszej grupie Kariera Event Managera publikowane były oferty pracy dla osób, które mają doświadczenie w organizacji standardowych eventów, ale odnajdują się także w pracy w studio, znają platformy streamingowe i wiedzą, jak wygląda praca z kamerą. Przygotowanie scenariusza eventu online różni się bowiem znacząco od przygotowywania scenariusza wydarzenia stacjonarnego.

💡 Do grupy Kariera Event Managera można dołączyć także jako firma i publikować bezpłatnie oferty pracy

Potrzeba szybkiego podniesienia kompetencji przełożyła się na ogromne zainteresowanie szkoleniami z zakresu organizacji wydarzeń w świecie cyfrowym, szczególnie w zakresie praktycznego zastosowania platform i narzędzi np. „Event online w teorii i praktyce”. W sieci pojawiło się także sporo webinarów, podczas których analizowano przyszłość branży eventowej i omawiano case study zrealizowanych projektów online’owych.

Nazwy stanowisk pracy przy organizacji eventów online

Podobnie jak w przypadku Event Managera (nazywanego specjalistą ds. eventów, kierownikiem organizacji wydarzeń czy nawet prześmiewczo kaowcem 😅), nazewnictwo dla stanowiska Digital Event Managera jest bardzo zróżnicowane. Jeśli będziesz szukać pracy i chcesz ustawić alerty na portalach rekrutacyjnych lub w Google Alerts możesz użyć takich haseł jak:

– praca Digital Event Manager
– praca Koordynator wydarzeń cyfrowych
– praca Menedżer ds. wydarzeń cyfrowych
– praca Specjalista ds. organizacji wydarzeń online
– praca Specjalista ds. organizacji eventów online
– praca Virtual Event Planner
– praca Online Event Coordinator
– praca Virtual Event Coordinator
– praca Online Event Manager

Przykładowe oferty pracy Digital Event Manager

Experiential Project Manager, Shell Business Operations

Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki

Fragment oferty pracy Experiential Project Manager, Shell Business Operations / pracuj.pl

Virtual Event Coordinator, KDK Events

Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki

Fragment oferty pracy Virtual Event Coordinator, KDK Events / praca.pl

Koordynator wydarzeń cyfrowych, Centrum GovTech

Nowe stanowisko Digital Event Manager – wymagania, obowiązki, zarobki

Fragment oferty pracy Koordynator wydarzeń cyfrowych, Centrum GovTech / pracuj.pl

Czym zajmuje się Digital Event Manager?

Podstawowe obowiązki:
– planowanie działań, nadzór i koordynacja projektów wydarzeń online i hybrydowych
– tworzenie harmonogramu projektu eventu oraz szpigla (szczegółowego scenariusza wydarzenia)
– współpraca z klientem i podwykonawcami (studio, ekipa techniczna, reżyser eventu, scenografia itp.)
– budżetowanie, prowadzenie dokumentacji projektowej
– poszukiwanie rozwiązań i pomysłów na spotkania online w celu zwiększenia interakcji z uczestnikami
– monitorowanie wskaźników zaangażowania uczestników wydarzeń
– raportowanie wyników

Dodatkowe obowiązki (w zależności od oferty pracy i specyfiki firmy):
– współpraca z partnerami i sponsorami wydarzeń, pozyskiwanie reklamodawców
– produkcja i postprodukcja audio-video, wewnętrzna lub zlecana zewnętrznym dostawcom (współpraca z dostawcami i koordynacja ich działań)
– komunikacja z uczestnikami (obsługa czatów, ankiet, badanie potrzeb)
– prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących eventów online
– wsparcie techniczne przy organizacji eventów o charakterze digitalowym

Jakie są wymagania dla Event Manager’a organizującego wydarzenia online?

Doświadczenie w realizacji projektów wydarzeń „na żywo” jest bardzo ważne dla organizatora wydarzeń online, ale niewystarczające. Przydatna jest wiedza techniczna, obejmująca zarówno znajomość podstawowych urządzeń znajdujących się w studio (mikrofony, kamery, oświetlenie, oprogramowanie, prompter), jak również narzędzi do webinarów i platform, dzięki których można robić streaming. Oczywiście, z reguły manager korzysta z usług firm technicznych, jednak, aby mógł przygotować koncepcję i ofertę eventu dla klienta, powinien orientować się w możliwościach technicznych. Nie każdy pomysł da się bowiem zrealizować. Dobrze również wiedzieć, które rozwiązania są bezpieczne, a które mogą powodować problemy.

Wymagania kluczowe:
– doświadczenie w organizacji eventów stacjonarnych, online i hybrydowych
– wiedza na temat podstaw produkcji filmowej, nagrań audio czy ekspozycji
– umiejętność doboru formuły wydarzenia do charakteru i liczebności grupy docelowej
– podstawowa znajomość platform do streamingu: Youtube, Vimeo, Facebook, Twitch, Dacast, Clevercast
– podstawowa znajomość narzędzi do wideokonferencji: MSTeams, GoogleMeet, ClickMeeting, Zoom, Cisco Webex
– podstawowa znajomość platform do eventów online: MEETING15, Coffe, Hopin
– znajomość narzędzi do mierzenia skuteczności działań online
– umiejętność tworzenia prezentacji, ofert (Power Point, Keynote)
– umiejętność pracy z ludźmi, pracy w zespole
– samodzielność w realizacji celów i zadań, umiejętność ustalania priorytetów
– umiejętność prowadzenie kilku projektów jednocześnie
– w przypadku instytucji państwowych i niektórych korporacji wymagane jest wykształcenie wyższe (najczęściej nauki społeczne/dziennikarstwo/marketing/reklama/zarządzanie), agencje zwykle zwracają większą uwagę na doświadczenie

Wymagania dodatkowe (w zależności od oferty pracy i specyfiki firmy):
– gotowość do działania w nienormowanym czasie pracy (zadaniowy system pracy, praca w weekendy)
– umiejętność pracy pod presją czasu i rozwiązywania sytuacji kryzysowych
– umiejętność obsługi podstawowych programów graficznych lub programów do realizacji materiałów audio-video, montażu
– znajomość mediów społecznościowych, szczególnie w zakresie streamingu
– kreatywność
– komunikatywność
– umiejętność negocjacji
– znajomość języków (zwykle jęz. angielski)
– prawo jazdy kat. B
– lekkie pióro, umiejętności copywriterskie

Ile zarabia Digital Event Manager?

Wynagrodzenie osoby zajmującej się organizacją eventów online zależy od wielu czynników, takich jak wielkość i lokalizacja firmy, staż pracy czy skala zrealizowanych projektów. Bardzo często wynagrodzenie składa się z podstawy oraz prowizji od zrealizowanych wydarzeń.

Nie istnieją jeszcze oficjalne raporty z wynagrodzeń na stanowisku Digital Event Manager, natomiast możemy odnieść się do poziomu zarobków Event Managera. Jeszcze w 2019 roku średnie zarobki Event Managera oscylowały w okolicy 8 tysięcy PLN brutto, aktualnie kwota ta zmalała do około 5 tysięcy PLN brutto, co związane jest z sytuacją pandemiczną. Na podstawie pojawiających się ofert pracy dla koordynatorów wydarzeń cyfrowych można zakładać, że wynagrodzenie dla osoby, która poza doświadczeniem w zakresie organizacji wydarzeń, dysponuje również wiedzą na temat pracy w online, jest wyższe o około 25%.

💡 Dla porównania średnie wynagrodzenie dla osoby na stanowisku Virtual Event Planner w USA wynosi około 90 tysięcy dolarów rocznie.

Trzeba mieć jednak świadomość, że kryzys spowodował zamknięcie wielu agencji i po jego zakończeniu (które już zaczynamy odczuwać, bo ofert pracy przybywa) zapotrzebowanie na specjalistów od organizacji wydarzeń zarówno stacjonarnych, jak i online mocno wzrośnie. Jest to zatem dobry moment, aby podnieść swoje kwalifikacje.

Zobacz ostatnie przed wakacjami szkolenia:
27-28 maja „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym” – sprawdź szczegóły
10-11 czerwca „Event online w teorii i praktyce” – sprawdź szczegóły

 


Autor: Dorota Rogozińska
Zdjęcie na okładce autorstwa RODNAE Productions z Pexels

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła