10 lipca 2013
Cazs czytania: 3 minut
Koncepcja technologiczna
Chciałbym się skupić na zagadnieniu samoobsługi, która ma dla nas szersze znaczenie niż check-in i check-out. Oczywiście efekt końcowy, jaki otrzymuje nasz gość w elektronicznym kiosku, jest podstawą tego typu serwisu. System ma być czytelny – potwierdzenie danych wprowadzonych podczas rezerwacji; intuicyjny – kolejne korki podczas zameldowania wynikają z siebie i są oczywiste; szybki – gwarantuje oszczędność czasu w stosunku do klasycznego modelu serwisu hotelowego; bezpieczny – zapewniający dyskrecję dla danych osobowych i transakcji płatniczych. Z naszego punktu widzenia to cały proces polegający na komunikacji pomiędzy kioskiem, przez system hotelowy, narzędzia do zarządzania kanałami sprzedaży, naszą stronę www lub portale partnerów pośredniczących, do urządzenia, w którym nasz gość dokonuje swojej rezerwacji. Celem komunikacji systemów jest odebranie rezerwacji w trakcie jej dokonywania i podanie jej podczas zameldowania, bez ingerencji osobowej z naszej strony. Technologia bezobsługowa służy nam również w innych procesach. Jednym z nich jest zarządzanie bielizną hotelową poprzez system RFID, prowadzący za nas ewidencję ilościową i segregujący pościel.
Możliwość prowadzenia konferencji online
Dziś, aby prowadzić konferencje on-line wystarczy stabilne, szybkie łącze internetowe i narzędzia on-line, które umożliwiają takie połączenie. Sądzę, że Sound Garden Conference Center posiada obecnie najszybsze łącze internetowe wśród hoteli w Warszawie, a nawet w Polsce. Wartość brutto szybkości naszego łącza bezprzewodowego wynosi 300 Mb. Możemy dowolnie kierować przepustowością tego łącza lub limitować jego wykorzystanie w konkretnych strefach znajdujących się w budynku. W przypadku konieczności zapewnienia dostępu do sieci LAN podczas konferencji, wartość prędkości połączenia jest jeszcze wyższa.
Możliwość prowadzenia konferencji, podczas których prelegent jest w jednej sali, a we wszystkich innych jest jego „projekcja”
Mamy w tym zakresie pełną elastyczność. Możemy przyjąć blisko 700 osobową grupę, podzielić gości na 4 duże sale i w każdej wyświetlić prezentację z jednego źródła oraz obraz prelegenta. Po zakończonej prelekcji ogólnej, goście są już podzieleni na grupy, a nasi hostowie, kilkoma klikami na tablecie, zamieniają sale na niezależne od siebie. Operację możemy powtarzać w obie strony, dowolną liczbę razy, bez straty czasu ani potrzeby dodatkowych aranżacji.
Skąd pomysł?
Z życia … pomysły rodziły się w głowach grupy ludzi, aktywnie korzystających z hoteli i biorących udział w wielu konferencjach. Nasi projektanci skupili się na elementach, które dla nich, jako ostatecznych odbiorców wydawały się kluczowe. Najbardziej oczywistym, jest nieskrępowany dostęp do szybkiego internetu, ale również wyposażenie sali w dobry projektor, ekran tekstylny czy duży LCD, za które nie trzeba dopłacać. Jednym z priorytetów było nagłośnienie i komfort akustyczny, zarówno z uwagi na bezpieczeństwo informacji firmy, jak i dobre samopoczucie uczestnika. Wielu organizatorów nie zdaje sobie sprawy, jak męczące może być łowienie ledwo słyszalnych lub zniekształconych przez echo wypowiedzi. Dla nas to nie tylko zobowiązanie do nazwy, ale chęć uczynienia długich spotkań przyjemniejszymi.
Jakie są trendy w zakresie udoskonalania obiektów pod kątem dostępu do internetu i tworzenia aplikacji służących gościom?
O trendach i rozwoju wiele się mówi, ale rzeczywistość jest inna, jest smutna. Wiele hoteli tylko deklaruje bezpłatny i szybki dostęp do sieci, podczas gdy w istocie oferują one bardzo limitowaną prędkość w oparciu o starą infrastrukturę i niefortunnie rozmieszczone punkty dostępu. W efekcie użytkownicy hotelowego internetu, jeżeli już są na tyle szczęśliwi, aby mieć zasięg, walczą ze sobą o przepustowość łącza. Pojawiają się jednak rozwiązania zapewniające gościom wyłączność do źródła internetu. W naszym przypadku źródłem jest telewizor, zainstalowany w każdym pokoju i silne nadajniki w częściach ogólnodostępnych.
Interaktywna telewizja hotelowa, daje dodatkowe możliwości. Naszym gościom przekazujemy w niej informacje o pokoju, hotelu, mieście i rozrywce. Dajemy możliwość słuchania muzyki wg wyboru, ale również dostęp do aplikacji radiowej, wiadomości, pogody, serwisów społecznościowych, gier etc. W różnych systemach TV interaktywnej, można zamawiać również posiłki, taxi, kwiaty.
Najważniejsze w konfiguracji TV i jej aplikacji pozostaje jednak to, aby była przyjazna dla użytkownika i opłacalna dla hotelu. Zdarza się, że indywidualne hotele rozwijają autorskie aplikacje, które są przede wszystkim bardzo drogie i często trudne w nawigacji, przez co rzadko wykorzystywane i w efekcie zupełnie nieopłacalne. Takie doświadczenia są oczywiście bardzo cenne dla nas. Możemy dzięki nim wybierać produkty sprawdzone, dopasować je do naszych potrzeb, tym samym zaoszczędzić czas i pieniądze naszych gości.
Autor: Miłosz Stanisławski, Sound Garden Hotel
Artykuł ukazał się w Nr 2 magazynu Event Manager News (lipiec 2013) – ZOBACZ archiwalne wydania magazynu
Zdjęcie na okładce autorstwa: Sound Garden Hotel