

Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dowiesz się jak prawidłowo przygotować i skutecznie wypromować event sportowy
- Poznasz studia przypadków i autentyczne przykłady wydarzeń polskich i zagranicznych
- Poznasz sposoby skutecznej sprzedaży oferty u klienta i zyskasz świadomość ekonomiczną projektów
- Zyskasz uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji imprez sportowych, bezpieczeństwa uczestników, aspektów prawnych i współpracy z podwykonawcami
- Poznasz charakter pracy organizatora imprez sportowych
Dla kogo jest szkolenie?
- Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność organizacji wydarzeń sportowych lub usystematyzować swoją wiedzę w tym zakresie
- Dla pracowników firm, chcących wykorzystywać potencjał eventów sportowych w strategii marketingowej marki
- Dla pracowników związków sportowych, agencji eventowych i studentów, chcących związać swoją ścieżkę zawodową z działalnością w sportowej gałęzi branży eventowej
- Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje eventowe




Szkolenie „Organizacja i promocja wydarzeń sportowych” skierowane jest do osób chcących zdobyć umiejętność organizacji wydarzeń sportowych lub usystematyzować swoją wiedzę w tym zakresie.
Jest ono także dla pracowników firm, chcących wykorzystywać potencjał eventów sportowych w strategii marketingowej marki oraz pracowników związków sportowych, agencji eventowych i studentów, chcących związać swoją ścieżkę zawodową z działalnością w sportowej gałęzi branży eventowej.
Podczas szkolenia dowiesz się jak planować imprezę sportową i jak dopasować wydarzenie do konkretnego projektu sponsoringowego. Nauczysz się także rozróżniać imprezy zwykłe od imprez masowych i dowiesz się jakich zezwoleń, umów, regulaminów i innych dokumentów będziesz potrzebować, aby zrealizować Twoje wydarzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wspólnie z trenerką opracujesz także przykładowy plan promocji wydarzenia.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerkę związaną ze sportem od 20 lat – początkowo w roli dziennikarza, następnie eksperta PR, organizatora imprez i doradcy sponsoringowego. Ma ona doświadczenie w organizacji imprez sportowych na rzecz takich klientów, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Kia, Polpharma, Uniqa czy BP.
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Event w strategii sponsoringowej marki
1.1. Po co aktywować projekty sponsoringowe?
1.2. Miejsce eventów w strategii aktywacji
1.3. Rodzaje eventów sportowych i ich główne cechy
2. Mapa organizatorów eventów sportowych w Polsce
2.1. Główni gracze
2.2. Agencja czy klient – tendencje na rynku
3. Planowanie i organizacja wydarzeń sportowych
3.1. Określenie celów i KPIs
3.2. Idea i jej przełożenie na aspekty praktyczne
3.3. Impreza dla uczestników biernych (oglądanie) vs. czynnych (uczestnictwo)
3.4. Impreza otwarta vs. zamknięta – kluczowe aspekty i konsekwencje
3.5. Impreza zwykła vs. masowa
3.6. Stworzenie zespołu i podział obowiązków
3.7. Zaplanowanie harmonogramu
3.8. WARSZTAT: Kreacja eventu pod określony projekt sponsoringowy (wypracowanie kluczowych założeń)
4. Budżet imprez sportowych
4.1. Modele rozliczeń z klientem
4.2. Zasady tworzenia kosztorysu imprezy sportowej i jego główne elementy
4.3. Dobór podwykonawców i negocjacje
4.4. Źródła przychodów – klient, sponsor, partnerzy, bilety, dofinansowanie imprezy sportowej
4.5. Współpraca barterowa jako element zwiększający efektywność kosztową
4.6. Partnerstwa
4.7. Sprzedaż biletów
4.8. Pozyskiwanie zewnętrznych budżetów – przygotowanie oferty sponsorskiej i poszukiwanie sponsorów
4.9. WARSZTAT: Przygotowanie oferty sponsoringowej
5. Prawne aspekty imprezy sportowej
5.1. Kluczowe ustawodawstwo
5.2. Wzory umów
5.3. Regulamin imprezy
5.4. Bezpieczeństwo baz danych i ich przetwarzanie – co RODO zmienia w organizacji imprez sportowych?
5.5. Impreza zwykła vs. masowa – co trzeba, co można?
6. Bezpieczeństwo
6.1. Mapa zagrożeń dla różnych rodzajów eventów, imprezy podwyższonego ryzyka
6.2. Zabezpieczenie medyczne
6.3. Policja, ochrona, straż pożarna
6.4. Sztab kryzysowy i scenariusze kryzysowe
6.5. CASE STUDY / WARSZTAT: Coca-Cola Cup
7. Promocja imprezy sportowej
7.1. Czy i kiedy potrzebna jest promocja eventu sportowego?
7.2. Rodzaje promocji
7.3. PR i media relations
7.4. Social media w imprezie sportowej
7.5. Marketing i nowatorskie rozwiązania
7.6. CASE STUDY: Zagraniczne rozwiązania na różnych poziomach budżetu
7.7. CASE STUDY: Kia Kierunek Brazylia – udane połączenie eventu i projektu mediowego
7.8. WARSZTAT: Opracowanie planu promocji wybranego wydarzenia
8. Realizacja eventu sportowego
8.1. Szczegółowe plany realizacji – po co są, jak je przygotować i na ile mogą być elastyczne?
8.2. Kluczowe etapy organizacji i checklista ich elementów
8.3. Co jest kluczem do sukcesu?
8.4. Consumer/ participant/ stakeholder journey – co przeżyją i zobaczą wszyscy uczestnicy i jak mieć na to wpływ?
8.5. CASE STUDY: Polpharma POLRUN
8.6. CASE STUDY: Reebok CrossFit
8.7. WARSZTAT: Co można ulepszyć w imprezach, w których uczestniczyliśmy?
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.




Trenerzy
Trener
Obecnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego polskiego oddziału Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group). Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej. Ze sportem związana od 20 lat, najpierw jako dziennikarz, następnie ekspert PR, organizator imprez i doradca sponsoringowy. Ma doświadczenie w imprezach sportowych na rzecz takich klientów, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Kia, Polpharma, EDF, Uniqa czy BP. Dodatkowo pracowała nad aktywacją projektów sponsoringowych takich marek jak Castrol (UEFA Euro 2012), Veolia, BGŻ BNP Paribas, Kia, Hyundai, Heyah czy Velux.
Informacje organizacyjne
31 marca 2023 (09:00-17:00)
890 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Zapewniamy materiały szkoleniowe i piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 15 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.