fbpx

Warsztat: Organizacja eventu krok po kroku – od briefu do książki produkcyjnej

Warsztat: Organizacja eventu krok po kroku – od briefu do książki produkcyjnej

Jesteś tutaj:     /  Szkolenia stacjonarne  /  Warsztat: Organizacja eventu krok po kroku – od briefu do książki produkcyjnej
Trener Maciej Brzozowski event management EMTG
Prowadzący:
Najbliższy termin:
25 marca 2026 (Warszawa) dostępne miejsca
Cena: 970zł

Celem szkolenia „Warsztat: Organizacja eventu krok po kroku – od briefu do książki produkcyjnej” jest przygotowanie uczestników do samodzielnej organizacji wydarzenia oraz zapoznanie z kluczowymi etapami produkcji. Bierzemy realny brief. Tworzymy ofertę. Weryfikujemy pomysły oraz budżet. Budujemy event w oparciu o harmonogramy, scenariusz i książkę produkcyjną, tak jak robią to profesjonaliści: bez wpadek, bez przepalania budżetu, bez improwizacji w ostatniej chwili.

Warsztat skierowany jest do osób, które posiadają już podstawowe doświadczenie w zakresie organizacji eventów lub do osób początkujących, dla których będzie ono uzupełnieniem i kolejnym krokiem po szkoleniu „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym”. Ten warsztat to obowiązkowa pozycja dla osób, które chcą na co dzień prowadzić projekty eventowe. Będzie intensywnie. Jako uczestnik, będziesz myśleć, liczyć, planować, dzwonić i podejmować decyzje, jak na prawdziwej produkcji. Ale wyjdziesz gotowy. Gotowy, żeby zrozumieć brief, stworzyć ofertę dostosowaną do potrzeb klienta, dokładnie ją skosztorysować i wyprodukować event, który działa jak szwajcarski zegarek.

Szkolenie prowadzone jest przez trenera z ogromnym doświadczeniem – nie tylko teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym, wynikającym z wielu zrealizowanych projektów (m.in. 10 lat w Agencji Live, na stanowisku Event Managera, potem Dyrektora ds. eventów). W trakcie szkolenia prowadzący omawia na konkretnych przykładach zasady pracy przy organizacji wydarzeń oraz najczęstsze sytuacje kryzysowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują na podany w zgłoszeniu adres mailowy komplet draftów dokumentów pdf, z których mogą korzystać w przyszłości do organizacji własnych projektów.

Trener Maciej Brzozowski event management EMTG

Maciej Brzozowski – Pracował w firmie Red Bull na stanowisku Student Brand Manager, następnie przez 10 lat w Agencji Live, na stanowisku Event Managera, potem Dyrektora ds. eventów. Podczas tej dziesięcioletniej przygody mógł zgłębiać wiedzę i utrwalać doświadczenia zarówno w obrębie własnych produkcji jak i wydarzeń międzynarodowych m.in. w Berlinie, Frankfurcie, Pradze, Paryżu, Londynie, Nowym Yorku, Miami, Durbanie czy Szardży. Kolejne trzy lata współtworzył agencję Kolektyw. Aktualnie w Let’s Manage IT na stanowisku Production & Event Manager. Trzykrotnie nominowany w kategorii Organizator Roku w konkursie Osobowość Roku MICE Poland. Zrealizował wiele projektów m.in.: Orlen Warsaw Marathon, Verva Street Racing, Top Gear Live na Stadionie Narodowym, Inauguracja Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn na Stadionie Narodowym czy Konkursy Lotów Red Bull. Więcej o trenerze.

  • Dowiesz się jak budować koncepcję imprezy dopasowaną do realnego briefu klienta (lub wytycznych przełożonego, jeśli organizujesz wydarzenie dla pracowników twojej firmy)
  • Poczujesz się jakbyś dołączył do prawdziwego zespołu eventowego i tworzył realne wydarzenie
  • Poznasz metody zarządzania projektem i zespołem oraz dokumenty i procedury eventowe
  • Dowiesz się jak układać scenariusz, tworzyć szczegółowy kosztorys i harmonogram eventu
  • Wykonasz wiele warsztatów i otrzymasz bazę dokumentów, z których będziesz mógł korzystać przy własnych projektach
  • Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
  • Dla osób, które uczestniczyły w dwudniowym szkoleniu „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym” lub osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu organizacji eventów
  • Dla osób, które chcą być liderami projektów i nie boją się trudnych produkcji. Osób, które chcą wygrywać briefy i realizować eventy, o których wszyscy mówią „jak oni to zrobili?”
  • Dla osób, które chcą poznać praktyczną stronę pracy event managera
  • Dla przedstawicieli firm, korporacji i instytucji, odpowiedzialnych za organizację wydarzeń dla pracowników i klientów
  • Dla osób, które chcą pracować w branży eventowej – w agencji lub we własnej firmie organizującej imprezy i wyjazdy integracyjne
  • Dla osób chcących poszerzyć swój warsztat w zakresie planowania projektów eventowych i zarządzania zespołem
  • Dla osób, które chcą zyskać umiejętność tworzenia dokumentów eventowych: harmonogramów, kosztorysów, scenariuszy itd.
  • Dla tych, którzy nie chcą marnować budżetów.

Program (8h / 09:00-17:00)

1. Wprowadzenie

1.1. Zapoznanie uczestników na potrzeby późniejszej pracy
1.2. Omówienie typów eventów, które będą analizowane na warsztatach: uczestnicy w procesie głosowania wybierają czy będą pracować nad imprezą integracyjną dla pracowników firmy X czy nad wydarzeniem muzycznym Y w przestrzeni miejskiej (niemasowym)
1.3. Najważniejsze informacje dotyczące organizacji wybranego wydarzenia wynikające z jego specyfiki: niezbędne formalności, obostrzenia, problemy, które mogą się pojawić itd.

2. Brief – opcja Y lub opcja X

2.1. Wybór briefu na imprezę integracyjną dla pracowników firmy X lub na wydarzenie muzyczne Y w przestrzeni miejskiej (niemasowe)
2.2. Zrozumienie dokumentu oraz pytania do klienta
2.3. Analiza potrzeb klienta
2.4. Analiza ścieżki eventowej uczestnika
2.5. Analiza aspektów prawnych eventu

3. Opracowanie koncepcji eventu

3.1. BIG IDEA
3.2. Scenariusz ramowy i program artystyczny
3.3. Infrastruktura eventu
3.4. Dobór lokalizacji pod specyfikę wydarzenia

4. Przygotowanie harmonogramu prac

4.1. Najważniejsze elementy pracy projektowej na osi czasu

5. Stworzenie zespołu projektowego

5.1. Podział zadań według potrzeb projektu i kompetencji
5.2. Dobór podwykonawców i koordynatorów

6. Feasibility check – praca zadaniowa

6.1. Weryfikacja i urealnienie założeń projektowych
6.2. Budowa kosztorysu wstępnego + dobór buforu
6.3. Opracowanie opcji back-up’owych

7. Oferta robocza – praca indywidualna

7.1. Budowa konspektu prezentacji
7.2. Standaryzacja slajdów
7.3. Schematyczne opisy wkładu merytorycznego i potrzeb dla grafika

8. Fundamentalna dokumentacja eventowa – praca zadaniowa

8.1. Stworzenie systemu akredytacji
8.2. Stworzenie scenariusza wydarzenia
8.3. Stworzenie scenariusza montaży i demontaży

9. Zarys książki produkcyjnej eventu – praca indywidulna

9.1. Spis treści – najważniejsze obszary
9.2. Główne bullet points dla kluczowych obszarów
9.3. Najważniejsze informacje
9.4. Stworzenie procedur dystrybucji i weryfikacji zrozumienia treści

10. Kosztorys końcowy i rozliczenie eventu – praca indywidualna

10.1. Praca na bazie kosztorysu wstępnego
10.2. Stworzenie draftu rozliczeniowego

11. Analiza sytuacji kryzysowych – praca zespołowa

11.1. Opracowanie planu krok po kroku

To nie jest teoria. To jest czysta produkcja.
Dwa dni szkolenia „Event Manager” dały Ci wiedzę i narzędzia. Trzeci dzień to moment, w którym wszystko się „spina”. Bo wiedza bez praktyki to tylko teoria. Możesz znać wszystkie narzędzia, ale jeśli nie umiesz ich użyć pod presją czasu, budżetu i oczekiwań klienta czy lidera zespołu to jesteś dopiero na początku drogi. Ten dzień to różnica między managerem, który chciałby organizować eventy, a tym, który to po prostu robi. Pierwszy gasi pożary. Drugi im zapobiega.

Co będziemy robić?
Bierzemy realny brief. Tworzymy ofertę. Weryfikujemy pomysły oraz budżet. Budujemy event w oparciu o harmonogramy, scenariusz i książkę produkcyjną, tak jak robią to profesjonaliści: bez wpadek, bez przepalania budżetu, bez improwizacji w ostatniej chwili. Poczujesz się jakbyś dołączył do prawdziwego zespołu produkującego wydarzenie.

Co zyskujesz?

  • Pewność – wiesz, że Twoja oferta i kosztorys są „szyte na miarę”
  • Kontrolę – każdy element eventu ma swojego koordynatora i deadline
  • Szybkość – przestajesz tracić czas na poprawki i domysły
  • Profesjonalizm – pracujesz zgodnie ze standardami najlepszych agencji i freelancerów
  • Spokój – wszystko działa, bo było zaplanowane

Dodatkowo

W ramach warsztatu dostaniesz pakiet praktycznych dokumentów do pracy (checklisty) wraz z opisami ich wykorzystania krok po kroku!

  1. Zasady tworzenia dokumentów projektowych krok po kroku (pdf)
  2. Checklista założeń briefu vs kosztorys (xlsx) + instrukcja obsługi krok po kroku (pdf)
  3. Checklista weryfikacji założeń koncepcji eventu (xlsx) + instrukcja obsługi krok po kroku (pdf)
  4. Checklista kosztorysu projektu (xlsx) + instrukcja obsługi krok po kroku (pdf)
  5. Schemat budowy Książki produkcyjnej (doc) + przykładowe opracowanie (pdf)
  6. Wzór struktury slajdów prezentacji (pdf)

UWAGA

Na szkoleniu pracujemy na dokumentach – każdy uczestnik musi mieć komputer osobisty z programami typu Word, Excel, PowerPoint (lub odpowiedniki) oraz ładowarkę 🙂

Copyright © EMTG – DR 2009 / NO STRESS Maciej Brzozowski – wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Zapisy i informacje organizacyjne

25 marca 2026 (09:00-17:00)

Warsztat: „Organizacja eventu krok po kroku – od briefu do książki produkcyjnej”

Trener: Maciek Brzozowski

970 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury

  • Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
  • UWAGA: na szkoleniu pracujemy na dokumentach – każdy uczestnik musi mieć komputer osobisty z programami typu Word, Excel, PowerPoint (lub odpowiedniki)
  • Materiały szkoleniowe otrzymasz od nas na szkoleniu.
  • Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
  • Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
  • Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
  • Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 30 tysięcy osób!
  • Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
  • Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła