fbpx

33 książki o organizacji eventów

Jesteś tutaj:     /  Rynek eventowy: stowarzyszenia, wydarzenia, edukacja   /  33 książki o organizacji eventów
33 książki o organizacji eventów
Cazs czytania: 7 minut

Często pytacie na naszej grupie #KarieraEventManagera, o materiały do nauki organizacji wydarzeń, które pozwolą zdobyć podstawy teoretyczne lub usystematyzować wiedzę.
Poniżej prezentujemy zatem książki dotyczące organizacji eventów wraz z informacją, gdzie możecie je kupić. Część wymienionych pozycji to podręczniki, część to prace naukowe, ale na liście są także powieści, wywiady z artystami, pamiętniki, a nawet romans!
W kolejnych wpisach omówimy książki eventowe w języku angielskim, książki o organizacji imprez masowych czy książki o organizacji ślubów i wesel – jest ich sporo, więc postanowiliśmy każdej kategorii poświęcić oddzielny post.

Nie wszystkie czytaliśmy, więc ewentualne reklamacje to nie do nas 😀 o recenzje możecie też podpytać na grupie. Część książek jest mniej popularna, ale jest spora szansa, że pośród kilkunastu tysięcy członków grupy, ktoś udzieli odpowiedzi.

Kolejność od najnowszych do najstarszych.

1. 14 godzin do mety – zapiski z trasy II

Autor: Bzy Pszczółkowska
Data premiery: 2021
Gdzie kupić: Książkę można było zamawiać na stronie odpalprojekt.pl, aktualnie można poszukiwać na aukcjach lub odezwać się bezpośrednio do autorki na Instagramie @bzy.once.

„14 GODZIN DO METY to opowieść bardziej chronologiczna, która opowiada o kulisach pracy jako World Tour Manager / Production Manager dla ekipy Red Bull 3Style, podróży przez 4 kontynenty i współpracy z takimi artystami jak DJ Jazzy Jeff, DJ Nu-Mark, DJ CRAZE, Nina Las Vegas, Skratch Bastid, DJ Z-Trip, Aleqs Notal, Dj Hedspin, Four Color Zack, Shintaro, ESKEI83, DJ BYTE, Dj Puffy Damianito czy J. Espinosa. Nie sposób wymienić wszystkich lokalnych DJs z każdego kraju, w którym wylądowałam z tym projektem, ale liczba wszystkich artystów przekracza grubo ponad setkę, a z częścią z nich przyjaźnię się do dzisiaj…”
(źródło: odpalprojekt.pl)

2. Przezroczysta krew – zapiski z trasy

Autor: Bzy Pszczółkowska
Data premiery: 2020
Gdzie kupić: Książkę można było zamawiać na stronie odpalprojekt.pl, aktualnie można poszukiwać na aukcjach lub odezwać się bezpośrednio do autorki na Instagramie @bzy.once.

„Jestem Pszczoła, mam 30 lat i znam praktycznie dziewięciu na dziesięć polskich raperów, których wymieniłbyś jednym tchem. Ostatnią dekadę spędziłam pracując na Twoich ulubionych festiwalach i przy trasach koncertowych Twoich ulubionych raperów. Robiłam też eventy za hajs sponsora, który lubił działać w tematach około kulturalnych i trafiać w młodzieżowe gusta, ale szklany sufit i śliskie relacje nie zatrzymały mnie tam na dłużej…”
(źródło: odpalprojekt.pl)

Książki organizacja eventów EMTG

Instagram @bzy.once

3. Kreatywny Poradnik Eventowy

Autor: Krzysztof Klim
Data premiery: 2019
Gdzie kupić: Aktualnie dostępna na Allegro

„Napisana w formie dziennika pozwoli czytelnikom w sposób przyjemny przejść przez poszczególne aspekty kreacji eventów. Lekka forma nie odstrasza a wręcz zachęca do lektury. Autor rozpoczyna opowieść od swoich pierwszych eventowych kroków, by płynnie wprowadzić czytelnika do swojego świata pasji i realizacji. W poszczególnych rozdziałach opisuje swoje przygody umiejętnie wplatając wskazówki i porady przydatne każdemu kto dotyka tematów organizacji eventów.”
(źródło: onepress.pl)

4. To nie jest hip-hop – rozmowy

Autor: Jacek Baliński, Bartek Strowski
Data premiery: 2018-2020
Gdzie kupić: NO DAYZ OFF

To nie jest książka o organizacji eventów, ale… 55 wywiadów z wyjątkowymi postaciami polskiej sceny hiphopowej na łącznie ponad 1250 stronach (3 tomy). Znajdziesz tu zarówno wywiady z najbardziej popularnymi raperami, jak i producentami, DJ-ami, wydawcami, menedżerami czy inżynierami dźwięku – zatem od zupełnie innej strony można poznać wiele ciekawostek z kulisów tras i koncertów.

5. Event. Zaufaj mi… Zasługujesz na wyjątkowe życie

Autor: Adam Walerjańczyk
Data premiery: 2017
Gdzie kupić: EMPIK

Raczej na wieczorny relaks, niż do nauki 😀 Książka głównie o coachingu i rozwoju osobistym, ale napisana w formie powieści, a nie podręcznika.
„Historia zaczyna swój bieg od tytułowego eventu, by potem wprowadzić czytelnika w świat trojga kluczowych bohaterów, ich wyborów i sposobów na radzenie sobie z życiem. Poznajemy Martę, menadżerkę wysokiego szczebla w topowej agencji medialnej, Aleksa, handlowca, który ma dość swojej pracy i klientów, którzy nim pogardzają oraz Wiktora, metodycznego i bezlitosnego wroga Marty.”
(źródło: empik.com)

6. Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Autor: Magdalena Jaworowicz, Piotr Jaworowicz
Data premiery: 2016
Gdzie kupić: Merlin.pl

„Książka prezentuje nowoczesne podejście do wykorzystania eventu jako narzędzia komunikacji marketingowej. Publikacja zawiera:
– teorię marketingu i komunikacji marketingowej,
– klasyfikację narzędzi nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej,
– szeroki przegląd zagranicznych i polskich definicji event marketingu,
– charakterystykę cech eventu jako narzędzia komunikacji firm z konsumentami,
– wskaźniki do pomiaru skuteczności i efektywności działań z wykorzystaniem eventów,
– zarys historii event marketingu w Polsce i na świecie,
– opis struktury branży eventowej w Polsce,
– wypowiedzi niemal 40 praktyków – uznanych ekspertów z obszaru marketingu, mediów i branży eventowej.”
(źródło: merlin.pl)

7. Leksykon Przemysłu Spotkań

Autor: Meeting Planner
Data premiery: 2015
Gdzie kupić: issuu.com

„Przedstawienie terminologii branżowej oraz zdefiniowanie terminów to kolejny – obok zagadnień prawnych czy studiów przypadku realizacji różnego typu eventów – materiał, który z jednej strony ma ułatwić komunikację i pracę w sektorze spotkań, z drugiej pokazać, że branża ta jest autonomiczna i coraz bardziej profesjonalna.”
(źródło: issuu.com)

8. Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem

Autor: Meeting Planner
Data premiery: 2015
Gdzie kupić: issuu.com

„Publikacja stanowi prezentację wyników analizy tendencji do korzystania z narzędzi prawnych w marketingu wśród zleceniodawców, plannerów i agencji eventowych.”
(źródło: issuu.com)

9. Prawo w eventach

Autor: Meeting Planner
Data premiery: 2015
Gdzie kupić: issuu.com

„Publikacja „Prawo w eventach” jest odpowiedzią na liczne pytania i zagadnienia podejmowane przez branżę eventową podczas spotkań i dyskusji branżowych.”
(źródło: issuu.com)

10. Od amatora do animatora

Autor: Jakub B. Bączek
Data premiery: 2015
Gdzie kupić: EMPIK

„Jest to podręcznik, który przybliży Cię jeszcze bardziej do profesjonalnego zajmowania się animacją czasu wolnego. Książka opisuje w sposób niezwykle praktyczny wszystkie aspekty zawodu animatora. Jest więc jak znalazł dla osób, które chcą pogłębić swoje dotychczasowe umiejętności, a nowym rozpoczynającym swoją przygodę z animacją da wiele cennych wskazówek, a w niektórych przypadkach uchroni przed sparzeniem się.”
(źródło: empik.com)

11. Polski backstage

Autor: Rita Post
Data premiery: 2015
Gdzie kupić: ebook EMPIK

„Książka Rity Post to kulisy rynku muzycznego. Książka skierowana jest do osób marzących o pracy w tym biznesie, ale również do tych, którzy są ciekawi jak wygląda praca na „zapleczu” dużych i małych wydarzeń muzycznych. Okazuje się, że organizacja koncertów, eventów, reprezentowanie interesów wykonawców to nie praca dla każdego.”
(źródło: empik.com)

12. Happy Event

Autor: Philip Berners
Data premiery: 2013
Gdzie kupić: Aktualnie książka nie jest już w sprzedaży. Czasem można ją znaleźć na aukcjach allegro i podobnych. Można też zapoznać się z jej treścią w bibliotekach np. w Bibliotece Narodowej w Warszawie.

„Książka o międzynarodowych standardach organizacji eventów. Zawiera niezbędną wiedzę do profesjonalnego przygotowania i przeprowadzenia wydarzenia. Zawiera zdjęcia światowych gwiazd, dla których pracował Autor, a także wiele materiałów pomocniczych jak wzory dokumentów, słownik terminów eventowych.”
(źródło: lubimyczytac.pl)

13. Imprezy korporacyjne

Autor: Judy Allen
Data premiery: 2013
Gdzie kupić: Aktualnie książka nie jest już w sprzedaży. Czasem można ją znaleźć na aukcjach allegro i podobnych. Można też zapoznać się z jej treścią w bibliotekach np. w Bibliotece Narodowej w Warszawie.

„Książka przeznaczona jest dla menedżerów, którzy po raz pierwszy planują imprezę korporacyjną. Judy Allen poświęca wiele uwagi zagadnieniom, które decydują o powodzeniu i opłacalności takiej imprezy, podkreślając jej rolę w strategii marketingowej firmy. Doradza, jak dopasować rodzaj imprezy do potrzeb biznesowych i wykorzystać w pełni jej potencjał.”
(źródło: empik.com)

14. Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie

Autor: Adam Grzegorczyk, Tomasz Kopeć
Data premiery: 2013
Gdzie kupić: onepress

„Autorzy, menedżerowie i współojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielą się z Tobą na kartach tej książki wiedzą i doświadczeniem, jakie zdobyli w trakcie wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego. Na początku pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie artysty. Jeśli będziesz na „tak”, podpowiedzą, czy warto korzystać z usług menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. Odkryją przed Tobą tajemnice przemysłu fonograficznego i działalności scenicznej, pokażą, jak właściwie dbać o wizerunek, i wyjaśnią prawne aspekty „bycia artystą”, a więc doradzą w kwestiach zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.”
(źródło: onepress.pl)

15. Animacja czasu wolnego

Autor: Jakub B. Bączek
Data premiery: 2011
Gdzie kupić: ebook EMPIK

„Jest to pierwszy e-book w Polsce, który jest gotowym zbiorem scenariuszy animacyjnych, gier i zabaw dla dzieci, młodzieży i dorosłych, pomysłów na show wieczorne w hotelach oraz form animacyjnych na plaży czy przy basenie. E-book opisuje pokrótce teorię animacji i wprowadzenie w jej poszczególne dziedziny, ale w 80% składa się z gotowych pomysłów animacyjnych.”
(źródło: empik.com)

16. Turystyka biznesowa

Autor: Marta Sidorkiewicz
Data premiery: 2011
Gdzie kupić: EMPIK

„Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, turystyce motywacyjnej i korporacyjnej oraz przemyśle wystawienniczym. Rozdział trzeci dotyczy rynku turystyki biznesowej. W rozdziale czwartym poruszono zagadnienie produktu turystyki biznesowej, a w rozdziale piątym skupiono się na determinantach kształtowania i rozwoju produktu turystyki biznesowej. Ostatnią część opracowania stanowi studium przypadku dotyczące turystyki biznesowej na obszarze województwa zachodniopomorskiego.”
(źródło: empik.com)

17. Organizacja imprez. Najlepszy poradnik dla organizatorów

Autor: Judy Allen
Data premiery: 2006
Gdzie kupić: Aktualnie książka nie jest już w sprzedaży. Czasem można ją znaleźć na aukcjach allegro i podobnych. Można też zapoznać się z jej treścią w bibliotekach np. w Bibliotece Narodowej w Warszawie.

Książka porządkuje podstawowe informacje, trzeba jednak pamiętać, że jest ona tłumaczona z języka angielskiego i w niektórych aspektach nie ma zastosowania do wydarzeń organizowanych w Polsce m.in. nie znajdziecie w niej kwestii prawnych.
„Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat organizowania ważnych imprez i zawiera mnóstwo praktycznych porad dotyczących najdrobniejszych szczegółów. Zapoznaj się z nią, jeśli chcesz uniknąć niemiłych niespodzianek podczas imprezy oraz związanych z tym nieprzewidzianych dodatkowych kosztów.”
(źródło: empik.com)

Inne pozycje:
18. Event w życiu społecznym i religijnym. Perspektywa socjologiczna, Agnieszka Zduniak, 2018
19. Organizacja imprez. Kreowanie zdrowego stylu życia, Paweł Fryderyk Nowak, 2018
20. Eventworking. Czyli jak efektywnie korzystać z potencjału konferencji, targów i innych wydarzeń biznesowych, Artur Sójka, 2017
21. Event marketing podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne, Krzysztof Cieślikowski, 2016
22. Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań, Jadwiga Berbeka, Krzysztof Borodako, Michał Rudnicki, 2015
23. Przemysł Spotkań. Wiedza, produkt, motywacja, Krzysztof Celuch, 2015
24. Turystyka. Tom 5. Organizacja imprez i usług turystycznych. Podręcznik. Część 1-3, Iwona Michniewicz, Maria Peć, 2015
25. Innowacje w przemyśle spotkań, Adam Grzegorczyk, Janusz Majewski, Sławomir Wróblewski, 2014
26. Obsługa turystyczna. Technik obsługi turystycznej. Część 1-2. Ćwiczenia. Technikum, Iwona Michniewicz, Maria Peć, 2014
27. Zarządzanie i organizacja przemysłu spotkań w Polsce. Teoria i praktyka, Krzysztof Celuch, 2014
28. 101 eventów, które musisz znać, album, red. Agnieszka Olbrot, 2013
29. Organizacja i prowadzenie imprez sportowych rekreacyjnych i turystycznych, Jan Strugarek, 2012
30. Psychologia eventów, Jakub B. Bączek, 2011
31. Event marketing jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych, Adam Grzegorczyk, Justyna Chlechowicz, Dagmara Lustyk, 2009
32. Turystyka biznesowa: konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, Rob Davidson, Beulah Cope, 2003

A jeśli lubisz romanse, to dla Ciebie też coś znaleźliśmy 😀 😀 😀
33. Niegrzeczny manager, Callihan Kristen, 2020 – do kupienia w EMPIK


Autor: Dorota Rogozińska
Zdjęcie na okładce autorstwa: EMTG

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła