fbpx

3 #EventWeek – podsumowanie kreatywnego tygodnia

Jesteś tutaj:     /  EventWeek   /  3 #EventWeek – podsumowanie kreatywnego tygodnia
3 #EventWeek – podsumowanie kreatywnego tygodnia
Cazs czytania: 4 minut

W trzecim podsumowaniu tygodnia m.in. o nominacjach w konkursie Eventex, nowej funkcji Zoom, projekcie polskiego bonu eventowego, a także ogłoszonej dacie, po której będziemy mogli napić się kawy na mieście 😀.
Zapraszamy do lektury!

1. Luzowanie obostrzeń

Wreszcie dobre informacje!
Na dzisiejszej konferencji ministra zdrowia usłyszeliśmy, że przy utrzymującym się niskim poziomie zakażeń możliwe będzie stopniowe luzowanie obostrzeń według zaplanowanego harmonogramu.

Najważniejsze informacje to:

  • 8 maja – otwarcie hoteli (50% obłożenia obiektu, bez restauracji i stref welness&spa)
  • 15 maja – zniesienie obowiązku noszenia maseczek na świeżym powietrzu (Jeżeli wskaźnik zakażeń na 100 tys. osób spadnie poniżej 15), otwarcie ogródków restauracyjnych, możliwość organizacji imprez okolicznościowych z limitem do 25 osób
  • 29 maja – otwarcie restauracji (50% obłożenia lokalu), możliwość organizacji imprez okolicznościowych z limitem do 50 osób

Źródło i szczegółowe informacje: gov.pl

2. Wirtualni influencerzy

W Polsce nadal trwa złota era influencerów, tymczasem w Japonii poszli już o krok dalej. Aww Inc. to firma, która tworzy i reprezentuje wirtualnych influencerów, tworzonych przez grafików 3D, takich jak np. imma. Agencje typu Aww kreują nowe osobowości na własne potrzeby, nawiązują współpracę z mediami i sponsorami, ale mogą także zaprojektować osobistego influencera dla konkretnej marki.

Wirtualne postacie są czasem niemal niemożliwe do odróżnienia od prawdziwych ludzi.

Pierwszy taki projekt został stworzony przez firmę Brud – postać Lil Miquela, która powstała w 2016 roku i jest obecnie obserwowana przez 3 miliony osób. W 2018 roku magazyn Time umieścił ją na liście 25 najbardziej wpływowych LUDZI w sieci!

Nie macie w firmie nikogo, kto chce robić live’y i insta stories?
Może czas zatrudnić wirtualnego przedstawiciela marki? 😀

 

Eventowe podsumowanie tygodnia kwiecień

instagram.com/shudu.gram

3. Słodko i bezpiecznie

Agencja Experiential Supply Co. z Los Angeles stworzyła instalację Sugar Rush, skierowaną głównie do rodzin z dziećmi. Kolorowa scenografia, występy na żywo, ale przede wszystkim mnóstwo słodyczy – gigantyczne lizaki, czekoladowa rzeka czy cukierkowa ulica – to atrakcje, obok których żadne dziecko nie przejdzie obojętnie.

Mając na uwadze bezpieczeństwo gości liczba miejsc została ograniczona, aby można było zachować dystans społeczny. Agencja tworzyła wcześniej instalacje drive-thru, ale w związku z luzowaniem obostrzeń, tym razem umożliwiła gościom pieszą eksplorację przestrzeni.

 

 

Źródło i więcej informacji: ridesugarrush.com

4. Filmowa scenografia pokazu Gucci

Scenografia jubileuszowej kolekcji Gucci Aria to wspaniała instalacja, złożona z setek retro kamer, aparatów fotograficznych i lamp błyskowych. Efekt wow z pewnością został osiągnięty!

Film promujący pokaz „zaprasza nas do wnętrza Savoy Club, inspirowanego londyńskim hotelem, w którym Guccio Gucci, założyciel włoskiego domu mody, pracował jako windziarz. To tu obserwował bogaczy z ich bagażami. Postanowił dla nich stworzyć kuferki, torby i walizki nowej generacji. Od tego się zaczęło.” (źródło: vogue.pl)

 

5. Polski bon targowy i eventowy

W ostatnich miesiącach Warszawska Organizacja Turystyczna, Ogólnopolska Federacja Przedsiębiorców, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Krajowa Izba Targowa i Ptak Warsaw Expo prowadziły wspólnie intensywne prace nad przygotowaniem projektów nowych programów wsparcia dla branży targowej i eventowej.

W efekcie tych prac powstały dwa projekty: Polski Bon Targowy i Polski Bon Eventowy – projekty muszą jeszcze zostać zaakceptowane przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Szacowany budżet całkowity projektu dotyczącego eventów to 180 mln złotych.
Zobacz pełne założenia Polskiego Bonu Eventowego.

Źródło i więcej informacji: sbe.org.pl

6. Eventex 2021

Ogłoszono finalistów 11 edycji nagród Eventex – międzynarodowego konkursu eventów i experience marketingu.
Zostali oni wybrani spośród 561 zgłoszeń z 37 krajów. Liderami pod względem liczby nominowanych były USA, Rosja, Holandia, Wielka Brytania i Niemcy. Wśród finalistów znalazły się tak wielkie marki jak: Mercedes Benz, BBC, Samsung, Rolls Royce, IBM, Accenture, PayPal, Facebook, Google, Puma, Campari, YouTube i wiele innych.
Zobacz pełną lista finalistów.

 

Eventowe podsumowanie tygodnia kwiecień

Eventex Facebook

Jest też polski akcent i to potrójny – trzy nominacje zdobyła agencja Live Age. Projekt OLX Know How 2021 został wybrany jednym z najlepszych eventów online na świecie w aż 3 kategoriach: Online conference, Virtual B2B event i Virtual experience – consumer & business services.
Wygranych poznamy 10 maja.

 

7. Nowa funkcja Zoom

Zoom zaprezentował nową funkcję o nazwie Immersive View, która pozwoli urozmaicić wideokonferencje za pomocą zmiany wirtualnego tła. Funkcja jest dostępna dla spotkań do 25 uczestników. Uczestnicy mogą być „usadzani” automatycznie, ale mamy też możliwość zmiany ich miejsc, możemy zastosować statyczne tło (jest wiele dostępnych) lub wykorzystać video.

 

Eventowe podsumowanie tygodnia kwiecień

support.zoom.us

Źródło i więcej informacji: support.zoom.us

 

Jeśli jest coś, czym chcecie się z nami podzielić, macie jakiś naprawdę gorący news to piszcie na redakcja@eventmanagernews.pl (wykorzystamy tylko wybrane treści).


Autor: EMTG

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła