Szkolenie „Travel Manager – organizacja wyjazdów zagranicznych” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących pracować w biurach podróży lub agencjach incentive, jak i osób doświadczonych, które chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania. Szkolenie jest także chętnie wybierane przez osoby, które chciałyby założyć własne profesjonalne biuro podróży i przekuć swoją pasję do podróżowania w sposób na życie i biznes.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące branży turystycznej oraz etapy organizacji wyjazdów zagranicznych, w tym zasady konstrukcji wyjazdów, tworzenie koncepcji kreatywnej, dokumentacja i budżet projektu, współpraca z dostawcami zagranicznymi oraz zagadnienia prawne i kwestie bezpieczeństwa uczestników. Jako uczestnik szkolenia dowiesz się także kim są uczestnicy rynku turystycznego, a także wykonasz wiele warsztatów, które pobudzą Cię do własnej analizy i dyskusji.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerkę związaną z turystyką od ponad 20 lat. Była wiceprezesem biura podróży Africa line i agencji wyjazdów motywacyjnych Incentive Care. Specjalizuje się w przygotowaniu i obsłudze najbardziej nietypowych wyjazdów, dużych grup incentive, jak również kameralnych, często luksusowych podróży. Obecnie prowadzi biuro podróży Tour de Family, specjalizujące się w realizacji autorskich programów podróży dla rodzin z dziećmi. Jej wieloletnia praktyka jest doceniana przez uczestników szkoleń EMTG i stanowi dla nich kierunkowskaz na drodze do sukcesów w dalszej drodze zawodowej.
Kto będzie Cię szkolił?
Agnieszka Lewandowska – Związana z turystyką od ponad 20 lat. Entuzjastka podróży, która odwiedziła już ponad 70 krajów. Od wielu lat związana jest z branżą wyjazdów incentive, dwukrotnie zdobyła nagrodę MP Power, w kategorii „Meeting planner – agencja incentive”.
Była wiceprezesem biura podróży Africa line i agencji wyjazdów motywacyjnych Incentive Care. Specjalizuje się w przygotowaniu i obsłudze najbardziej nietypowych wyjazdów, dużych grup incentive, jak również kameralnych, często luksusowych podróży. Wraz z zespołem Incentive Care zrealizowała ponad 500 podróży motywacyjnych na 7 kontynentach.
Obecnie prowadzi biuro podróży Tour de Family, specjalizujące się w realizacji autorskich programów podróży dla rodzin z dziećmi. Bliski jest jej temat zrównoważonej turystyki, promuje odpowiedzialne zachowanie publikując artykuły o tej tematyce w prasie branżowej. Więcej o trenerce.
Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Zyskasz wiedzę na temat organizacji wyjazdów turystycznych popartą wieloma przykładami ze zrealizowanych projektów
- Poznasz prawne i ubezpieczeniowe wymagania stawiane organizatorom wyjazdów turystycznych oraz zapisy stosowane w umowach dotyczących wyjazdów
- Przejdziesz krok po kroku proces przygotowania idealnego wyjazdu zgodnego z Twoim pomysłem dla grupy otwartej lub na konkretne zapytanie od klienta
- Dowiesz się jak wybrać hotele i atrakcje dla grupy oraz jak uzyskać najlepsze stawki
- Dowiesz się jakie procedury trzeba spełnić, aby otworzyć biuro podróży
- Poznasz metody pozyskiwania klientów oraz strategię ich profesjonalnej obsługi
- Dowiesz się, jakie są obowiązki pilota i koordynatora wyjazdu oraz jak powinien on zadbać o bezpieczeństwo uczestników
- Poznasz najnowsze trendy w organizacji wyjazdów oraz najpopularniejsze kierunki
- Nauczysz się kosztorysować wyjazdy oraz prowadzić korespondencję i negocjacje z podwykonawcami
Dla kogo jest szkolenie?
- Dla osób chcących rozpocząć swoją karierę zawodową w organizacji wyjazdów turystycznych
- Dla tych, którzy mają podróżnicze doświadczenie i chcą otworzyć własne biuro podróży
- Dla aktualnych i przyszłych pracowników biur podróży
- Dla pracowników agencji eventowych pragnących poszerzyć swoją wiedzę o organizację imprez turystycznych i wyjazdów incentive
- Dla pracowników korporacji i instytucji zamawiających wyjazdy zagraniczne dla swoich pracowników
- Dla studentów kierunków turystycznych i hotelarskich
- Dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji związanych z organizacją wyjazdów zagranicznych
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Wprowadzenie do turystyki, podstawowe definicje
1.1 Podstawowe pojęcia: turystyka, turystyka motywacyjna (incentive), wyjazdy na zamówienie (tailored made trips), turystyka masowa, turystyka butikowa, slow travel, single room, twin room, check in i inne
1.2. Podmioty, które mogą pomóc organizatorom wyjazdów: DMC, Convention Bureau, Tourism Board
1.3. Stowarzyszenia dla organizatorów wyjazdów: SITE, SOIT, PIT
2. Podstawy prawne i obowiązki ubezpieczeniowe organizatora
2.1. Wpis do rejestru organizatorów turystyki
2.2. Obowiązkowa gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa
2.3. Pojęcie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego i Pomocowego
2.4. Podstawy Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
2.5. Konstrukcja umowy na wyjazd turystyczny (kluczowe zapisy)
3. Rynek turystyczny rozpisany na role – uczestnicy rynku turystycznego
3.1. Klienci – gdzie ich znaleźć?
3.2. Sposoby promocji wyjazdów turystycznych
3.3. Organizatorzy: Biura podróży / Tour Operatorzy, Agenci, Agencje eventowe, Agencje incentive
3.4. Podwykonawcy: linie lotnicze, agenci IATA / kasjerzy lotniczy, biura DMC, hotele i sieci hotelowe, platformy on line sprzedaży hoteli i apartamentów (typu RateHawk, TBO Hotels), venues, tourism board, convention and visitors bureau, tour leader, pilot i koordynator wyjazdów
3.5. Zasady negocjacji z hotelami – gdzie szukać najlepszych stawek?
4. Zasady konstrukcji programów wyjazdów / przykładowe case study
4.1. Budowanie emocji na etapie sprzedaży projektu
4.2. Warsztat: Jak zbadać potrzeby klientów i przygotować idealny wyjazd? Elementy składowe wyjazdu
4.3. Warsztat: Kilka przykładów wyjazdów dla różnych grup docelowych (wyjazdy niskobudżetowe, wysokobudżetowe, europejskie, pozaeuropejskie)
4.4. Case Study: Rodzinny wyjazd do RPA (7 osób, luty 2024) – wyjazdy dla małych grup
4.5. Case Study: Finlandia „Koło podbiegunowe” – wyjazdy na zamówienie klienta
4.6. Case Study: Ferie w Kenii, Majówka w Grecji – wyjazdy katalogowe dla rodzin z dziećmi
4.7. Case Study: Lizbona (25 osób), Zanzibar (102 osoby), Kenia (55 osób) – wyjazdy incenitve / motywacyjne
5. Rola pilota wycieczki i/lub koordynatora w obsłudze wyjazdów
5.1. Obowiązki pilota wyjazdu
5.2. Obowiązki koordynatora wyjazdu
6. Tworzenie kalkulacji i kosztorysów wyjazdów
6.1. Pojęcia: kosztorys, kalkulacja, marża, VAT marża
6.2. Warsztat: Przykładowa kalkulacja oraz kosztorys wyjazdu – praktyczne tworzenie rozliczenia wyjazdu
6.3. Omówienie przykładowych wymagań klientów korporacyjnych, orgaznizujących wyjazdy motywacyjne, dotyczących kosztorysów i marży
7. Wyjazdy motywacyjne dla pracowników jako efektywny fundament motywacji i lojalności
7.1. Rozwinięcie zagadnienia nagród niepieniężnych
7.2. Korzyści wynikające z incentive travel dla pracodawcy i pracownika
7.3. Uwarunkowania wyboru kierunków wyjazdów incentive
7.4. Warsztat: Jak przygotować idealny incentive? Elementy składowe wyjazdu i zasady konstrukcji programu incentive
7.5. Case Study: HP GO „4×4 Namibia”, projekt nagrodzony wyróżnieniem Golden Arrow i nominowany do MP Power
7.6. Case Study: Projekt Netia Safari Live, projekt nagrodzony MP Power
7.7. Pojęcia: proces zakupowy, sourcing i procurement, brief, RFI (Request For Information), RFP (Request For Proposal) = RFO (Request for Offer), RFQ (Request For Quotation), RFT (Request for Tender) + tender, bid
7.8. Połączenie wspólnego interesu zlecającego wyjazd oraz organizatora
8. Odpowiedzialne podróżowanie – Case Study
8.1. Pojęcia CSR i ESG
8.2. Omówienie wprowadzenia CSR do programu na podstawie projektu Misja Kilimanjaro oraz projektów w Jordanii, Maroku i Namibii
8.3. Korzyści wynikające odpowiedzialnego podróżowania dla lokalnej społeczności oraz uczestników wyjazdu
9. Mody i trendy na rynku wyjazdów turystycznych
9.1. Dodatkowe elementy wzbogacające wyjazd (pakiety powitalne, pakiety pożegnalne, udział gwiazd, ekspertów i mówców motywacyjnych)
9.2. Aplikacje, programy graficzne, AI i social media w budowaniu programu oraz promocji wyjazdów
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zapisy i informacje organizacyjne
14 stycznia 2025 (09:00-17:00)
Szkolenie „Travel Manager – organizacja wyjazdów zagranicznych”
970 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.