Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dowiesz się kim jest reżyser eventów i jakie są jego obowiązki
- Dowiesz się do jakich wydarzeń warto jest zatrudniać reżysera eventowego
- Dowiesz się jak planować wydarzenie, aby utrzymać uwagę publiczności
- Poznasz studia przypadków i autentyczne przykłady przebiegu wybranych projektów
- Dowiesz się jak przygotować szczegółowy scenariusz wydarzenia oraz nadzorować pracę podwykonawców
- Dowiesz się jak przeprowadzać próby oraz ułatwić pracę prelegentom i osobom prowadzącym event
- Poznasz najważniejsze elementy studio i urządzenia niezbędne do przeprowadzenia eventu wypuszczanego do sieci lub telewizji
Dla kogo jest szkolenie?
- Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność tworzenia scenariuszy eventów, koordynacji działań ekip realizacyjnych, przygotowania materiałów (także na potrzeby transmisji) i współpracy z osobami występującymi na scenie
- Dla osób, które wiążą swoją przyszłość z produkcją i reżyserią wydarzeń
- Dla pracowników agencji, chcących sprawnie realizować wydarzenia offline oraz wydarzenia transmitowane do sieci i telewizji
- Dla pracowników firm / korporacji, chcących wykorzystywać potencjał eventów online i hybrydowych
- Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje eventowe
Szkolenie „Reżyseria eventów bez tajemnic (offline, online i telewizyjnych)” skierowane jest do osób, chcących pracować przy produkcji i reżyserii eventów oraz osób, które nadzorują realizację wydarzeń z ramienia firmy i chcą orientować się w przebiegu produkcji oraz poszerzać swoje eventowe i marketingowe kompetencje.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące planowania wydarzenia, także na potrzeby transmisji do TV lub internetu, tworzenia szczegółowego scenariusza, koordynacji działań ekip realizacyjnych, przygotowania materiałów i współpracy z osobami występującymi na scenie. Jako uczestnik szkolenia usłyszysz także elementy slangu telewizyjnego, poznasz urządzenia niezbędne do realizacji eventu online oraz dowiesz się kiedy lepiej jest robić event na żywo, a kiedy wysyłać publiczności nagrane wcześniej filmy.
Szkolenie prowadzone jest przez trenera z niemal dwudziestoletnim doświadczeniem, który pracował z największymi stacjami telewizyjnymi i najbardziej znanymi agencjami eventowymi. Odpowiadał za reżyserię i scenariusze widowisk muzycznych, konferencji, gal, kabaretów oraz programów rozrywkowych i dokumentalnych. W trakcie szkolenia prowadzący omówi na konkretnych przykładach zasady pracy podczas realizacji eventu – zarówno zwykłego tzw. offline, jak również eventu transmitowanego do szerszej publiczności – oraz najczęstsze sytuacje kryzysowe i sposoby radzenia sobie z nimi.
Program (8h / 09:00 – 17:00)
1. Rola reżysera w projektowaniu i realizacji eventów
1.1. Reżyser teatralny, filmowy, telewizyjny, eventowy – różnice charakteru pracy
1.2. Kim jest reżyser wydarzenia i czym różni się od producenta eventu lub event managera z agencji?
1.3. Jak zostać reżyserem wydarzeń – ścieżka kariery
1.4. Do jakich wydarzeń warto zatrudnić reżysera?
1.5. Praca na planie – czy reżyser to najdroższy kierownik planu?
1.6. Egzekucja pomysłów agencji oraz wykorzystywanie sprawdzonych metod
2. Etapy przygotowań do eventu offline i online
2.1. Czym różni się reżyseria eventu offline od reżyserii eventu online lub hybrydowego?
2.2. Zaangażowanie reżysera w proces tworzenia scenariusza (także na etapie przetargu)
2.3. Wybór elementu dominującego i konwencji wydarzenia
2.4. Czas przygotowań i jego rola w doborze rozwiązań
2.5. Wybór lokalizacji dla wydarzenia offline (bez transmisji lub nagrywania)
2.6. Wybór lokalizacji dla wydarzenia online lub telewizyjnego oraz zalety i wady każdej z nich: studio, green screen (unreal engine), teatr, inne przestrzenie – filmowe wykorzystanie potencjału miejsca oraz umiejętność patrzenia okiem kamery
2.7. Jak zatrzymać widza, czyli NIE dla zappowania
3. Plan pracy i deadline’y
3.1. Agenda klienta vs scenariusz
3.2. Optymalny czas trwania bloków, przerw i reklam – czasówka
3.3. Rozbudzanie emocji poprzez zmienną dynamikę
3.4. Szpigiel – czym jest, jak jest zbudowany i jakie elementy powinien zawierać?
3.5. Szpigiel dla klienta, szpigiel realizacyjny, szpigiel dla prowadzących
3.6. Jakie ważne elementy są często pomijane w budżecie projektu?
3.7. WARSZTAT: tworzenie szczegółowego szpigla na podstawie ogólnego scenariusza eventu
4. Przygotowanie materiałów oraz współpraca z dostawcami i prelegentami
4.1. Współpraca z dostawcami: ekipy techniczne, studia graficzne, ekipy filmowe, scenograf, inni podwykonawcy
4.2. Animacje graficzne i filmy – jak je poprawnie przygotować?
4.3. Scenografia – wielkość sceny, dioda vs scenografia rzeczywista, małe elementy scenografii
4.4. Wybór głównego prowadzącego: aktor, dziennikarz, dyrektor marketingu?
4.5. Współpraca z prelegentami (speakerami) – wskazówki do przygotowania prezentacji i zachowania na scenie, próby, znaczenie umiejętności pracy z „uchem”
4.6. Znaczenie ubioru i make up’u osób występujących na scenie
4.7. Rola autora tekstów dla prowadzących (słowo mówione, a słowo pisane)
4.8. Prezentacja Keynote / Power Point
4.9. Facebook, Youtube, Vimeo – prawa autorskie
4.10. Dlaczego nie warto podmieniać prezentacji tuż przed startem wydarzenia?
5. Najważniejsze działania na planie przed rozpoczęciem wydarzenia
5.1. Team odpowiedzialny za realizację: realizatorzy światła, dźwięku, multimediów, operatorzy kamer
5.2. Mikrofony (nagłowny, hand held, pchełki) – jak podpinać, który najlepszy, jak współpracować z realizatorem dźwięku (on/off)?
5.3. Światło – urządzenia efektowe i kontrowe, ekspozycja, balans kamer ze światłem
5.4. Prompter – jak ustawić, co wyświetlać, jak współpracować ze speakerem?
5.5. Grafika na ekranach LED – czego unikać, co się sprawdza, jak dobrać kontent graficzny, jakie są bezpieczne pola dla treści merytorycznych?
5.6. Podstawowy sprzęt do transmisji / nagrywania – obiektywy i kamery (ustawienie kamer)
5.7. Kamery PTZ – na co zwracać uwagę, jakie są zalety i wady?
5.8. Urządzenia dodatkowe – stedi cam, kran vs technokran, slider, jazda kamerowa, pantera, line cam, fly cam
5.9. Wpływ użycia efektów AR na ustawienie kamer i osoby prezentujące
5.10. Muzyka – koncert na żywo, efekty dźwiękowe
5.11. Oprawa graficzna i muzyczna – na co jeszcze zwracać uwagę?
5.12. Zoom / v-mix w evencie online
5.13. Opóźnienie streamu na różnych platformach
5.14. Materiały ENG – sprzęt, muzyka, postprodukcja, kolaudacja, oprawa graficzna
6. Plan pracy i próby (eventy zwykłe/offline oraz online)
6.1. Kolejkowanie materiałów i nazywanie plików
6.2. Programowanie światła
6.3. Określanie czasu na próby kamerowe
6.4. Kto musi brać udział w próbach?
6.5. Z czego nie można zrezygnować?
6.6. Pomysły „na ostatnią chwilę” i ostatnie poprawki
6.7. Rola reżysera na próbach
7. Event online na żywo „on air”
7.1. Zalety i wady wydarzenia na żywo
7.2. Co się może nie udać?
7.3. Rola prowadzącego
7.4. Komunikacja na planie
7.5. Ustawienie reżyserki
7.6. Jak zmienić elementy scenografii na live’ie?
7.7. Udział w wydarzeniu online osób „nieprzygotowanych” (łączenie z gośćmi z zagranicy, gale wręczania nagród itp.) – przekazanie wytycznych dotyczących łącza, ustawienia kamery, światła, dźwięku, ubrania i scenografii
8. Event online z nagrania
8.1. Zalety i wady wydarzenia nagranego wcześniej
8.2. Jak realizować, żeby sprawiać wrażenie live’a?
8.3. Czy na montażu można wszystko poprawić?
9. Event hybrydowy – rola reżysera w zapewnieniu komfortu udziału w wydarzeniu zarówno gościom uczestniczącym w nim na miejscu, jak i gościom oglądającym je zdalnie
10. CASE STUDY: sytuacje kryzysowe, nauki na przyszłość
11. CASE STUDY: przykłady i omówienie zrealizowanych projektów
12. Kiedy nie warto inwestować w event, czyli kilka słów o innych skutecznych formach dotarcia do odbiorcy – reportaż, klip, grafika
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Trenerzy
Trener
Jestem absolwentem Łódzkiej Szkoły Filmowej, wydziału aktorskiego i to właśnie ten „zawód wyuczony” doprowadził mnie do reżyserii. Pracę, w charakterze asystenta reżysera, przy programach telewizyjnych, rozpocząłem w 2003 roku. Przygotowując się do prowadzenia koncertów (bywałem wtedy „prowadzącym / gospodarzem wieczoru”) po prostu chciałem wiedzieć więcej i uczestniczyłem w spotkaniach produkcyjnych. W drodze od asystenta do reżysera brałem udział w prawie 400 produkcjach. Od tamtego czasu współpracowałem z takimi stacjami jak: Polsat, TVN, TVP 1, TVP 2, TV4, Polsat Play, Polsat Sport, Super Polsat, TLC, Discovery i Puls. Przygotowywane programy były wielokrotnie wynikiem mojej wieloletniej współpracy z największymi producentami w Polsce: Rochstar, Endemol Shine, Freemantle, Golden Media. Równolegle z pracą w telewizji, od 2009 roku zajmowałem się kreacją i reżyserią eventów branżowych. Na początku były to te, które łączyły się ze środowiskiem telewizyjnym i mediowym, m. in. cztery konferencje telewizji „n” czy gale konkursów Effie Awards od 2010 roku. Media Trendy / Innovation oraz KTR od 2011 roku dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR nieprzerwanie wymyślam (nie sam oczywiście) i reżyseruję (to już osobiście) do dzisiaj. Wraz z rozwojem rynku eventowego, moje pomysły i doświadczenie zaczęły wykorzystywać wiodące na rynku firmy oraz agencje. I tak, nie porzucając telewizji, aż do dzisiaj z powodzeniem współpracuję przy eventach z agencjami takimi jak Walk, Allegro, Imagine Nation, 10Team, IDFX, Festival Group, The Way, Stołeczna Estrada, Elevent, Afekt, Brave, Good Agency, Rubicon Media i inne… Ostatni rok (2020) to dla mnie najlepsza możliwość skorzystania ze zdobytej wiedzy i doświadczenia. Przeniesienie eventów do internetu naturalnie połączyło oba światy, w których funkcjonuję od 18 lat. Za każdym razem, gdy dostaję teraz brief od klienta, cieszy mnie to, że mogę kolejny raz zrobić program telewizyjny – online. Co cenię w tym zawodzie? Możliwość spotykania się ze wszystkim ważnymi, mądrymi, inspirującymi, dowcipnymi, wartościowymi ludźmi w naszym kraju. Co jest moim hobby? Zegarki - pochodna najważniejszej cechy w zawodzie – punktualności. Co moim zdaniem jest miarą sukcesu w tym zawodzie? Powtarzalność, to znaczy sytuacja, kiedy stacja, producent, agencja, klient chcą powtórzyć współpracę za rok. Z niektórymi to trwa od ponad 14 lat… Czym się zajmuję od 18 lat:
- Reżyseria i scenariusze widowisk muzycznych, kabaretowych, eventów, konferencji, gal – studyjnych, plenerowych, green screen, live, pre recorded, offline i online
- Reżyseria i scenariusze programów rozrywkowych i dokumentalnych
- Reżyseria, scenariusze oraz realizacja materiałów filmowych, klipów muzycznych i fabularnych, będących insertami koncertów i programów
- Reżyseria zwiastunów telewizyjnych i internetowych w oparciu o własne scenariusze
- Eventy Premiery - Nissan Ariya (2021), Bolid F1 Alfa Romeo (2021), Cyberpunk (2020), Samsung Galaxy S10 (2019), Porsche 911 (2019), Renault Captur (2019), Porsche Panamera (2016), Pokaz Mody Violi Piekut (2018)
- Eventy Konferencje – Henkel (2021), IBM (2021), Mercedes (2021), HP (2021), Brown&Forman (2020, 2021), Dell (2020), ING (2020, 2021), Konferencje Impact (2018 – 2021 po dwie w roku), Maspex (2016-2019), Town Hall Allegro (2018 - 2020 po dwie w roku), Warta (2019), Danone (2019), Pepco (2017, 2018), Bridgestone (2018), Mercedes (2017)
- Eventy Gale – Henkel (2021), HP Partner (2021), Effie Awards (2010 – 2020), Media Trendy / Innovation i KTR (2011 – 2020), ING (2020), Allegro Książka Roku (2020), Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy (2015 – 2020), Nagroda Literacka Prezydenta Warszawy (2015 – 2019), Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015, 2016)
- Seriale i cykliczne programy Telewizyjne - Poszukiwacze Historii (2016 – 2021), Gwiazdy kabaretu (2018-2021), Spadkobiercy (serial improwizowany) sezon 2016, 2009 - 2011, In Vitro czekając na dziecko (dokument - 2013), Selekcja (2017)
- Teleturnieje telewizyjne – The Wall – Wygraj Marzenia (2017 - 2019) edycja Polska, a także nadzór nad edycją Rosja, Australia, Niemcy, Taxi Kasa (2018), Następny proszę! (2018)
- Koncerty / Festiwale Telewizyjne – Junior Eurovision Song Contest 2019, Sopocki Kabareton w ramach Festiwalu Polsatu od 2008 roku, Świętokrzyska gala Kabaretowa (2018, 2019), Finałowe koncerty Miss Polski (od 2008 roku), Finałowe koncerty Miss Supranational (od 2012 roku), Rybnicka Jesień Kabaretowa (od 2008 roku), Kabaretony w Lidzbarku, Mrągowie, Kabaretobranie w Zielonej Górze (2010-2018), Piknik Country (2016)
- Programy Fashion - Project Runway (2013), Elite Model Look, The Look Of The Year, Fotomodels Poland, Queen Of Poland
Zapisy i informacje organizacyjne
24 października 2024 (09:00-17:00)
Szkolenie stacjonarne „Reżyseria eventów bez tajemnic – offline, online i telewizyjnych”
970 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy na 3-5 dni przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 23 tysiące osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
Pakiet dwóch szkoleń:
24 października 2024 (09:00-17:00)
Szkolenie stacjonarne „Reżyseria eventów bez tajemnic – offline, online i telewizyjnych”
+ drugie szkolenie video
Szkolenie video „Technologie eventowe – multimedia, oświetlenie i nagłośnienie na Twoim wydarzeniu”
1070,00 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
*oszczędzasz 297,00 zł!
1. SZKOLENIE STACJONARNE z reżyserii eventów:
- Lokalizacja szkolenia stacjonarnego: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy na 3-5 dni przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 23 tysiące osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
2. SZKOLENIE VIDEO ▶️ z techniki eventowej:
- Szkolenie video „Technologie eventowe – multimedia, oświetlenie i nagłośnienie na Twoim wydarzeniu” – sprawdź zakres szkolenia.
- Dostęp do platformy z kursem video (szkolenie trwa około 5 godzin)
- Materiały szkoleniowe PDF
- Elektroniczny certyfikat PDF w wersji polskiej i angielskiej
- Dostęp do nagrań video aż na rok do wielokrotnego oglądania!