21 kwietnia 2021
Cazs czytania: 4 minut
W drugim podsumowaniu tygodnia m.in. o flashmobie dla kultury w Paryżu, przedłużeniu tarczy antykryzysowej dla branży eventowej, miesiącu cyfrowych pokazów mody, a także sposobie na bezpłatne wakacje w przepięknych miejscach 😀
Zapraszamy do lektury!
1. Przedłużenie tarczy branżowej
Przedłużający się okres obowiązywania obostrzeń w prowadzeniu działalności gospodarczej spowodował wprowadzenie zmian w zasadach wsparcia wybranych branż w ramach tarczy branżowej.
Zmiany dotyczą czterech instrumentów, z których korzystają przedsiębiorcy. Szczegółowe informacje znajdziecie w załączonym poniżej linku.
Zmiany zaczynają obowiązywać:
- 26 kwietnia 2021 – w przypadku dofinasowania do wynagrodzeń pracowników
- 26 kwietnia 2021 – w przypadku dotacji na koszty bieżącej działalności gospodarczej
- 4 maja 2021 – w przypadku świadczenia postojowego lub ponownego świadczenia postojowego
- 4 maja 2021 – w przypadku zwolnienia z opłacania składek ZUS
Źródło i więcej informacji: biznes.gov.pl
2. MP Power Awards – poznaliśmy nominowane projekty
Jury konkursu MP Power Awards ogłosiło „złote trójki” czyli projekty nominowane do nagrody w części konkursu MP Power Projekt. Laureatów poznamy podczas finału, który zaplanowany jest na 19 maja.
W tym miejscu też się pochwalimy 🤩, że do grona naszych trenerów dołączył właśnie Szymon Łosiewicz, który odpowiadał za reżyserię wydarzeń nominowanych w aż 4 kategoriach tegorocznej edycji konkursu MP Power Awards: Gala Effie Awards 2020 dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, agencja: IDFX (w kategoriach Event – celebracja oraz Stage Design) oraz Impact CEE 2020 dla Fundacji Impact, agencja: The Way (w kategoriach Kongres oraz Event hybrydowy).
Już niedługo zdradzimy więcej informacji na temat szkolenia, które będzie prowadził.
Więcej o Szymonie.
Źródło i więcej informacji: meetingplanner.pl
3. #ShowMustGoOn – flashmob dla kultury
Zobaczcie Flashmob dla kultury w Paryżu! Wydarzenie odbyło się 18 marca 2021 roku na Place de l’Odéon, zgodnie z przepisami sanitarnymi i zezwoleniami.
Zagrano 3 utwory wspierające zawody związane z kulturą:
THE SOUND OF SILENCE / Simon & Garfunkel (Paul Simon – © 1964 Columbia)
MOURIR SUR SCENE / Dalida (M. Jouveaux / J. Barnel – © 1963 IS Records, Orlando Carrere)
THE SHOW MUST GO ON / Queen (Queen / David Richards – © 1991 Parlophone, Hollywood)
4. Pokaz mody mimo obostrzeń
Luksusowy włoski dom mody Bottega Veneta urządził 9 kwietnia sekretny pokaz w Berlinie, mimo obostrzeń pandemicznych.
„Kolekcja ‘Salon 02’ na jesień 2021 zaprezentowana została w mekce wszystkich miłośników techno – osławionym klubie Berghain. Wybór miejsca miał z pewnością sprawić, że wieści o pokazie błyskawicznie rozniosą się po social mediach. I faktycznie rozniosły się, ale wcale nie dlatego, że wydarzenie odbyło się w Berghain. Powodem było kompletne zignorowanie pandemicznych obostrzeń, którym wykazała się marka. Oliwy do ognia dolał fakt, że po pokazie odbyło się afterparty w Soho House.” (źródło: f5.pl)
Źródło i więcej informacji: f5.pl
5. Scenografia cyfrowego pokazu mody Versace
Tymczasem Versace nie zdecydowało się na łamanie obostrzeń i wykorzystało szansę na pokazanie pięknej scenografii podczas cyfrowego pokazu mody. Kolekcja jesień-zima 2021 została zaprezentowana w pionowym labiryncie, po którym poruszali się modele i modelki.
„Jej głównym motywem został wymyślony na nowo motyw La Greca, który tym razem stał się dynamiczny i zamienił się w trójwymiarowy labirynt, po którym przechadzały się modelki i spacerowali modele. Podobnie jak logo Versace, ostry linearny wzór zdobił sylwetki w różnych rozmiarach i kombinacjach kolorystycznych.
Zdałam sobie sprawę, że to jest przyszłość i tak będzie wyglądał nowy sposób prezentowania kolekcji. Modele są jak aktorzy – ożywiają projekty, tak jak performer wciela się w postać – powiedziała projektantka Donatella Versace.” (źródło: elle.pl)
Pozostając w temacie pokazów (w marcu było sporo premier nowych kolekcji), warto zobaczyć także kolekcję Disturbing Beauty Dior’a. Wydarzenie odbyło się w Sali Lustrzanej Wersalu, wypełnionej na tę okazję sztuką włoskiej artystki Silvii Giambrone.
„Za pomocą wciągających i niepokojących kadrów pokazuje swoje rozważania na temat relacji człowieka z jego odbiciem lustrzanym, próżności oraz budowania swojej tożsamości na nowo. Opuszczony pałac, kryształowe żyrandole i wychodzące ze ścian ciernie, księżycowa poświata w mroku, ukryte w zakamarkach zjawy i senne baletnice, tajemniczy ogród, a w punkcie centralnym – przechadzające się chłodnym korytarzem modelki.” (źródło: elle.pl)
Zobaczcie też, jak wyglądały przygotowania do pokazu:
Na uwagę zasługują też pokazy Rafa Simonsa (w zabytkowej kopalni w Gandawie. Za scenografię posłużyło stare wyposażenie zakładu i ozdobne detale architektoniczne, na przykład secesyjne barierki. Atmosferę tworzą również światła i muzyka elektroniczna) oraz Balmain (na lotnisku Charlesa de Gaulle – pomysł ma nawiązywać do tęsknoty za podróżami).
6. Darmowe wakacje
Aktualnie raczej tęsknimy za realizacją eventów i nie musimy od nich odpoczywać, ale ostatni rok był dla branży eventowej trudny i stresujący. Gdyby zatem ktoś z Was planował letni odpoczynek to home-swapping jest ciekawą propozycją. Zamiana domów, bo o tym mowa, pozwala na skorzystanie z niemal bezpłatnych wakacji. Jeśli ktoś z Was oglądał film Holiday, to wie, o czym mowa. Po prostu wymieniasz się domem z inną osobą / rodziną. Możesz wybrać lokalizację spośród tysięcy pięknych domów z charakterem w ponad 100 krajach. Oczywiście niezbędne jest zaufanie – w końcu wpuszczasz do swojego domu zupełnie obcych ludzi, ale ten kto kiedyś korzystał z couchsurfingu, wie że warto 😀
Źródło i więcej informacji: lovehomeswap.com
Jeśli jest coś, czym chcecie się z nami podzielić, macie jakiś naprawdę gorący news to piszcie na redakcja@eventmanagernews.pl (wykorzystamy tylko wybrane treści).
Autor: EMTG