fbpx

Manager artysty (manager muzyczny)

Manager artysty (manager muzyczny)

Jesteś tutaj:     /  Szkolenia stacjonarne  /  Manager artysty (manager muzyczny)
Trener Robert Gajewski manager artysty EMTG
Prowadzący:
Najbliższy termin:
24-25 stycznia 2023 (Warszawa) dostępne miejsca
Cena: 1249zł

Szkolenie „Manager artysty / manager muzyczny” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zrozumieć specyfikę rynku muzycznego i pracować w przyszłości w impresariatach i managementach przy organizacji tras koncertowych, produkcji płyt i promocji muzyki, jak i tych, które mają już doświadczenie w pracy z artystami, ale chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania.

Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące pracy z artystami i zespołami oraz formy współpracy managera z artystą, podstawowe założenia strategii rozwoju kariery i wizerunku czy aspekty prawne. Jako uczestnik szkolenia poznasz narzędzia sprzedażowe i promocyjne w branży muzycznej oraz przykłady kampanii. Dowiesz się też jak współpracować z agencjami eventowymi i koncertowymi oraz kiedy warto brać udział w komercyjnych i niekomercyjnych przedsięwzięciach, aby osiągnąć jak najlepsze efekty wizerunkowe dla Twojego podopiecznego.

Szkolenie prowadzone jest przez trenerów z ogromnym doświadczeniem w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych i pracy z artystami, nie tylko teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym, wynikającym z wielu zrealizowanych projektów, szeroko opisywanych w mediach. Robert – producent wydarzeń kulturalnych w klubach, stage manager na festiwalach, dziennikarz muzyczny i manager artystów takich jak: Smolik, Krzysztof Zalewski i Miro Kępiński. Olga – obecnie reprezentująca Krzysztofa Zalewskiego, a wcześniej przez 10 lat Brodkę, mająca na koncie pracę nad płytami oraz produkcję koncertów i tras koncertowych, w tym wielu zagranicznych.

Trener Olga Tuszewska manager artystyczny EMTG

Olga Tuszewska – Manager artystyczny. Obecnie reprezentuje Krzysztofa Zalewskiego, dbając o jego sprawy wizerunkowe i biznesowe w ramach KAYAXu – firmy w branży muzycznej zajmującej się artystami na wszystkich poziomach ich działalności, od reprezentowania ich interesów na zasadach managementu, przez promocję, marketing, PR, bookowanie ich występów, reprezentowanie praw autorskich twórców, aż po wydawanie ich płyt. Wcześniej, przez 10 lat była managerem Brodki, pełniąc rolę zarówno managera głównego, jak i odpowiadając za booking, tour management i PR. Z Brodką, oprócz intensywnej pracy w Polsce, pracowała nad zagraniczną formą jej kariery, czego owocem było między innymi ponad 40 koncertów zagranicznych oraz międzynarodowy kontrakt fonograficzny. Więcej o trenerce.

Trener Robert Gajewski manager artysty EMTG

Robert Gajewski – Doświadczony manager kultury i manager artystyczny – przede wszystkim praktyk, który ma za sobą realizację około tysiąca przedsięwzięć kulturalnych (głównie koncertów, festiwali). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, związany z Fundacją Na Recz Studentów i Absolwentów UW, na rzecz której działa jako producent wydarzeń kulturalnych m.in. w warszawskich klubach Hybrydy, Palladium, Proxima.
Od ponad 15 lat produkuje lub współprodukuje wydarzenia kulturalne i festiwale w roli stage managera (m.in Jarocin Festival, Sonisphere Festival, Juwenalia Warszawskie itp.) Jest również dziennikarzem muzycznym, od roku 2005 związanym z warszawskim radiem Kampus. Od 2013 roku związany także z wytwórnią płytową Kayax. Współpracuje z takimi artystami jak: Smolik, Krzysztof Zalewski i Miro Kępiński, w imieniu których koordynuje i inicjuje różnego rodzaju działania artystyczne. Więcej o trenerze.

  • Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
  • Dowiesz się jak wygląda praca managera artystycznego oraz jak funkcjonuje rynek muzyczny
  • Zyskasz wiedzę o prawie autorskim i prawach pokrewnych, najważniejszych zapisach w umowach oraz organizacjach zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
  • Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące pracy z artystą, budowania wizerunku oraz tworzenia strategii sprzedaży
  • Dowiesz się jak wygląda planowanie i realizacja koncertu oraz jakie obowiązki ma wówczas manager
  • Zyskasz umiejętność pracy z artystami oraz planowania promocji, tras koncertowych i wydawnictw
  • Poznasz zasady współpracy z różnymi kontrahentami, w tym agencjami eventowymi
  • Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność współpracy z artystami, organizacji koncertów oraz planowania działań sprzedażowych i marketingowych dla artysty
  • Dla osób chcących rozpocząć pracę w impresariatach, managementach i firmach fonograficznych
  • Dla osób współpracujących z artystami lub impresariatami podczas eventów, chcących tworzyć udane kontakty biznesowe
  • Dla marzących o własnej firmie – agencji artystycznej
  • Dla osób, które chcą zrozumieć specyfikę rynku branży muzycznej
  • Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje eventowe

Program (2 dni, 16h / 09:00 – 17:00)

1. Podstawowe zagadnienia z zakresu artist management

1.1. Warsztat: Co już wiesz?
1.2. Struktura rynku muzycznego w Polsce i na świecie – jak znaleźć swoje miejsce?
1.3. Organizacje i stowarzyszenia na rynku muzycznym
1.4. Nagrody branżowe i targi muzyczne
1.5. Różni artyści, różna charakterystyka pracy – muzyk, aktor, konferansjer, celebryta, influencer
1.6. Umiejętność zarządzania, nawiązywania relacji, rozwiązywania konfliktów – jakie cechy predysponują do tego zawodu?
1.7. Jak zacząć pracę jako manager artystyczny – edukacja, kompetencje, pierwsze kroki
1.8. General manager, booking agent, tour manager, PR manager
1.9. Rozwój kariery managera – zakres działalności, współpraca z wieloma artystami, freelance czy praca w agencji?

2. Współpraca manager – artysta krok po kroku

2.1. Rodzaje managementu artystycznego – różne formy współpracy
2.2. Praca z solistą a praca z zespołem
2.3. Zespół jako firma – relacje, prawa, obowiązki, rozliczenia
2.4. Zbieżność gustów muzycznych managera i jego podopiecznych
2.5. Początek współpracy artysty z managerem – na jakie elementy zwrócić uwagę? Jak określić styl komunikacji?
2.6. Ustalanie wynagrodzenia managera
2.7. Prawo: Umowa – zabezpieczenie interesów obu stron
2.8. Ustalanie zakresu obowiązków managera
2.9. Warsztat: Analiza przykładowego zakresu współpracy
2.10. Etyka zawodowa

3. Strategia rozwoju kariery i wizerunku artysty

3.1. Analiza rynku dla konkretnego profilu działalności artysty
3.2. Na czym może zarabiać artysta – określanie źródeł dochodu
3.3. Merchandising
3.4. Wizerunek artysty – budowanie od podstaw a zmiana dotychczasowego wizerunku
3.5. Prawo: Wizerunek i jego ochrona
3.6. Media a wizerunek – co robić, by media nam służyły, a nie szkodziły?
3.7. Jaki jest wpływ wizerunku na współpracę z agencjami eventowymi?
3.8. Warsztat: Praca nad budową wizerunku artysty
3.9. Sposoby komercyjnego i niekomercyjnego wykorzystania wizerunku artysty
3.10. Plusy i minusy uczestniczenia w komercyjnych i niekomercyjnych kampaniach i wydarzenia (finanse vs wizerunek)
3.11. Prawo: Umowa na udział artysty w akcji charytatywnej / umowa na udział artysty w kampanii reklamowej

4. Działania promocyjne i sprzedażowe oraz współpraca z mediami

4.1. Kto jest odbiorcą naszego artysty – grupy docelowe i ich specyfika
4.2. Praca przy produkcji sesji zdjęciowych, teledysków, contentu na social media
4.3. Wydarzenia specjalne – pomysły na nietypową promocję
4.4. Strategia działań w social mediach
4.5. Komunikacja z fanami
4.6. Platformy streamingowe (YouTube, Tidal, Spotify, Deezer, Apple Music) – współpraca, korzyści i zagrożenia
4.7. Jak znaleźć w mediach miejsce do promocji artysty?
4.8. Współpraca z radiem, telewizją i mediami internetowymi – nawiązywanie relacji z dziennikarzami
4.9. Zarządzanie kryzysem
4.10. Warsztat: Tworzenie zarysu strategii marketingowej

5. Realizacja własnego koncertu / trasy koncertowej

5.1. Planowanie trasy koncertowej – logistyka, komunikacja z venue, kalendarze programowe, booking
5.2. Featuring
5.3. Estetyka koncertu – dźwięk, światło, multimedia i scenografia – ustalanie potrzeb
5.4. Kto oprócz muzyków wchodzi w skład zespołu?
5.5. Z kim pracujemy – stali partnerzy i zewnętrzni dostawcy
5.6. Planowanie kosztów trasy i sprzedaży biletów
5.7. Sponsoring trasy koncertowej
5.8. Zadania managera podczas trasy koncertowej
5.9. Zadania managera podczas realizacji koncertu
5.10. Backstage
5.11. Bezpieczeństwo artysty podczas koncertu
5.12. Prawo: Umowa na organizację koncertu z obiektem (instytucja, filharmonia, klub, amfiteatr itp.)

6. Współpraca z agencjami koncertowymi / eventowymi

6.1. Praca z agencjami eventowymi, urzędami miast, klientami korporacyjnymi – umowy, ZAIKS, stawki wynagrodzeń
6.2. Artysta na evencie – gwiazda wieczoru czy dodatek do imprezy? Czy brać udział we wszystkich?
6.3. Udział w evencie – jak wygląda współpraca i co się dzieje na realizacji?
6.4. Agencje koncertowe – jak sprawić, aby pamiętano o naszym artyście w planowaniu festiwali?
6.5. Udział w festiwalu – jak wygląda współpraca i co się dzieje na realizacji?
6.6. Rider techniczny i hospitality – czego wymagać, a na co przymknąć oko?
6.7. Warsztat: Analiza sytuacji kryzysowych na eventach
6.8. Prawo: Na co zwrócić uwagę podpisując umowę z agencją koncertową lub eventową? + szukanie niebezpiecznych zapisów
6.9. Negocjacje umów – trudna sztuka kompromisu

7. Płyta – od kompozycji do sklepowych półek

7.1. Prawo: ZAIKS i publishing – prawa autorów muzyki i tekstów (prawa autorskie, prawa pokrewne, OZZ)
7.2. Jak rozmawiać z wytwórnią fonograficzną?
7.3. Prawo: Na co zwrócić uwagę podpisując umowę wydawniczą?
7.4. Praca w studio, rola producenta, wydawcy, aranżera
7.5. Postprodukcja – mix, mastering
7.6. Single i teledyski
7.7. Warsztat: Tworzenie harmonogramu powstawania płyty
7.8. Sponsoring wydawnictw płytowych
7.9. Patronaty medialne – współpraca z mediami
7.10. Rozliczenia barterowe
7.11. Warsztat: Określanie świadczeń dla sponsorów i partnerów medialnych
7.12. Artwork podczas pracy nad płytą – współpraca z fotografem i grafikiem
7.13. Strategie sprzedaży i dystrybucji płyt muzycznych
7.14. Warsztat: Tworzenie planu promocyjnego płyty

Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Informacje organizacyjne

24-25 stycznia 2023 (09:00-17:00)

1249 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury

  • Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
  • Zapewniamy materiały szkoleniowe i piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
  • Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
  • Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
  • Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 15 tysięcy osób!
  • Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
  • Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.

🔎 Pytania i odpowiedzi – sprawdź stronę FAQ. 🎁 Zobacz też nasze aktualne promocje!

Popularne szkolenia:

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła