fbpx

Gdzie i jak szukać pracy w branży eventowej?

  /  Artykuły   /  Gdzie i jak szukać pracy w branży eventowej?
Gdzie i jak szukać pracy w branży eventowej?
Cazs czytania: 6 minut

Wiele osób, myśląc o pracy w eventach, myśli od razu o pracy w agencji eventowej. To oczywiście słuszna droga, jednak warto wiedzieć, że możliwości jest znacznie więcej.
Z tego artykułu dowiesz się, gdzie pojawiają się oferty pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej – zarówno w agencjach eventowych, ale także w hotelach, korporacjach czy impresariatach i domach kultury.

Praca w eventach – to znaczy gdzie?

1. Agencje eventowe – to zwykle pierwszy kierunek poszukiwań. Tu możliwości są zróżnicowane. W małych agencjach Event Manager często zajmuje się całym procesem – od pozyskania klienta i przedstawienia oferty, przez realizację projektu, po jego rozliczenie. W większych, działania są podzielone pomiędzy stanowiska New Business Manager (pozyskiwanie nowych klientów), Kreatywny (koncepcje, oferty), Event Manager / Producent (scenariusze, realizacja, praca z dostawcami). Dodatkowo, stanowiska mogą być jeszcze rozdzielone na podstawie doświadczenia: Junior, Senior, Dyrektor Działu itp.
💡 Każda agencja stosuje inne podziały, inne nazewnictwa, zatem warto zajrzeć na strony kilku dużych agencji i sprawdzić, które stanowisko Tobie najbardziej odpowiada.

2. Agencje PR, reklamowe, marketingowe – spora część agencji, nastawionych jeszcze kilka lat temu na działania typowo reklamowe, przekształca się w agencje 360 i rozszerza wachlarz oferowanych usług. Ugruntowana pozycja i własna baza klientów są dobrym punktem wyjścia do proponowania nowych usług z zakresu event marketingu.

3. Korporacje – coraz więcej firm ma własne działy zajmujące się organizacją wydarzeń. W mniejszych przedsiębiorstwach tego typu obowiązki są często przypisane Office Manager’owi, Asystentom, Sekretarkom czy Działom Administracji. W większych korporacjach możesz szukać pracy w Działach Zakupów (zdarzają się nawet wyodrębnione działy zakupu usług eventowych) lub w oddzielnych działach zajmujących się tylko organizacją eventów firmowych, liczących nawet po kilkanaście osób i organizujących po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset wydarzeń rocznie.

4. Hotele – obiekty z reguły nie są nastawione tylko na klienta indywidualnego i pojedyncze noclegi. Większość chce przyciągnąć do siebie także klientów weselnych lub firmowych, organizujących gale, konferencje, bankiety czy wyjazdy integracyjne. To oznacza, że niemal w każdym z nich jest osoba zajmująca się sprzedażą i obsługą tego typu wydarzeń. Do tego punktu należy dodać także inne obiekty: od hal targowych po kluby i domy kultury.

5. Dostawcy usług eventowych – firmy zapewniające technikę sceniczną, firmy cateringowe, dostawcy mebli, firmy teambuilding’owe, agencje hostess itd.

6. Impresariaty artystyczne i koncertowe (management)

7. Agencje weselno-ślubne

8. Agencje incentive i biura podróży

9. Organizacje turystyczne… i wiele innych. Wybór jak widać jest dość szeroki 😀

Gdzie można znaleźć oferty pracy w branży eventowej?

1. Portale rekrutacyjne – ofert pracy można szukać w standardowych miejscach, na portalach typu pracuj.pl, praca.pl, jobs.pl, goldenline.pl – wiele z tych portali oferuje możliwość stworzenia własnego profilu (dzięki temu będziesz widoczny dla pracodawców oraz będziesz otrzymywać oferty dopasowane do Twojego doświadczenia), a także zamówienia powiadomień dotyczących nowych ofert pracy w wybranej branży (lub po słowach kluczowych).
💡 Pamiętaj tylko, aby wpisać wiele słów kluczowych, bo nazewnictwo jest bardzo różne – to samo stanowisko może być nazwane np. Event Manager / Specjalista ds. eventów / Specjalista ds. organizacji wydarzeń / Producent eventów itp.

2. Kariera Event Managera – grupa na Facebooku (oraz na Linkedin), zrzeszająca obecnie niemal 13 tysięcy osób. Na grupie pojawia się kilkanaście ofert pracy tygodniowo, każda z nich z oznaczeniem województwa. Ta grupa to także miejsce do zadawania pytań oraz pozyskiwania wiedzy.

Oferty pracy w branży eventowej

Grupa Kariera Event Managera na Facebook’u

Inne grupy na FB, na których możesz szukać pracy:
Praca w branży eventowej
Branża eventowa (giełda, praca, wymiana doświadczeń)
Praca przy eventach
Praca w branży MICE
Realizacja dźwięku, technika estradowa, technika oświetleniowa – praca
HoReCa – ogłoszenia, praca, usługi
Praca w hotelu
Zlecenia dla hostess i promotorów Warszawa i okolice
Praca, eventy dla hostess i promotorów
Praca kolonie i obozy. Wychowawcy, kierownicy, instruktorzy

3. Pracuj w kulturze – portal z aktualnymi ofertami pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych i firmach działających w sektorze kultury m.in. w teatrach, muzeach, domach kultury, filharmoniach.

4. Hotelcareer.pl – portal dla osób szukających pracy w branży hotelarskiej. Często pojawiają się tu oferty pracy w roli Event Managera, Managera ds. bankietów. Większość ofert dotyczy jednak pracy za granicą.

5. PRoto.pl – głównie oferty na stanowiska związane z public relations, ale zdarzają się także oferty powiązane z eventami. Ponadto, na tej stronie jest zakładka Managerowie gwiazd, na której można sprawdzić kto reprezentuje, którego artystę i wyszukać większe impresariaty, które być może aktualnie prowadzą rekrutację.

6. CREW Portal – firma ARAM ogłosiła niedawno powstanie portalu dla techników i realizatorów, na którym można się zarejestrować celem potencjalnej współpracy przy wydarzeniach obsługiwanych przez firmę. W zgłoszeniu należy podać podstawowe dane, kwalifikacje, dodatkowe umiejętności, znajomość języków obcych, oczekiwaną stawkę za 12h pracy oraz opisać swoje dotychczasowe doświadczenia.

7. Biuletyn informacji publicznej – wpisując w google „bip praca” (możesz też dodać Twoje województwo) możesz wejść na stronę z ofertami pracy w różnego rodzaju urzędach i jednostkach państwowych np. dla województwa mazowieckiego, które zwykle nie pojawiają się na portalach z ofertami pracy. Tu, niestety, wyszukiwanie jest dość trudne, ale warto sprawdzać 😀 Tego typu portale mają także poszczególne miasta np. dla Warszawy.

Jak szukać pracy w branży eventowej?

1. Uzupełnienie danych w mediach społecznościowych – zanim zaczniesz szukać pracy sprawdź, co o Tobie można znaleźć w sieci. Pracodawca też to zrobi. Warto sprawdzić, jak prezentujesz się na Facebooku oraz porządnie uzupełnić profil Linkedin.

2. Aktywne szukanie ogłoszeń – zapisz sobie wybrane strony oraz grupy i ustaw przypomnienie, aby sprawdzać je np. co tydzień. W natłoku informacji, którymi jesteśmy na co dzień bombardowani, trudno jest być na bieżąco, więc takie systematyczne działanie może znacznie zwiększyć szansę na zauważenie ciekawej oferty.

3. Kontakt z pracodawcą poza procesem rekrutacji – są firmy, które wcale nie prowadzą otwartych rekrutacji albo takie, w których bardzo chcielibyśmy pracować, a akurat nie pojawiają się nowe wakaty. Nie bój się zrobić pierwszego kroku. Napisz do firmy i przedstaw swoją kandydaturę – być może właśnie planują nową rekrutację i wezmą Twoją osobę pod uwagę.
💡 Pamiętaj tylko, aby w takiej sytuacji zawrzeć w przesyłanym CV rozszerzoną klauzulę na przetwarzanie danych osobowych tzn. taką, w której wyrażasz zgodę na potrzeby przyszłych procesów rekrutacji.

4. Alerty Google – to bardzo przydatne narzędzie, jeśli nie masz czasu na „przekopywanie się” przez różne portale. Wystarczy wejść na Alerty Google i utworzyć nowy alert oraz ustawić częstotliwość otrzymywania powiadomień na maila.

Oferty pracy w branży eventowej

Alerty Google

Alerty Google

Praca w branży eventowej bez doświadczenia?

Często dostaję pytania, jak znaleźć pracę w branży, jeśli nie ma się jeszcze żadnego doświadczenia. Jest na to kilka sposobów:

1. Nauka – w tej branży ważne jest doświadczenie, umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres. Warto jednak poświęcić trochę czasu na przygotowanie teoretyczne, dzięki któremu poznasz podstawy prawne, zrozumiesz działanie branży czy nauczysz się podstaw tworzenia ofert i kosztorysów. Możesz pójść na studia eventowe (Czytaj artykuł z przykładowymi kierunkami studiów eventowych) lub skorzystać ze szkoleń np. szkolenia wprowadzającego do branży eventowej „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym”.

2. Platformy dla studentów i absolwentów np. Absolvent.pl, czyli platforma rekrutacyjna dedykowana studentom, absolwentom i młodym profesjonalistom.

3. Biura Karier – wiele uczelni aktywnie wspiera swoich absolwentów prowadząc Bira Karier np. Biuro Karier AWF Warszawa czy Biuro Karier Politechniki Wrocławskiej. Sprawdź czy na Twojej uczelni też funkcjonuje taka instytucja (czasem nie ma strony www, ale można dopytać o to w dziekanacie).

4. Staże, praktyki lub wolontariaty – staże w agencjach należą do rzadkości, warto natomiast sprawdzać możliwości wzięcia udziału w większych wydarzeniach w roli wolontariusza. Taką możliwość zdobywania doświadczenia oferuje m.in. Pokojowy Patrol (wolontariat Fundacji WOŚP), Runmageddon czy Festiwal Mastercard OFF Camera. To świetna okazja do sprawdzenia swoich sił, podejrzenia organizacji eventów od środka, kontaktu z artystami czy po prostu wzięcia udziału w fajnym wydarzeniu bezpłatnie. Z uwagi na pandemię aktualne możliwości są nieco mniejsze, ale miejmy nadzieję, że latem 2021 wydarzenia plenerowe powrócą 😀
Oferty ciekawych staży i praktyk możesz natomiast znaleźć tutaj.

5. Praca hostessy, animatora, pilota wycieczek – sama właśnie tak zaczynałam i dzięki temu zobaczyłam, jak wygląda praca w tej branży, poznałam nowych ludzi i zdobyłam kontakty, dzięki którym później było mi znacznie łatwiej. Możesz szukać w agencjach hostess lub w firmach specjalizujących się w teambuilding’ach, które szukają animatorów i instruktorów do prowadzonych zajęć np. Bartbo.

Mam ogromną nadzieję, że już za kilka tygodni branża zacznie wracać do dawnej, przedpandemicznej formy, a dzięki powyższym podpowiedziom Ty także znajdziesz pracę w jednym z najbardziej wymagających, ale też jednym z najciekawszych zawodów świata!


Autor: Dorota Rogozińska
Zdjęcie na okładce autorstwa: Andrea Piacquadio z Pexels

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła