fbpx

Manager artysty (manager muzyczny)

Manager artysty (manager muzyczny)

Jesteś tutaj:     /  Szkolenia stacjonarne  /  Manager artysty (manager muzyczny)
Trener Robert Gajewski manager artysty EMTG
Prowadzący:
Najbliższy termin:
BRAK MIEJSC 28-29.06.2022 (Warszawa) dostępne miejsca
wrzesień/październik dostępne miejsca
Cena: 1249zł
Szkolenie Manager artystyczny EMTG

Szkolenie „Manager artysty / manager muzyczny” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zrozumieć specyfikę rynku muzycznego i pracować w przyszłości w impresariatach i managementach przy organizacji tras koncertowych, produkcji płyt i promocji muzyki, jak i tych, które mają już doświadczenie w pracy z artystami, ale chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące pracy z artystami i zespołami oraz formy współpracy managera z artystą, podstawowe założenia strategii rozwoju kariery i wizerunku czy aspekty prawne. Jako uczestnik szkolenia poznasz narzędzia sprzedażowe i promocyjne w branży muzycznej oraz przykłady kampanii. Dowiesz się też jak współpracować z agencjami eventowymi i koncertowymi oraz kiedy warto brać udział w komercyjnych i niekomercyjnych przedsięwzięciach, aby osiągnąć jak najlepsze efekty wizerunkowe dla Twojego podopiecznego.

Szkolenie prowadzone jest przez trenerów z ogromnym doświadczeniem w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych i pracy z artystami, nie tylko teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym, wynikającym z wielu zrealizowanych projektów, szeroko opisywanych w mediach. Robert – producent wydarzeń kulturalnych w klubach, stage manager na festiwalach, dziennikarz muzyczny i manager artystów takich jak: Smolik, Krzysztof Zalewski i Miro Kępiński. Olga – obecnie reprezentująca Krzysztofa Zalewskiego, a wcześniej przez 10 lat Brodkę, mająca na koncie pracę nad płytami oraz produkcję koncertów i tras koncertowych, w tym wielu zagranicznych.

Olga Tuszewska – Manager artystyczny. Obecnie reprezentuje Krzysztofa Zalewskiego, dbając o jego sprawy wizerunkowe i biznesowe w ramach KAYAXu – firmy w branży muzycznej zajmującej się artystami na wszystkich poziomach ich działalności, od reprezentowania ich interesów na zasadach managementu, przez promocję, marketing, PR, bookowanie ich występów, reprezentowanie praw autorskich twórców, aż po wydawanie ich płyt. Wcześniej, przez 10 lat była managerem Brodki, pełniąc rolę zarówno managera głównego, jak i odpowiadając za booking, tour management i PR. Z Brodką, oprócz intensywnej pracy w Polsce, pracowała nad zagraniczną formą jej kariery, czego owocem było między innymi ponad 40 koncertów zagranicznych oraz międzynarodowy kontrakt fonograficzny. Więcej o trenerce.

Trener Olga Tuszewska manager artystyczny EMTG
Trener Robert Gajewski manager artysty EMTG

Robert Gajewski – Doświadczony manager kultury i manager artystyczny – przede wszystkim praktyk, który ma za sobą realizację około tysiąca przedsięwzięć kulturalnych (głównie koncertów, festiwali). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, związany z Fundacją Na Recz Studentów i Absolwentów UW, na rzecz której działa jako producent wydarzeń kulturalnych m.in. w warszawskich klubach Hybrydy, Palladium, Proxima.
Od ponad 15 lat produkuje lub współprodukuje wydarzenia kulturalne i festiwale w roli stage managera (m.in Jarocin Festival, Sonisphere Festival, Juwenalia Warszawskie itp.) Jest również dziennikarzem muzycznym, od roku 2005 związanym z warszawskim radiem Kampus. Od 2013 roku związany także z wytwórnią płytową Kayax. Współpracuje z takimi artystami jak: Smolik, Krzysztof Zalewski i Miro Kępiński, w imieniu których koordynuje i inicjuje różnego rodzaju działania artystyczne. Więcej o trenerze.

  • Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
  • Dowiesz się jak wygląda praca managera artystycznego oraz jak funkcjonuje rynek muzyczny
  • Zyskasz wiedzę o prawie autorskim i prawach pokrewnych, najważniejszych zapisach w umowach oraz organizacjach zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
  • Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące pracy z artystą, budowania wizerunku oraz tworzenia strategii sprzedaży
  • Dowiesz się jak wygląda planowanie i realizacja koncertu oraz jakie obowiązki ma wówczas manager
  • Zyskasz umiejętność pracy z artystami oraz planowania promocji, tras koncertowych i wydawnictw
  • Poznasz zasady współpracy z różnymi kontrahentami, w tym agencjami eventowymi
  • Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność współpracy z artystami, organizacji koncertów oraz planowania działań sprzedażowych i marketingowych dla artysty
  • Dla osób chcących rozpocząć pracę w impresariatach, managementach i firmach fonograficznych
  • Dla osób współpracujących z artystami lub impresariatami podczas eventów, chcących tworzyć udane kontakty biznesowe
  • Dla marzących o własnej firmie – agencji artystycznej
  • Dla osób, które chcą zrozumieć specyfikę rynku branży muzycznej
  • Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje eventowe

Program (2 dni, 16h / 09:00 – 17:00)

  1. Podstawowe zagadnienia z zakresu artist management

1.1. Warsztat: Co już wiesz?
1.2. Struktura rynku muzycznego w Polsce i na świecie – jak znaleźć swoje miejsce?
1.3. Organizacje i stowarzyszenia na rynku muzycznym
1.4. Nagrody branżowe i targi muzyczne
1.5. Różni artyści, różna charakterystyka pracy – muzyk, aktor, konferansjer, celebryta, influencer
1.6. Umiejętność zarządzania, nawiązywania relacji, rozwiązywania konfliktów – jakie cechy predysponują do tego zawodu?
1.7. Jak zacząć pracę jako manager artystyczny – edukacja, kompetencje, pierwsze kroki
1.8. General manager, booking agent, tour manager, PR manager
1.9. Rozwój kariery managera – zakres działalności, współpraca z wieloma artystami, freelance czy praca w agencji?

  1. Współpraca manager – artysta krok po kroku

2.1. Rodzaje managementu artystycznego – różne formy współpracy
2.2. Praca z solistą a praca z zespołem
2.3. Zespół jako firma – relacje, prawa, obowiązki, rozliczenia
2.4. Zbieżność gustów muzycznych managera i jego podopiecznych
2.5. Początek współpracy artysty z managerem – na jakie elementy zwrócić uwagę? Jak określić styl komunikacji?
2.6. Ustalanie wynagrodzenia managera
2.7. Prawo: Umowa – zabezpieczenie interesów obu stron
2.8. Ustalanie zakresu obowiązków managera
2.9. Warsztat: Analiza przykładowego zakresu współpracy
2.10. Etyka zawodowa

  1. Strategia rozwoju kariery i wizerunku artysty

3.1. Analiza rynku dla konkretnego profilu działalności artysty
3.2. Na czym może zarabiać artysta – określanie źródeł dochodu
3.3. Merchandising
3.4. Wizerunek artysty – budowanie od podstaw a zmiana dotychczasowego wizerunku
3.5. Prawo: Wizerunek i jego ochrona
3.6. Media a wizerunek – co robić, by media nam służyły, a nie szkodziły?
3.7. Jaki jest wpływ wizerunku na współpracę z agencjami eventowymi?
3.8. Warsztat: Praca nad budową wizerunku artysty
3.9. Sposoby komercyjnego i niekomercyjnego wykorzystania wizerunku artysty
3.10. Plusy i minusy uczestniczenia w komercyjnych i niekomercyjnych kampaniach i wydarzenia (finanse vs wizerunek)
3.11. Prawo: Umowa na udział artysty w akcji charytatywnej / umowa na udział artysty w kampanii reklamowej

  1. Działania promocyjne i sprzedażowe oraz współpraca z mediami

4.1. Kto jest odbiorcą naszego artysty – grupy docelowe i ich specyfika
4.2. Praca przy produkcji sesji zdjęciowych, teledysków, contentu na social media
4.3. Wydarzenia specjalne – pomysły na nietypową promocję
4.4. Strategia działań w social mediach
4.5. Komunikacja z fanami
4.6. Platformy streamingowe (YouTube, Tidal, Spotify, Deezer, Apple Music) – współpraca, korzyści i zagrożenia
4.7. Jak znaleźć w mediach miejsce do promocji artysty?
4.8. Współpraca z radiem, telewizją i mediami internetowymi – nawiązywanie relacji z dziennikarzami
4.9. Zarządzanie kryzysem
4.10. Warsztat: Tworzenie zarysu strategii marketingowej

  1. Realizacja własnego koncertu / trasy koncertowej

5.1. Planowanie trasy koncertowej – logistyka, komunikacja z venue, kalendarze programowe, booking
5.2. Featuring
5.3. Estetyka koncertu – dźwięk, światło, multimedia i scenografia – ustalanie potrzeb
5.4. Kto oprócz muzyków wchodzi w skład zespołu?
5.5. Z kim pracujemy – stali partnerzy i zewnętrzni dostawcy
5.6. Planowanie kosztów trasy i sprzedaży biletów
5.7. Sponsoring trasy koncertowej
5.8. Zadania managera podczas trasy koncertowej
5.9. Zadania managera podczas realizacji koncertu
5.10. Backstage
5.11. Bezpieczeństwo artysty podczas koncertu
5.12. Prawo: Umowa na organizację koncertu z obiektem (instytucja, filharmonia, klub, amfiteatr itp.)

  1. Współpraca z agencjami koncertowymi / eventowymi

6.1. Praca z agencjami eventowymi, urzędami miast, klientami korporacyjnymi – umowy, ZAIKS, stawki wynagrodzeń
6.2. Artysta na evencie – gwiazda wieczoru czy dodatek do imprezy? Czy brać udział we wszystkich?
6.3. Udział w evencie – jak wygląda współpraca i co się dzieje na realizacji?
6.4. Agencje koncertowe – jak sprawić, aby pamiętano o naszym artyście w planowaniu festiwali?
6.5. Udział w festiwalu – jak wygląda współpraca i co się dzieje na realizacji?
6.6. Rider techniczny i hospitality – czego wymagać, a na co przymknąć oko?
6.7. Warsztat: Analiza sytuacji kryzysowych na eventach
6.8. Prawo: Na co zwrócić uwagę podpisując umowę z agencją koncertową lub eventową? + szukanie niebezpiecznych zapisów
6.9. Negocjacje umów – trudna sztuka kompromisu

  1. Płyta – od kompozycji do sklepowych półek

7.1. Prawo: ZAIKS i publishing – prawa autorów muzyki i tekstów (prawa autorskie, prawa pokrewne, OZZ)
7.2. Jak rozmawiać z wytwórnią fonograficzną?
7.3. Prawo: Na co zwrócić uwagę podpisując umowę wydawniczą?
7.4. Praca w studio, rola producenta, wydawcy, aranżera
7.5. Postprodukcja – mix, mastering
7.6. Single i teledyski
7.7. Warsztat: Tworzenie harmonogramu powstawania płyty
7.8. Sponsoring wydawnictw płytowych
7.9. Patronaty medialne – współpraca z mediami
7.10. Rozliczenia barterowe
7.11. Warsztat: Określanie świadczeń dla sponsorów i partnerów medialnych
7.12. Artwork podczas pracy nad płytą – współpraca z fotografem i grafikiem
7.13. Strategie sprzedaży i dystrybucji płyt muzycznych
7.14. Warsztat: Tworzenie planu promocyjnego płyty

Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • Koszt: 1249 PLN brutto (zawiera 23% VAT) – sprawdź nasze promocje!
  • Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
  • Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
  • Zapewniamy materiały szkoleniowe i piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
  • Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
  • Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
  • Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 13 tysięcy osób!
  • Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową!

🔎 Pytania i odpowiedzi – sprawdź stronę FAQ. 🎁 Zobacz też nasze aktualne promocje!

Popularne szkolenia:

Rafał Noworycki

Dnia 05.04.2014 uczestniczyłem w szkoleniu "Event menager-organizator imprez". Szkolenie polecam wszystkim, którzy stawiają pierwsze kroki na szeroko rozumianym rynku eventów. Wiedza, doświadczenie i sposób prowadzenia P. Doroty Rogozińskiej (liczne symulacje zdarzeń, z którymi Event menager spotyka się na co dzień w pracy), tylko mnie utwierdziły w przekonaniu, że organizacja imprez, to zajęcie niezwykle trudne, ale i niezwykle interesujące. W pracy nie znoszę rutyny, i z chwilą odebrania certyfikatu, wiedziałem, że mój pobyt w EMTG nie był dziełem przypadku.

barman, KF MusicClub Bowling Skarżysko Kamienna,

Olga Tylutki

Szkolenie "Event Manager-organizator imprez" posiadało dla mnie istotny wymiar praktyczny. Rozmowy i tematy poruszone na szkoleniu były mocno osadzone w rzeczywistości. Szkolenie było interaktywne, co również jest moim zdaniem sporym atutem. Bardzo dużo wyniosłam ze szkolenia.

Beskid MICE Center, MICE Manager,

Mateusz Kacprzak

Szkolenie, prowadzących, jak i firmę EMTG polecam każdemu, kto do tej pory zastanawia się - Czy warto wziąć udział w szkoleniu? - Nie ma się nad czym zastanawiać, zapisuj się!!! Warto!!! Szkolenie wypełnione jest ogromną dawką entuzjazmu, daje ogromnego kopa pozytywnego myślenia, jest bardzo rzetelne i przepełnione merytoryczną wiedzą.

Student,

Marta Stępińska

Najbardziej zaciekawiły mnie elementy warsztatowe, dzięki którym mogłam sprawdzić moją wiedzę i nauczyć się wykorzystywania jej w praktyce. Trenerka przeprowadziła wiele ćwiczeń, które z pewnością usprawnią moją pracę i pomogą w przygotowywaniu kolejnych wydarzeń.

Asseco Poland, Project Manager,

Marta Dworak

Szkolenia EMTG to dla mnie źródło praktycznej wiedzy, którą mogę wykorzystać w swojej pracy. Nauka w przyjaznej atmosferze, małej grupie i pod okiem wykwalifikowanego trenera to czysta przyjemność. Zajęcia świetnie łączą ze sobą wiedzę teoretyczną z praktyką, a dobrze dobrane ćwiczenia mobilizują do sprawdzenia swoich umiejętności i wdrożenia nowych rozwiązań już od zaraz. Szczerze polecam.

Event Manager, Sunreef Yachts,

Magdalena Bogulska

Szkolenie organizowane przez EMTG było dla mnie niesamowitą dawką energii i wiedzy. Całe dwa dni wypełnione zostały profesjonalnymi informacjami, które, odzwierciedlają rzeczywistość pracy Event Managera. Pełne zaangażowania trenerki - Ania i Dorota, zaraziły mnie fascynacją do tworzenia, kreatywnego myślenia i zaskakiwania. Obudziły to, co przez codzienną rutynę w sobie uśpiłam. Jeszcze nigdy, z żadnego szkolenia, nie wracałam z tyloma pomysłami. Informacje związane z prawami i obowiązkami dot. organizacji eventów uświadomiły mi to, co należy jeszcze dopracować. Wielka dawka pozytywnej energii i ogromny zastrzyk wiedzy! Przemyślane, bdb. przeprowadzone i zorganizowane szkolenie! p.s. Będę wracać 🙂

Szef Działu Obsługi Klienta, Pałac w Pakosławiu,

Maciej Sobianek

Szkolenie i warsztaty z planowania eventów pogłębiły i uporządkowały moją dotychczasową wiedzę oraz zainspirowały do podejmowania nowych wyzwań i szukania ciekawych rozwiązań. Na co dzień brak mi czasu na poszukiwanie eventowych inspiracji, a pokazane na szkoleniu case’y z jednej strony dały mi gotowe rozwiązania, a z drugiej pobudziły na nowo moją kreatywność.

Microsoft Sp. z o.o., Windows Azure Product Manager,

Ludwika Grzejdak

Przed szkoleniem posiadałam już spore doświadczenie w organizacji imprez oraz wyjazdów firmowych i chciałam uporządkować posiadane informacje. Dzięki szkoleniu usystematyzowałam wiedzę oraz zyskałam wiele nowych wskazówek i inspiracji na przyszłość.

AWF Warszawa, doktorant,

Katarzyna Brudny

Realizowane przez EMTG szkolenie oceniam jako profesjonalne i wartościowe. Oprócz popartej ćwiczeniami i co ważne, skrupulatnie dobranej wiedzy teoretycznej, Prowadząca dzieli się z uczestnikami swoim ogromnym i jakże cennym doświadczeniem, a także inspiruje pasją działania. Serdecznie polecam szkolenia EMTG wszystkim, którzy chcieliby zdobyć eventowe know-how, a także tym, którzy cenią sobie indywidualne podejście do uczestników oraz przyjazną atmosferę.

Wytwórnia Podkładów Strunobetonowych STRUNBET Sp. z o.o.,

Karolina Turska-Fiszlak

Całodniowe szkolenie spełniło nasze oczekiwania oraz przybliżyło wiedzę. Została nam przekazana obszerna teoria, poparta wieloma przykładami i ćwiczeniami. Trenerka nawiązała doskonały kontakt i wykazała się dużą umiejętnością aktywizowania uczestników. Karolina Turska-Fiszlak

Właściciel Estancia Group, Prezes Adventura Sp. z o.o.,

Kacper Mleczak

W związku z tym, że nie zajmuję się organizacją wydarzeń tylko ich ubezpieczaniem, warsztaty organizowane przez Panią Dorotę Rogozińską pozwoliły mi na rozszerzenie horyzontów i przede wszystkim zdobycie wiedzy o specyfice rynku. Zdecydowanie warto skorzystać z wiedzy ekspertów EMTG.

exito Broker Sp. z o.o., Wicedyrektor Biura Projektów Strategicznych,

Fabian Habegger

Szkolenia dziewczyn z EMTG są bardzo ciekawe, pouczające i rozwijające horyzonty - myślę, każdego event managera. Polecam na maksa, bo szkolenia i warsztaty są na prawdę na wysokim poziomie. Fabian Habegger

Starostwo Powiatowe w Szczytnie, Specjalista ds. Turystyki i Promocji,

Ewelina Włodarz

Aktualnie szukam pracy, ale mam nadzieję, że już wkrótce będę event managerem z krwi i kości. Szkolenie dało mi pozytywnego kopa do działania, mnóstwo motywacji i pomysłów. Dużo teorii i jeszcze więcej praktyki, profesjonalne podejście do zajęć, cudowna atmosfera. Polecam każdemu kto już działa w zawodzie lub, tak jak ja, stawia pierwsze kroki 🙂

Student,

Dominik Dzwonkowski

Z czystym sumieniem mogę polecić szkolenie "Planowanie i organizacja eventów", w który miałem okazję uczestniczyć. Pomimo posiadanego doświadczenia, pomogło mi to usystematyzować swoją wiedzę, jak również wyniosłem dużo ciekawych wskazówek dotyczących organizacji eventów i nowe inspiracje.

Royal Events, Senior Executive Manager,

Daria Kempińska-Sitek

Z EMTG miałam okazję spotkać się jako uczestniczka szkolenia Event Manager – organizator imprez. Osoba prowadząca nie tylko stworzyła przyjazną atmosferę, ale również w sposób bardzo przystępny przekazała praktyczną wiedzę, którą z pewnością wykorzystam w mojej pracy. Przygotowanie merytoryczne prowadzącej oraz wyjątkowy klimat panujący na szkoleniu, zadecydowały o tym, że z pewnością wezmę udział w kolejnych szkoleniach organizowanych przez EMTG.

Top Event, Współwłaściciel,

Anna Bagińska

Pod koniec 2013 r. wzięłam udział¸ w poleconych mi szkoleniach organizowanych przez firmę EMTG. Były to szkolenia planowanie i organizacja eventów oraz Sponsoring i jego znaczenie w event marketingu. Czy było warto? Z pewnościąˆTAK! Oczywiście na 1- czy 2-dniowym szkoleniu prowadzący nie ma możliwości przekazania całej swojej wiedzy, dlatego tak ważna jest odpowiednia selekcja materiału, ustalenie hierarchii wartości, no i sposób jego zaprezentowania. Musze przyznać, że z takim wyzwaniem prowadzący poradzili sobie doskonale. Szkolenia były interesujˆce, po krótkich wykładach odbywały się zajęcia warsztatowe, które oprócz umiejętności praktycznych, dodatkowo sprzyjały integracji grupy. Każdy uczestnik otrzymał materiały szkoleniowe, które były pomocne na szkoleniach, i jak się okazało po ich zakończeniu także. Czy coś bym zmieniła? Tak, jedną rzecz krzesła nie są zbyt wygodne 🙂

Państwowy Instytut Geologiczny, Kierownik Sekcji Promocji

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła