




Szkolenie „Organizacja koncertów i tras koncertowych” skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zrozumieć specyfikę rynku muzycznego i zajmować się zawodowo organizacją koncertów, tras koncertowych i festiwali, jak i tych, które mają już doświadczenie w pracy przy scenie, ale chcą uporządkować swoją wiedzę i zyskać nowe inspiracje. Szkolenie może być także bardzo przydatne dla managerów artystów, którzy chcą wiedzieć jak wygląda organizacja tego typu wydarzeń z innej perspektywy oraz dla przedstawicieli obiektów koncertowych czy domów kultury, w których organizowane są projekty muzyczne.
Podczas szkolenia omawiane są najważniejsze zagadnienia dotyczące organizacji koncertu, zarówno z punktu widzenia organizatora, jak i obiektu zapraszającego artystów. Jako uczestnik szkolenia dowiesz się jak określić grupę docelową dla Twojego wydarzenia, jak je wypromować oraz jak dopełnić wszelkich formalności i przygotować niezbędne dokumenty. Dowiesz się też jakie kanały komunikacji będą dla Ciebie najlepsze oraz jak powinna wyglądać spójna strategia marketingowa koncertu lub trasy koncertowej.
Szkolenie prowadzone jest przez trenera z 15-letnim doświadczeniem w zakresie planowania i organizacji koncertów, zarówno w zakresie produkcji, jak i kwestii technicznych. Maciek od 2012 roku na stałe związany jest także z poznańską agencją Good Taste Production, dla której realizuje trasy koncertowe czołowych polskich zespołów oraz festiwale, takie jak Salt Wave, Santander Letnie Brzmienia, Jazz Around czy legendarny Jarocin Festiwal.
Kto będzie Cię szkolił?

Maciej Śledzianowski – Mieszka w rockowej stolicy Polski, czyli Jarocine.
Od 2013 roku prowadzi własną działalność związaną z produkcją i realizacją koncertów FiSH event production. Z planowaniem i organizacją koncertów związany jest od 2011 roku. W branży muzycznej pracuje nie tylko jako Production Manager, ale również jako technik wspomagający muzyków w firmie Woodys Backline. Na scenach pojawia się również jako stage manager.
Od 2012 roku na stałe związany jest także z poznańską agencją Good Taste Production, dla której realizuje trasy koncertowe czołowych polskich zespołów oraz festiwale, takie jak Salt Wave, Santander Letnie Brzmienia, Jazz Around czy legendarny Jarocin Festiwal (impreza przy której pracuje od 2005 roku). Czasem można było go również spotkać jako Road Managera w zespole Darii Zawiałow czy Zakopower.
Więcej o trenerze.
Co zyskasz?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Zyskasz uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji koncertów i tras koncertowych, aspektów prawnych i współpracy z dostawcami
- Dowiesz się jak wygląda praca na scenie oraz jakie są najważniejsze elementy techniki estradowej
- Dowiesz się co się dzieje na backstage’u i jak przebiegają próby oraz przygotowania do koncertu
- Otrzymasz podstawowe informacje na temat branży fonograficznej, koncertowej i publishingowej w Polsce
- Dowiesz się jak zaistnieć w świadomości odbiorców i jak precyzować grupę docelową Twojego wydarzenia
- Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru właściwych kanałów komunikacji i sprzedaży koncertu lub trasy koncertowej
- Dowiesz się jakie są trendy w promocji muzycznej
Dla kogo jest szkolenie?
- Dla wszystkich, którzy chcą organizować koncerty i trasy koncertowe
- Przeznaczone dla osób chcących zdobyć umiejętność planowania działań sprzedażowych i marketingowych w kontekście organizowanego wydarzenia muzycznego
- Dla osób chcących pracować w agencjach koncertowych lub firmach zajmujących się techniką estradową
- Dla osób chcących pracować w impresariatach, managementach i firmach fonograficznych
- Dla przedstawicieli obiektów koncertowych i domów kultury, w których odbywają się koncerty
- Dla osób, które chcą zrozumieć specyfikę rynku branży muzycznej
- Dla osób, które uczestniczyły już w szkoleniu „Manager Artysty – manager muzyczny” lub „Promocja w branży muzycznej – jak zbudować markę Artysty lub Zespołu?” i chcą poszerzyć swoje kompetencje z zakresu pracy przy wydarzeniach muzycznych




Program (2 dni, 16h / 09:00 – 17:00)
Dzień I (09:00 – 17:00)
1. Struktura rynku i podstawy organizacji koncertów
1.1. Kto organizuje koncerty?
1.2. Podstawowe informacje na temat branży fonograficznej, koncertowej i publishingowej w Polsce
1.3. Wartość rynku koncertów w Polsce
1.4. Struktura rynku koncertowego w Polsce – liczba, frekwencja, gatunki muzyczne
1.5. Kto może organizować koncerty – czy wymagane są uprawnienia?
1.6. Kiedy wydarzenie podlega pod ustawę o imprezach masowych i kto wówczas odpowiada za bezpieczeństwo i zezwolenia?
2. Organizacja koncertu krok po kroku (z punktu widzenia Artysty/Zespołu lub Managera Artysty/Zespołu)
2.1. Jak ustalić najlepszy termin wydarzenia?
2.2. Wybór lokalizacji – ocena lokalizacji pod kątem możliwości technicznych
2.3. Wymiary, układ przestrzenny, widoczność sceny
2.4. Dostępność zasilania i instalacji elektrycznych, dopuszczalne obciążenia, punkty podwieszenia, BHP
2.5. Organizacja koncertu w obiekcie zamkniętym vs. organizacja wydarzenia plenerowego
2.6. Kontakt z zarządcą terenu / obiektu + umowa
2.7. Rider techniczny – kto odpowiada za sprzęt?
2.8. Rider hospitality
2.9. Warsztat: analiza przykładowych riderów – jak je czytać?
2.10. Negocjacje finansowe i sprzętowe
2.11. Planowanie, bookowanie, logistyka, formalności
2.12. Podział zadań – kto za co odpowiada?
2.13. Bezpieczeństwo uczestników, zaplecze sanitarne i cateringowe – kto się tym zajmuje?
2.14. Co się dzieje na backstage’u?
2.15. Case study: wybrane projekty koncertów w Polsce i za granicą
3. Organizacja trasy koncertowej krok po kroku kroku (z punktu widzenia Artysty/Zespołu lub Managera Artysty/Zespołu)
3.1. Harmonogram trasy – ustalanie przedziału czasowego
3.2. Booking lokalizacji – ustalanie przebiegu geograficznego
3.3. Support i hospitality – na co zwracać uwagę?
3.4. Case study: wybrane projekty tras koncertowych w Polsce i za granicą
4. Organizacja koncertu krok po kroku (z punktu widzenia organizatora zapraszającego Artystów/Zespoły np. Dom Kultury)
4.1. Co chcemy zrobić, jaki cel osiągnąć i kto jest naszą grupą docelową?
4.2. Jak pozyskać Artystę / Zespół i z kim się kontaktować w sprawie bookingu?
4.3. Wymagania artysty / zespołu / managementu – ridery techniczne i hospitality
4.4. Umowa – kto za co odpowiada, kiedy koncert może być odwołany itp.
4.5. Warsztat: pułapki w umowach
Dzień II (09:00 – 17:00)
5. Technika koncertowa / estradowa
5.1. Warsztat: czy wiesz czym jest FOH, riser, delay…?
5.2. Scena, stage plan, zaplecze prądowe, backline
5.3. Nagłośnienie – głośniki, mikrofony, odsłuchy, konsolety, akcesoria
5.4. Oświetlenie – rodzaje świateł, dymiarki, efekty specjalne
5.5. Multimedia – ekrany diodowe, projekcje, animacje
5.6. Przygotowanie do transmisji LIVE
5.7. Scenografia / stage design
5.8. Na czym można, a na czym nie warto oszczędzać?
5.9. Z kim będziemy pracować: realizatorzy wizji, dźwięku, multimediów, stagehands, stage manager
5.10. Jak przebiegają próby? Kolejność, linecheck, soundcheck
5.11. Montaż / demontaż
6. Warsztat: przebieg dnia koncertu minuta po minucie
7. Dokumentacja produkcyjna
7.1. Organizacje zbiorowego zarządzania (np. ZAiKS)
7.2. Case study: analiza przykładowych zgłoszeń do ZAiKS
7.3. Kosztorys produkcyjny
7.4. Przykładowe stawki, formy rozliczeń, podatki
7.5. Arkusz kryzysowy
7.6. Harmonogram działań produkcyjnych
7.7. Książka produkcyjna
7.8. Podsumowanie i rozliczenie projektu
8. CASE STUDY: kryzysy, wypadki i sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa na koncertach
9. Promocja i sprzedaż wydarzenia muzycznego (gość)
9.1. Promocja przed wydarzeniem:
– Budżet vs rzeczywistość
– Segmentacja grupy docelowej
– Tone of voice i główne kanały komunikacji
– Harmonogram komunikacji
– Zespół, struktura, statusowanie
– Kanały dystrybucji informacji i reklam
– Materiały promocyjne: graficzne oraz audio i video
– Materiały reklamowe i nośniki
– Licencje do wykorzystania materiałów
– Proces akceptacji materiałów
– Partnerzy i sponsorzy (medialni, biznesowi i lokalni) – zasady współpracy, ekwiwalent, pakiety
– Social media
– Ambasadorzy i influencerzy
– Agencje PR
– Interakcja z publicznością
– Współpraca z bileteriami – ustalanie cen, kanały sprzedaży
– Zasady zwrotów, wymiany oraz procedura odwołania wydarzenia
– Merch
– Komunikacja kryzysowa cz. 1
9.2. A co, jeżeli się nie sprzedaje?
– Analityka
– Reakcja
– Komunikacja kryzysowa cz. 2
9.3. Obsługa mediowa na wydarzeniu:
– Wykorzystanie wizerunku, prawa autorskie – Najważniejsze zagadnienia z Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
– Własna, akredytowane media, kanały własne artystów, kanały partnerskie
– Nagrania, streamy i transmisje
– Kompatybilność z produkcją wydarzenia
– Komunikacja kryzysowa cz. 3
9.4. Relacje po wydarzeniu:
– Formy i wykorzystanie
– Monitoring mediów
– Raporty i ewaluacje
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.




Zapisy i informacje organizacyjne
27 – 28 maja 2025 (09:00-17:00)
Szkolenie „Koncerty i trasy koncertowe – organizacja, promocja i sprzedaż”
Trener: Maciej Śledzianowski
1370 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.
Pakiet dwóch szkoleń:
27 – 28 maja 2025 (09:00-17:00)
Szkolenie „Koncerty i trasy koncertowe – organizacja, promocja i sprzedaż”
Trener: Maciej Śledzianowski
29 maja 2025 (09:00-17:00)
Szkolenie „Organizacja i bezpieczeństwo imprez masowych – dokumentacja, obowiązki, odpowiedzialność” 👉 sprawdź zakres
Trener: Radek Mysłek
1695 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
*oszczędzasz 645,00 zł!
*promocja pakietowa dotyczy tylko wskazanych terminów
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już ponad 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.