Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dowiesz się co to jest scenografia eventowa i czym różni się od innych rodzajów scenografii oraz jaką rolę pełni event designer
- Poznasz pracę event designera na przykładach realizacji scenograficznych. Zobaczysz, jak wygląda polska, a jak zagraniczna scenografia eventowa
- Dowiesz się skąd czerpać inspiracje do projektów aranżacji przestrzeni eventowych
- Dowiesz się, jak briefować firmę od scenografii eventowej i jak powinna przebiegać współpraca między klientem a dostawcą
- Poznasz narzędzia, za pomocą których powstają projekty scenograficzne
- Dowiesz się jak „sprzedać” swój pomysł klientowi
- Dowiesz się, jaki jest proces produkcji scenografii eventowej, jak dobierać podwykonawców i gdzie ich poszukiwać
- Wejdziesz w skórę event designera na praktycznych warsztatach aranżacji przestrzeni eventowej
Dla kogo jest szkolenie?
- Dla osób chcących rozpocząć pracę w zawodzie event designera
- Dla organizatorów wydarzeń (pracujących w agencjach, korporacjach lub instytucjach), którzy chcą poprawić współpracę z firmami od scenografii eventowej
- Dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji związanych z organizacją wydarzeń
- Dla osób, które chcą wiedzieć, jak działa event „od kuchni”
Szkolenie „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących pracować przy organizacji eventów, jak i tych, które chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania. Szkolenie jest chętnie wybierane przez osoby szukające pracy w agencjach eventowych, ale także przez przedstawicieli korporacji i instytucji państwowych, którzy chcą organizować mniejsze wydarzenia samodzielnie, a przy większych umiejętnie współpracować z pracownikami agencji.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące branży eventowej oraz etapy organizacji wydarzenia, w tym briefowanie, tworzenie koncepcji kreatywnej, dokumentacja i budżet projektu, współpraca z dostawcami oraz zagadnienia prawne i kwestie bezpieczeństwa uczestników. Jako uczestnik szkolenia poznasz także znaczenie event marketingu w strategii firm, nowe rozwiązania i technologie stosowane podczas wydarzeń, a także wykonasz wiele warsztatów, które pobudzą Cię do własnej analizy i dyskusji.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerów z ogromnym doświadczeniem – nie tylko teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym, wynikającym z wielu zrealizowanych projektów, które były opisywane w mediach oraz nagradzane na konkursach branżowych. W trakcie szkolenia prowadzący omawiają na konkretnych przykładach zasady pracy przy organizacji eventów oraz najczęstsze sytuacje kryzysowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Ich wieloletnia praktyka jest doceniana przez uczestników szkoleń EMTG i stanowi dla nich kierunkowskaz na drodze do sukcesów w dalszej drodze zawodowej.
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Scenografia eventowa – wprowadzenie
1.1. Pojęcie scenografii i jej rodzaje
1.2. Od kreacji do produkcji – czym zajmuje się scenograf i event designer
1.3. Rola scenografii multimedialnej w evencie – czy zawsze jest konieczna?
1.4. Polski i zagraniczny event design. Omówienie na przykładach wybranych realizacji
1.5. Pokazy mody i produkcje TV – rola event designera
2. Czym jest kreacja scenograficzna i jakie są etapy jej powstawania
2.1. Jak poprawnie zbriefować firmę scenograficzną?
2.2. WARSZTAT: przygotowanie briefu na usługi scenograficzne
2.3. Tworzenie koncepcji w odpowiedzi na oczekiwania klienta i możliwości przestrzeni
2.4. Kreacja i wizualizacja – jak wywołać oczekiwany efekt dzięki scenografii eventowej?
3. Event design i jego składowe
3.1. Stage design – scena niejedno ma imię
3.2. Scenografia multimedialna i oświetlenie
3.3. Formy przestrzenne i ich rola w budowaniu przestrzeni
3.4. Dekoracje – podstawy wystroju wnętrz. Czym się rożni architekt od dekoratora?
3.5. Aranżacja przestrzeni meblami
3.6. WARSZTAT: aranżacja przestrzeni eventowej
3.7. Table design – podano do stołu
3.8. Floral design – jak dobierać formy florystyczne do charakteru wydarzenia
4. Projekt scenograficzny
4.1. Szkic i wizualizacja scenografii
4.2. Wizualizacja vs. rzeczywistość
4.3. Klient kupuje oczami – nie każdy ma wyobraźnię
4.4. WARSZTAT: mój własny moodboard
4.5. Problemy z kopiowaniem pomysłów. Prawa autorskie
5. Kosztorysowanie scenografii i elementów uzupełniających
5.1. Co składa się na budżet scenograficzny?
5.2. Jak wypracować najlepsze rozwiązania budżetowe?
5.3. Kompleksowość usługi – event design receptą na niższe koszty
5.4. Tanio, szybko, pięknie: czy warto?
5.5. Kosztorys powykonawczy
6. Produkcja i realizacja scenografii eventowej
6.1. Proces produkcji – etapy:
– Analiza
– Projekt techniczny
– Zakup materiałów
– Produkcja / zlecenie
6.2. Technologie wykorzystywane w procesie produkcji
6.3. Bezpieczeństwo użytkowania scenografii eventowej – zabezpieczenie PPOŻ, OC i NNW
6.4. Najważniejsze zagrożenia w trakcie produkcji i realizacji
6.5. Montaż scenografii i jego składowe – przygotowanie, logistyka i koordynacja
6.6. Współpraca ekip technicznych podczas realizacji wydarzenia, jak pogodzić wszystkich?
6.7. Demontaż i co dalej? magazynowanie czy utylizacja?
7. Stoiska targowe i wyspy ekspozycyjne – rola event designera
7.1. Założenia projektowe – rodzaj stoiska – wizerunkowe czy sprzedażowe?
7.2. Projekt stoiska targowego – dobrze rozplanowana przestrzeń
7.3. Realizacja – budowa scenografii i co się z tym wiąże
8. Event Manager vs. Event Designer – czym się różni praca w tych zawodach?
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Informacje organizacyjne
- Koszt: 840 PLN brutto (zawiera 23% VAT) – sprawdź nasze promocje!
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej – nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Zapewniamy materiały szkoleniowe i piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, mapka z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera.
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową!
Pytania i odpowiedzi – sprawdź stronę FAQ
Popularne szkolenia
Trenerzy
Trener
Od 2016 roku Partner w Agencji Social Connect Group, w ramach której zbudowała brand SC Event Design zajmujący się kompleksową i spójną aranżacją przestrzeni eventowych oraz wprowadzaniem na rynek polski zawodu event designera w obszarze event marketingu. Świadczy usługę MICE Concierge dedykowaną klientom korporacyjnym, jak i agencjom eventowym, służąc wsparciem przy realizacji projektów. Współtworzy również strategię biznesową i marketingową Pracowni Kreativa Scenografia budując relacje z dotychczasowymi i nowymi klientami Pracowni oraz tworząc koncepcje scenograficzne wydarzeń. Pomysłodawca i administrator grupy na FB „Polecam, nie polecam – platforma dla eventowców i nie tylko”. Od lat udziela się charytatywnie – wspiera bezdomnych, pomaga ubogim rodzinom oraz Domom Dziecka i Domom Samotnej Matki. Osobowość Roku Mice Poland 2011. Członek Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej. Przewodnicząca Jury pierwszej edycji konkursu MP Power Award 2012, obecnie członek Jury. Członek Rady Etyki przy SBE oraz Członek Rady Programowej konferencji Event Biznes. Uczestnik i prelegent wielu spotkań, konferencji i debat branżowych. Absolwentka WAT w Warszawie. Przez 19 lat pracowała w Renault Polska odpowiadając za wprowadzenie polityki komunikacji wewnętrznej oraz organizację wydarzeń: spotkań, konferencji, konwencji produktowych, integracji, pikników, programów incentive travel, targów itp. W 2010 otrzymała nagrodę koncernu za najlepszy projekt komunikacji wewnętrznej Communication Function Awards „Eco2gether”. Pomysłodawca i organizator Wolontariatu Pracowniczego.