Szkolenie „Promocja zespołu muzycznego – jak zbudować markę artysty / zespołu?” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zrozumieć specyfikę rynku muzycznego i zajmować się zawodowo (w impresariatach i managementach lub jako freelancer) promocją wykonawców, płyt i koncertów, jak i tych, które mają już doświadczenie w pracy z artystami, ale chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać nowe inspiracje. Szkolenie może być także bardzo przydatne dla artystów, którzy chcą samodzielnie zajmować się swoim wizerunkiem oraz promocją swoich materiałów.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące kariery w branży muzycznej oraz różnice między marketingiem samodzielnym a prowadzonym przez zewnętrzną agencję lub managera. Jako uczestnik szkolenia dowiesz się jak uniknąć marketingowych błędów, jak określić grupę docelową dla tworzonej muzyki oraz jak przygotować podstawowe materiały do promocji artysty lub zespołu. Dowiesz się też jakie kanały komunikacji będą dla Ciebie najlepsze oraz jak powinna wyglądać spójna strategia marketingowa.
Szkolenie „Promocja zespołu muzycznego – jak zbudować markę artysty / zespołu?” prowadzone jest przez trenerkę z ogromnym doświadczeniem w zakresie promocji projektów muzycznych. Joanna jest wieloletnią szefową działu promocji w agencji koncertowej Kayax i specjalistką w zakresie mediów, która była odpowiedzialna za kampanie promocyjne najpopularniejszych artystów w Polsce (Krzysztof Zalewski, Brodka, Artur Rojek, Tymek, Smolik, Mery Spolsky, Maria Peszek etc.) wielokrotnie nagradzanych złotymi i platynowymi płytami.
Kto będzie Cię szkolił?
Joanna Rawska – Wieloletnia Szefowa Działu Promocji w agencji koncertowej Kayax, specjalistka w zakresie mediów. Ponad siedemnaście lat w branży muzycznej. Doświadczona promotorka projektów muzycznych, specjalistka we współpracy z różnymi formatami medialnymi (TVN, Kuba Wojewódzki Show, Onet Rano, Karol Paciorek, Kanał Sportowy YT, Magda Mołek YT, RMF FM itp.).
Odpowiedzialna za kampanie promocyjne najpopularniejszych artystów w Polsce (Krzysztof Zalewski, Brodka, Artur Rojek, Tymek, Smolik, Mery Spolsky, Maria Peszek etc.) wielokrotnie nagradzanych złotymi i platynowymi płytami. Z dużym doświadczeniem w pracy w dynamicznym środowisku polskiego show biznesu (Open’er, Fest Festival, Męskie Granie, Tauron Nowa Muzyka, Fryderyki). Przez lata zbudowała relacje z kluczowymi mediami i dziennikarzami m.in.: RMF, ZET, Vogue, TVN, Onet.pl, Wp.pl, Gazeta Wyborcza, Polityka, Newonce, Glamour. Więcej o trenerce.
Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dowiesz się jakie są możliwości działania na rynku muzycznym i jak znaleźć w nim własną przestrzeń
- Dowiesz się jak zaistnieć w świadomości odbiorców i jak precyzować Twoją grupę docelową
- Zyskasz umiejętność tworzenia informacji prasowych i ofert współpracy
- Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru właściwych kanałów komunikacji i sprzedaży muzyki
- Poznasz podstawy tworzenia spójnej strategii marketingowej dla artysty lub zespołu
- Dowiesz się jakie są trendy w promocji muzycznej
Dla kogo jest szkolenie?
- Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność planowania działań sprzedażowych i marketingowych dla artysty lub zespołu
- Dla osób, które chcą zarządzać swoją własną karierą muzyczną i pozyskać pierwszych odbiorców
- Dla osób chcących rozpocząć pracę w impresariatach, managementach i firmach fonograficznych
- Dla marzących o własnej firmie – agencji artystycznej
- Dla osób, które chcą zrozumieć specyfikę rynku branży muzycznej
- Dla osób, które uczestniczyły już w szkoleniu „Manager Artysty – manager muzyczny” i chcą poszerzyć swoje kompetencje z zakresu promocji i budowania wizerunku w branży muzycznej
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Kariera w branży muzycznej – szanse i zagrożenia
2. Edukacja – czy jest potrzebna? Gdzie zdobywać wiedzę?
3. Promocja artysty lub zespołu na własną rękę
3.1. Jak zacząć?
3.2. Jakich błędów „początkującego” możemy uniknąć?
3.3. Co robić samodzielnie, a co warto zlecić? Precyzowanie własnych możliwości
4. Promocja artysty i zespołu z managerem lub agencją
4.1. Jak ustalić zakres współpracy?
4.2. Na co zwrócić uwagę w umowach?
5. Określanie własnej przestrzeni / niszy w branży
5.1. Gdzie się pozycjonować w zależności od gatunku muzycznego?
5.2. Precyzyjny wybór grupy docelowej
5.3. Możliwości zaistnienia w świadomości odbiorców
5.4. Wydarzenia, w których warto brać udział – miejsca nawiązywania kontaktów
5.5. Wydarzenia, na których możemy zaprezentować własną twórczość – festiwale, showcase’y
6. Materiały marketingowe artysty / zespołu
6.1. Czy nazwa ma znaczenie?
6.2. Logo i identyfikacja wizualna
6.3. Narzędzia, które pomogą w przygotowaniu materiałów promocyjnych
6.4. Strona internetowa – Twoja wizytówka
6.5. Profile na Social Media
6.6. Materiały prasowe
6.7. Współpracownicy
6.8. Media
6.9. Przygotowanie skutecznej oferty
7. Kanały komunikacji internetowej
7.1. Czy trzeba być wszędzie? Jak wybrać właściwe kanały?
7.2. Czy warto inwestować w płatne formy promocji?
7.3. Pułapki social mediów i radzenie sobie z kryzysem
8. Serwisy streamingowe: Spotify, Tidal, YouTube Music, Apple Music i inne
9. Tradycyjne kanały komunikacji
9.1. Warsztat: Przygotowanie informacji prasowej
9.2. Media – jak dać się zauważyć? Jak nawiązać relację?
9.3. Wywiady – radio, TV, prasa
9.4. Akcje ambientowe
10. Podstawy tworzenia spójnej strategii marketingowej
11. Czy warto mieć sponsorów, partnerów? Jak ich pozyskać?
12. Współpraca z markami – na co zwrócić uwagę?
13. Aktualne trendy w promocji muzycznej
14. Case Study: przykłady ciekawych akcji promocyjnych z Polski i ze świata
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zapisy i informacje organizacyjne
5 grudnia 2024 (09:00-17:00)
Szkolenie „Promocja w branży muzycznej – jak zbudować markę Artysty/Zespołu?”
870 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
Pakiet dwóch szkoleń:
3 – 4 grudnia 2024 (10:00-18:00)
Szkolenie „Manager Artysty – manager muzyczny”
5 grudnia 2024 (09:00-17:00)
Szkolenie „Promocja w branży muzycznej – jak zbudować markę Artysty/Zespołu?”
1605 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
*promocja pakietowa dotyczy tylko wskazanych terminów
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.