Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dowiesz się czym jest influencer marketing i czy warto go stosować w Twoich działaniach
- Dowiesz się jak dobrać twórcę / influencera do Twoich celów i kampanii oraz weryfikować jego wiarygodność
- Poznasz studia przypadków i autentyczne przykłady kampanii polskich i zagranicznych
- Dowiesz się jak przygotować dokumentację oraz nadzorować realizację projektu
- Poznasz przydatne narzędzia do researchu i platformy ułatwiające współpracę z influencerami
- Dowiesz się jak mierzyć efekty współpracy i skuteczność kampanii
Dla kogo jest szkolenie?
- Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność współpracy z influencerami, weryfikowania skuteczności ich działań oraz mierzenia efektów zrealizowanych kampanii
- Dla pracowników firm, chcących wykorzystywać potencjał twórców w strategii marketingowej firmy
- Dla pracowników agencji, chcących realizować kampanie we współpracy z twórcami internetowymi i osobistościami show-biz
- Dla osób, które chcą zrozumieć specyfikę rynku twórców internetowych
- Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje marketingowe
Szkolenie „Influencer marketing – strategia, dobór twórców, realizacja kampanii” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zrozumieć specyfikę rynku twórców internetowych i pracować w przyszłości przy organizacji kampanii reklamowych, jak i tych, które mają już doświadczenie w pracy z influencerami, ale chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania. Szkolenie jest stworzone głównie z myślą o pracownikach firm / korporacji, którzy chcą wykorzystywać potencjał twórców w strategii marketingowej i promocji ich brandu.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące pracy z influencerem oraz etapy realizacji kampanii, w tym briefowanie, komunikacja z twórcą, przygotowanie contentu, a także mierzenie efektów pracy i raportowanie wyników. Jako uczestnik szkolenia poznasz narzędzia analityczne i przykłady kampanii, dowiesz się dlaczego i kiedy warto korzystać ze współpracy z twórcami internetowymi oraz jak wybierać odpowiednie osoby do Twoich projektów, aby osiągnąć jak najlepsze efekty wizerunkowe dla Twojej marki.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerkę z ogromnym doświadczeniem w zakresie komunikacji, social mediów i influencer marketingu – nie tylko teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym, wynikającym z wielu zrealizowanych projektów, które były szeroko opisywane w mediach oraz nagradzane na wielu konkursach branżowych.
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Czym jest influencer marketing (IM)?
1.1. Słownik i dane
– Nomenklatura, badania, statystyki, trendy.
– Skąd czerpać wiedzę? Blogi, grupy, portale do tzw. codziennej prasówki.
– Kogo obserwować w internecie?
– Przykłady adresów, rankingów i… influencerów świata Influencer Marketingu.
1.2. Czy i kiedy warto zdecydować się na influencer marketing?
– Wady i zalety korzystania z influencer marketingu.
– Czy influencer marketing jest niezbędny?
– Modele współpracy.
– Czy można zweryfikować jakość twórców?
– Czy możemy nastawiać się na bezpośredni wzrost wyników?
– Oczekiwania vs rzeczywistość.
1.3. Segmentacja twórców internetowych
– Jakie są różnice pomiędzy mikro-, makro- i nano-influencerem? Duże zasięgi czy małe, ale z precyzyjną grupą docelową?
– Pola działania: Youtube, TikTok, Instagram, Facebook, podcasty, blogi itp.
– Czy każdy celebryta to influencer?
– Czym są KOLs i jak ich rozpoznać?
1.4. CASE STUDY: Przykłady kampanii
Influencerzy w projektach z niewielkim budżetem; rola social media i ekosystemu; najpopularniejsze twarze show biznesu w dużych przedsięwzięciach kreatywnych; Polska i świat. W tym między innymi:
– ING #ZdalniDoPomocy – influencerzy w słusznej sprawie
– ING Dobry Głos Dla Firm – content z twórcami na kanały marki
– Tyskie Przejdźmy na Ty z imiennymi butelkami – wysyłka kreatywna
– Decathlon Aktywacja dla fanów jazdy konnej – wsparcie influencerów
– Decathlon Aktywacja dla fanów siatkówki – wsparcie influencerów
– Grześki TikTok i YouTube – twórcy dla pokolenia Z
– Branża rozrywkowa – kiedy mamy lovebrand
1.5. Źródła informacji
Linki do narzędzi, artykułów i miejsc w sieci, które pomogą Ci w pracy.
2. Strategia i dobór twórców – jak wyznaczać cele i je osiągać?
2.1. Założenia współpracy
– Od czego zacząć?
– Działamy samodzielnie czy angażujemy firmę / agencję zewnętrzną?
– Czy musimy deklarować wolę współpracy?
– Kto określa zasady i wycenę?
– Czy wiem, o jaki efekt mi chodzi?
– Określanie potencjalnych zagrożeń.
– Zakres współpracy w ramach jednej kampanii i długofalowo (ambasador marki).
2.2. Dobór twórców
– Jak sprawdzić czy wybór jest słuszny?
– Czy kryzys wizerunkowy twórcy może rzutować na markę?
– Co brać pod uwagę przy planowaniu działań z twórcami internetowymi i liderami opinii?
– Poszukiwania „perfect match”. Dopasowanie influencera do marki.
2.3. Przygotowanie briefu
– W jakiej formie przedstawić założenia?
– Czym różni się brief z pytaniem o dobór twórców od briefu dla twórców?
– Czy sam opis wystarczy czy potrzebne są materiały dodatkowe?
– PRZYKŁAD: Brief.
2.4. Umowa i aspekty prawne
– Jakie punkty powinna zawierać umowa?
– Czy umowa zawsze jest konieczna?
– Co może być postrzegane jako nadużycie?
– PRZYKŁAD: Umowa.
2.5. Narzędzia do researchu i platformy do współpracy
– Jak zweryfikować autentyczność fanów / followersów?
– Jakie wskaźniki brać pod uwagę?
– Kilka słów o dostępnych narzędziach i metodach wraz z instrukcją ich stosowania.
3. Realizacja kampanii
3.1. Briefowanie i koordynacja
– Czego mogę wymagać na etapie realizacji jako zleceniodawca?
– Kto odpowiada za content i jego jakość?
– Jak estymować czas postępów?
– Do ilu poprawek mam prawo jako klient?
– Jak komunikować się z twórcą?
3.2. Mierzenie efektów pracy z influencerami
– Co, czym i w jaki sposób mogę mierzyć?
– Jakie statystyki mogę wyciągnąć samodzielnie, a czego mogę wymagać od zleceniobiorcy?
– Analytics, statystyki i piksel – kluczowe dane do raportu.
3.3. Raportowanie
– W jakiej formie przedstawiamy raport z kampanii?
– Dobre praktyki i standardy pracy.
3.3. Learningi
Wyciąganie wniosków ze współpracy – twarde i miękkie dane, wrażenia, satysfakcja. Na co zwrócić uwagę, żeby móc efektywniej pracować następnym razem i jak przekazywać wiedzę innym członkom zespołu.
3.3. Narzędzia analityczne i case study
Social listening i social measuring – wskazanie narzędzi oraz pokazanie sposobów na opracowanie case study w odpowiedniej narracji.
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Trenerzy
Trener
Filozofię ukończyłam z myślą, że zajmę się PR-em. Wtedy nie było jeszcze social media, ale obszary związane z komunikacją, analizą tekstów i strategią były mi bardzo bliskie. Po stypendium w Szwajcarii, zdobyłam pierwszą pracę na jednej z warszawskich uczelni, w której odpowiadałam za komunikację z uniwersytetami z całej Europy i przybywającymi na wymianę studentami. Po pojawieniu się Facebooka w Polsce, stał się on podstawowym narzędziem pracy w międzynarodowym środowisku i zaczął służyć do budowania społeczności wokół uczelnianych struktur. Pierwsze kroki, jako Copywriter, Content Designer i Community Manager, stawiałam w 2011 roku, pracując m.in. dla AXN, Bakomy czy Virgin Mobile. Następnie, po przejściu do 121PR na stanowisko Social Media Manager, odpowiadałam za content na kanałach brandów, takich jak Nestle czy Polpharma, skupiając się na komunikacji produktów FMCG w kategoriach rodzicielstwo, żywność i uroda. Zdobyte doświadczenie, pozwoliło mi objąć stanowisko Head of Social w The Digitals (grupa Freundschaft) i kierować zespołem obsługującym marki takie jak: Hyundai, Pekao SA, Tiger Energy Drink, W. Kruk, Soraya i wiele innych. Rozwijanie kompetencji liderki jest przeze mnie kontynuowane w agencji kreatywnej GONG, która debiutowała na rynku 20 lat temu i od długiego czasu pozostaje jedną z najlepszych agencji w kraju. Współtworzenie projektów dla obecnych klientów i prowadzenie teamu, jako Communications & Social Media Director, pozwala mi swobodnie dzielić się wiedzą z zakresu influencer marketingu, najlepszych praktyk w tworzeniu contentu czy przygotowania strategii komunikacji digital (odpowiada za kampanie digital m.in. dla: Netflix, ING, Tyskie, Decathlon, PlayStation, Bourjois czy Uber). Na co dzień współpracuję zarówno z celebrytami przy dużych produkcjach digital video dla największych marek, jak i z mniejszymi twórcami internetowymi, którzy publikują treści w swoich kanałach w ramach współpracy relacyjnej czy barterowej. Wybrane nagrody: Best Use of Social Media 2019 Mixx Awards, srebro KTR 2019 w kategoriach Komunikacja oraz Branded Entertainment, Złote Effie 2020 za platformę komunikacyjną. Wybrane projekty:
- Koncert Jimek x NOSPR - Niebo o północy - Netflix - koncert noworoczny na YouTube
- Zdalni do pomocy - ING - kampania społeczna na rzecz wsparcia seniorów w czasie pandemii
- Przejdźmy na Ty - Tyskie - platforma komunikacyjna
- Dobry Głos dla Firm - ING - aktywacja wspierająca małe firmy
- Jurassic World - Co się wykluje? - Netflix - aktywacja-konkurs z instalacją pod PKiN
Informacje organizacyjne
2025 / ustalamy termin
947 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Zapewniamy materiały szkoleniowe i piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 17 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.