fbpx

Archiwum Event Manager News

Jesteś tutaj:     /  Archiwum Event Manager News

Event Manager News / Nr 1 czerwiec 2013

1. Okiem kreatora – Design? Zacznijmy od podstaw
Sukces wydarzenia zależy w dużej mierze od sposobu zaprojektowania przestrzeni spotkania biznesowego, na który ogromny wpływ ma doświadczenie, kreatywność i wiedza event managera.
2. Okiem fotografa – Jak utrudnić życie fotografowi? – czytaj cały artykuł
Czy zastanawialiście się kiedyś, co pozostaje po zrealizowanym evencie? Oprócz niezapomnianych przeżyć, które z biegiem czasu zaczną się zacierać w pamięci gości, pozostaje dokumentacja fotograficzna. To, jak event wygląda „w obrazku”, często decyduje jak jest odbierany i oceniany przez uczestników i organizatorów.
3. Okiem technika – Od scenografii multimedialnej do wirtualnej – czytaj cały artykuł
XXI wiek to epoka rozwoju scenografii multimedialnej – ta tradycyjna coraz częściej odchodzi do lamusa. Dziś światem rządzi obraz. Multimedia sprawiają, że scenografia żyje, jest atrakcyjna i może kreować nastrój zgodnie z potrzebą chwili. Ogromną zmianę można dostrzec w zakresie stosowania scenografii – zdecydowanie nie jest już tylko elementem sceny… Dzięki nowoczesnym urządzeniom, zabiegami scenograficznymi obejmuje się cały obiekt, a często także jego otoczenie.
4. Okiem technika – Oświetlenie scenograficzne w Event Marketingu – czytaj cały artykuł
Często scenografia nie może obyć się bez odpowiedniej dawki światła. Wiele konstrukcji scenograficznych projektowanych jest w sposób nadający im tylko określoną formę, a jej dopełnieniem ma być światło, które uwypukla a nawet ożywia daną bryłę.
5. Okiem florysty – Kwiatowe kreacje – czytaj cały artykuł
Kwiaty, podobnie jak farby, tkaniny, kamień czy drewno to materiał plastyczny, który można formować i pracować nim, oddając przy tym emocje, uczucia, grę świateł, kolorów i faktur. W zależności od okazji i charakteru wydarzenia można za pomocą materiału roślinnego stworzyć dowolną scenerię, podkreślić bajkowy charakter wnętrz, bankietowy szyk czy powagę spotkania biznesowego.
6. Inspiracje… meble eventowe
Jednym z najprostszych sposobów budowy pozytywnie odbieranej przestrzeni jest stosowanie wysokiej klasy mebli eventowych. Sposób ich rozmieszczenia oraz przemyślane oświetlenie mogą stanowić jedyne elementy scenograficzne. W wypadku mebli najwyższej próby, mamy bowiem do czynienia z dziełami sztuki użytkowej, które swoją formą i fakturą wywierają wpływ na odbiorcę.

Event Manager News / Nr 2 lipiec 2013

1. Okiem technika – Nowa generacja spotkań – czytaj cały artykuł
Uczestnictwo w konferencjach i targach może przestać być atrakcyjne dla osób, które potrafią dotrzeć do interesujących dla nich informacji za pomocą kilku kliknięć myszką. Aby odwiedzali imprezy i byli ich aktywnymi uczestnikami, aby to było dla nich ciekawe i zachęciło do angażowania się, spełnione muszą być pewne warunki, które nie były istotne jeszcze kilka lat temu.
2. Okiem marketingowca – Wirtualne wydarzenie – sprawa prosta czy wyzwanie?
Sieciowa rzeczywistość z impetem wkracza w życie codzienne, a wydarzenia odbywające się dotychczas w „realu” przenoszone są coraz częściej do świata wirtualnego.
3. Okiem technika – Na najwyższym poziomie, czyli event w chmurach – czytaj cały artykuł
Podczas planowania wydarzenia lub kampanii on-line, wręcz niewyobrażalnym błędem jest zmarginalizowanie zaplecza IT, czyli infrastruktury pozwalającej na realizację zaplanowanych działań promocyjnych.
4. Okiem redakcji – Zobacz, dotknij, polub mnie! – czytaj cały artykuł
Serwisy społecznościowe przyciągają każdego dnia miliony użytkowników, którzy chcą podzielić się z resztą świata swoimi przemyśleniami, wrażeniami i emocjami. Komentowanie i „lajkowanie” postów to bardzo popularny sposób wyrażania opinii w wirtualnym świecie. A gdyby tak przenieść taką możliwość do „realu”, umożliwiając uczestnikom wydarzeń ocenianie miejsc, osób i atrakcji w czasie rzeczywistym, i to bez użycia komputera czy smartphona?
5. Okiem hotelarza – Hotele nowej ery – czytaj cały artykuł
O trendach i rozwoju wiele się mówi, ale rzeczywistość jest inna, jest smutna. Wiele hoteli tylko deklaruje bezpłatny i szybki dostęp do sieci, podczas gdy w istocie oferują one bardzo limitowaną prędkość w oparciu o starą infrastrukturę i niefortunnie rozmieszczone punkty dostępu. Pojawiają się jednak rozwiązania zapewniające gościom wyłączność do źródła internetu.
6. Okiem technika – Jak jakość sieci mobilnej wpływa na odbiór eventu – czytaj cały artykuł
Dostępność szerokopasmowego internetu i inteligentnych urządzeń wzmaga oczekiwania konsumentów względem jakości sieci. Jednak aż 60% użytkowników smartfonów ma problemy z siecią conajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy Ericsson. Sytuacja staje się jeszcze gorsza, gdy w trakcie imprez masowych ogromna liczba smartfonów łączy się z tą samą stacją bazową. Nie bez przyczyny stadion, zdaniem konsumentów, jest jednym z najgorszych miejsc zarówno dla prowadzenia połączeń głosowych jak i łączenia się z internetem.
7. Okiem event managera – Precyzyjne łowy w sieci – czytaj cały artykuł
Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Webex, Foursquare i wiele, wiele innych. Te narzędzia coraz częściej wywołują duże podekscytowanie u klientów. Z jednej strony zasięg, możliwości i globalny charakter zachwycają, fascynują i wciągają. Z drugiej natomiast strony, błędnie dobrane do eventu narzędzia, źle zaprojektowane rozwiązania i niekonsekwentne egzekwowanie ustalonych reguł, mogą nie tylko nie przynieść oczekiwanych korzyści, ale i odbić się potężną czkawką zbyt dużym entuzjastom.
8. Inspiracje… rozwiązania interaktywne i networking
Przegląd narzędzi oferowanych przez NextGen Meetings.

Event Manager News / Nr 3 sierpień 2013

1. Okiem stratega – Od potrzeby biznesowej do przetargu – czytaj cały artykuł
Kto odpowiada za zakupy usług MICE? Ile czasu zajmują przetargi? Do ilu firm wysyłane są zapytania? Czy firmy ograniczają wydatki na eventy? Sprawdziliśmy, jak zmienia się organizacja wydarzeń w firmach.
2. Okiem event managera – Podwykonawca – silne ogniwo w łańcuchu eventowym – czytaj cały artykuł
Fotograf, animator, konferansjer, scenograf, artyści, prelegenci, hostessy, grafik, drukarnia, catering, technika, ochrona… Firmy małe, średnie i duże. Kim są? Jak się z nimi pracuje i jak ważni są w łańcuchu zleceń od eventu po realizację? Jakie łączą nas z nimi relacje? Gdzie pojawiają się tarcia, a gdzie trzeba odpuścić, aby zyskać? Jak grać, aby razem wygrywać?
3. Okiem event managera – Wespół w zespół – czytaj cały artykuł
Dobry brief, świetny pomysł i angażująca formuła to wskaźniki, które często są brane pod uwagę przy ocenie skuteczności eventu. Warto jednak pamiętać, że elementem, od którego zależy najwięcej, jest zespół, który tworzy imprezę. To jego umiejętności przekładają się na efekt finalny. Ten doraźny i ten długoterminowy.
4. Okiem kreatora – Aranżacja przestrzeni – czytaj cały artykuł
Czyste cztery ściany, zabytkowa kamienica czy hala fabryczna – jeszcze kilka lat temu klientom wystarczała po prostu ciekawa przestrzeń na organizację wydarzenia – dziś, dobry event nie obejdzie się bez odpowiedniej aranżacji. Podstawowe scenograficzne know-how jest niezbędne każdemu event managerowi. Aranżacja niejednokrotnie warunkuje sukces eventu i ma szczególne znaczenie w przypadku wydarzeń o charakterze rozrywkowym, które nie oferują wysokiej wartości merytorycznej, a ich celem jest zapewnienie gościom niezapomnianych wrażeń i przyjaznej atmosfery.
5. Okiem event managera – Scenariusz – konstrukcja rzeczywistości w oparciu o emocje
Najważniejszą istotą tworzenia scenariusza, takim „day one”, jest POMYSŁ na dany event. To on determinuje całość działań, wyznacza kierunek, w którym podążymy tworząc wzór na udane wydarzenie.
6. Okiem prawnika – Organizacja eventu od strony prawnej – czytaj cały artykuł
Kiedy wpadamy na pomysł organizacji eventu lub dostajemy zlecenie jego organizacji od klienta, rzadko jesteśmy w stanie precyzyjnie przewidzieć ostateczny zakres prac i kosztów, które będą z tym związane. Najczęściej przyczyną takiego stanu są niespodziewane wydatki i dodatkowy nakład pracy, spowodowane wydarzeniami których przewidzieć nie sposób, ale których skutki można często ograniczyć zawierając precyzyjne umowy, dostosowane do konkretnych okoliczności danego eventu. Warto pamiętać, że takie umowy nie tylko zabezpieczają organizatora pod względem prawnym, ale wprowadzają również pewien porządek organizacyjny w przygotowania do realizacji imprezy.
7. Okiem event managera – Zarządzanie projektem eventowym – czytaj cały artykuł
Event to wydarzenie ukierunkowane na osiągnięcie określonego celu. Jest jednym z narzędzi marketingowych, zdobywających sobie coraz większą rzeszę zwolenników. Firmy, które organizują lub zlecają organizację profesjonalnych wydarzeń specjalnych znają wartość bezpośredniego dotarcia do swojego otoczenia biznesowego, możliwego dzięki wykorzystaniu tego narzędzia.
8. Case Study – ING Konferencja roczna 2012 – czytaj cały artykuł
Projekt konferencji organizowanej dla ING Usługi Finansowe S.A. przez endorfina events.
9. Inspiracje… narzędzia przetargowe
Przegląd narzędzi oferowanych przez platformę przetargową Globalincentive.pl.

Event Manager News / Nr 4 wrzesień 2013

1. Okiem marketingowca – Rola muzyki w komunikacji marki
Sport, muzyka, film – to pasje, którymi emocjonuje się większość społeczeństwa. Także w Polsce monitoruje się konsumentów cyklicznymi badaniami na ten temat. Sport został już doceniony, jako element, a nawet podstawa, strategii marketingowych budujących więź odbiorcy z marką na różnych płaszczyznach. Film, rozumiany i jako forma komunikacji reklamowej, i jako źródło inspiracji dla przekazu kreatywnego, to chleb powszedni świata marketingu. A muzyka? Muzyka jest wszędzie. Dlatego jest tak efektywnym nośnikiem komunikacji z rynkiem, co wreszcie zaczyna być dostrzegane i przez polskich marketerów.
2. Okiem artysty – ZAiKS, komu, za co i dlaczego?
W związku z organizacją eventu spotkać się można z korzystaniem z utworów na kilku polach eksploatacji, które to pojęcie oznacza, w skrócie mówiąc, techniczne sposoby komunikowania utworu publiczności.
3. Okiem artysty – Blaski i cienie współpracy agencja/manager/artysta
Są sprawy proste, o których zapominamy. Tematy błahe, na które nie zwracamy uwagi. Kwestie drażliwe, które można wyeliminować. Współpraca z impresariatem i artystami budzi wiele, czasem zupełnie niepotrzebnych, emocji. Wszystko w naszych kontaktach powinno być jasne i bezproblemowe. Nie zawsze jest. Porozmawiajmy o tym otwarcie.
4. Okiem event managera – Między garderobą a sceną, czyli słowo o współpracy z muzykami
Udany koncert składa się z kilku kluczowych elementów. Trudno o dobre widowisko bez odpowiedniej lokalizacji, logistyki, nagłośnienia i oświetlenia, obsługi technicznej, ochrony, promocji, dystrybucji biletów lub zaproszeń i sprawnie pracującego zespołu. Dobre planowanie i konsekwentna – oparta często na sprawdzonych schematach – realizacja bez wątpienia daje nam spore szanse na powodzenie. Jednak na początku tej listy znaleźć się muszą artyści – to im podporządkowane są wszystkie pozostałe elementy. Oni też są najmniej przewidywalni.
5. Okiem technika – Departament dźwięku
Jednym z niezbędnych elementów udanego eventu jest niewątpliwie nagłośnienie. Mało doceniany, w większości przypadków departament dźwięku, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia realizowanego projektu, zwłaszcza w przypadku wydarzeń bogatych w oprawę artystyczną. Gdy wszystko działa bez zarzutu, zwykle nie zwracamy na niego uwagi, jednak gdy coś pójdzie niezgodnie z planem, jego znaczenie zdaje się być kluczowe.
6. Okiem prawnika – Wizerunek w materiałach promujących i relacjonujących przebieg eventu
Organizacja eventów, także imprez muzycznych, w praktyce obejmuje swoim zakresem działania, które wiążą się z wykorzystaniem wizerunku osób biorących udział w takim wydarzeniu. Dotyczy to w szczególności wykorzystania zdjęć i filmów, zawierających wizerunek, w reklamie i promocji eventu (np. zdjęcia na plakatach lub biletach, zdjęcia i filmy zamieszczane na stronach internetowych), w materiałach relacjonujących przebieg takiego wydarzenia w prasie lub dla celów autopromocji organizatora (np. poprzez zamieszczenie na stronach internetowych organizatora, w portfolio lub w ofercie kierowanej do potencjalnych klientów).
7. Case Study – 20. jubileuszowa Gala Paszportów Polityki za 2012r.
Projekt Gali organizowanej dla wydawnictwa tygodnika „Polityka” przez agencję Allegro.
8. Inspiracje… konstrukcje sceniczne
Przegląd konstrukcji scenicznych oferowanych przez Aram Multimedia.
Go to top

Masz do nas pytanie?

Rejestracja

Przypomnienie hasła