fbpx

Zapisz się na newsletter




Case Study: ING Konferencja roczna 2012

  /  Case study, inspiracje, atrakcje   /  Case Study: ING Konferencja roczna 2012

Cazs czytania: 2 minut

Tytuł projektu: ING Konferencja roczna 2012

Nazwa Agencji: endorfina events

Nazwa Klienta: ING Usługi Finansowe S.A.

Kategoria Projektu: Konferencja/Kongres

Liczba uczestników: 500

Lokalizacja: ATM Studio w Warszawie

Termin realizacji: Grudzień 2012

Jak co roku w grudniu, ING Finansowe S.A. zorganizowało dla swoich pracowników Konferencję Roczną. Za produkcję edycji 2012 odpowiedzialna była agencja endorfina events. Konferencja roczna ING Finansowego to wydarzenie przeznaczone dla 500 pracowników siedziby głównej firmy w Warszawie i właśnie do nich, wewnętrznymi kanałami, kierowana była wcześniejsza komunikacja dotycząca eventu. To grupa bardzo zróżnicowana wiekowo, bez wyraźniej dominacji kobiet czy mężczyzn. Przygotowania do eventu trwały 4 miesiące. W tym czasie agencja endorfina events przygotowywała kreację wydarzenia, planowała logistykę oraz poszczególne etapy realizacji.

Konferencja odbyła się w ATM Studio w Warszawie. Event miał charakter świątecznego spotkania pracowniczego, połączonego z podsumowaniem kończącego się roku kalendarzowego w firmie, pochwaleniem się sukcesami, jakie udało się wypracować i ich uczczeniem. Był to także pretekst do zaprezentowania strategii i kierunków rozwoju ING Finansowego na kolejny rok. W scenariuszu endorfina events wraz z ING Finansowym wyodrębnili cztery główne części, dzięki czemu nadali konferencji właściwego tempa i charakteru. W części pierwszej, nazwanej merytoryczną, głos zabrał Prezes Zarządu ING Finansowego, który podsumował kończący się rok i przedstawił zarys strategii na kolejny. Prezentacja Prezesa Zarządu była relatywnie krótka – w odniesieniu do długości całego spotkania – i trwała zaledwie 30 minut. Był to jedyny element wieczoru o stricte oficjalnym charakterze. Po nim, zgromadzeni goście zostali zaproszeni do udziału w części konkursowej, która miała na celu wywołanie zaangażowania uczestników za pomocą zabawnego quizu. W części trzeciej, koncertowej, goście wysłuchali muzyki na żywo w wykonaniu zespołu Zakopower. Wieczór zwieńczyła część ostatnia, wyodrębniona w scenariuszu jako integracyjna, czyli zaproszenie gości do wspólnej świątecznej kolacji w nowoczesnym wydaniu.

Organizatorzy spotkania i agencja endorfina events nie zapomnieli o elemencie zaskoczenia – paradoksalnie nastąpił on w części merytorycznej. Uwaga gości została od początku skierowana na scenę. Kilka metrów nad nią, w centralnym punkcie przestrzeni ATM Studio, zawisł ekran o powierzchni 120 m2. To właśnie na nim wyświetlona została na żywo postać Prezesa Zarządu, który przywitał gości ze sceny. Tuż po tym rozpoczął on prezentację. Ta natomiast została oparta o technologię Augmented Reality (rozszerzonej rzeczywistości). Na ekranie, poza postacią szefa ING, pojawiały się trójwymiarowe animacje przedstawiające omawiane kwestie, które zostały zsynchronizowane z ruchami Prezesa. W skrócie – odpowiednie ruchy uruchamiały kolejne elementy animowanej prezentacji. Dzięki temu zabiegowi przez całe wystąpienie Prezesa udało się utrzymać uwagę i skupienie gości na najistotniejszej z punktu widzenia klienta części. Przygotowanie scenariusza oraz wizualizacji ilustrujących część merytoryczną wymagało ścisłej współpracy między agencją i Klientem. Oryginalna prezentacja wywarła oczekiwane wrażenie na zebranych pracownikach, wzmacniając przekaz wystąpienia Prezesa.


Zdjęcie na okładce autorstwa: fotoactions.pl

Artykuł ukazał się w Nr 3 magazynu Event Manager News (sierpień 2013) – ZOBACZ archiwalne wydania magazynu

Dodaj komentarz

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła