Co zyskasz dzięki szkoleniu Wedding planner?
- Otrzymasz oficjalny certyfikat opatrzony numerowanym hologramem Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE – to jedyne takie szkolenia na rynku
- Dostęp do aktualnej wiedzy rynkowej i masę inspiracji, w tym wiedzę o najnowszych trendach na rynku ślubnym
- Umiejętności praktyczne z zakresu profesjonalnej organizacji ślubów i wesel
- Profesjonalne wskazówki dotyczące współpracy z klientami, planowania, logistyki i doboru podwykonawców
- Niezbędne informacje dotyczące zawierania umów oraz aspektów formalno-prawnych związanych z organizacją ślubów cywilnych, kościelnych, międzynarodowych, plenerowych czy humanistycznych
Dla kogo jest szkolenie?
- Dla osób chcących rozpocząć pracę w zawodzie wedding plannera/konsultanta ślubnego/organizatora wesel
- Dla poszukujących nowej ścieżki kariery i osób, które chcą sprawdzić, czy ten zawód jest dla nich odpowiedni
- Dla pracowników obiektów hotelarsko-gastronomicznych, chcących wyspecjalizować się w organizacji imprez ślubno-weselnych
Kurs „Wedding planner – konsultant ślubny i organizator wesel” skierowany jest do osób, które marzą o organizowaniu spektakularnych ślubów i pięknych, niezapomnianych wesel, zarówno dla osób prywatnych, jak i dla osobistości show-biznesu. Podczas kursu wedding planner, jako uczestnik, zapoznasz się z krajowym rynkiem ślubnych oraz dowiesz się, gdzie szukać inspiracji i pomysłów na niecodzienne wydarzenia.
W ramach kursu wedding planner zaplanowane jest przeanalizowanie każdego etapu pracy konsultanta ślubnego – od pozyskania klienta i dopasowania oferty do jego potrzeb i budżetu, przez elementy prawne, umowy, kwestie dotyczące różnego rodzaju ślubów, rozliczanie wynagrodzeń, współpracę z poszczególnymi dostawcami, takimi jak: sale weselne, dostawcy cateringu, salony sukien ślubnych, firmy transportowe, drukarnie itd., po logistykę, scenariusz i rozliczenie imprezy.
Kurs „Wedding planner – konsultant ślubny i organizator wesel” prowadzony jest przez trenerkę z 15-letnim doświadczeniem i założycielkę jednej z pierwszych w Polsce agencji oferujących usługi organizacji ślubów i wesel. Autorkę poradnika „Ślub doskonały”. Reżyserkę ponad 300 spektakli ślubnych i weselnych dla wymagających klientów, w tym wielu biznesmenów, celebrytów, gwiazd showbiznesu i sportu. Z jej pomocy skorzystali m.in.: aktorki Małgorzata Kożuchowska i Katarzyna Zielińska, Beata Linde – Lubaszenko, piłkarz Lucas Podolski, psycholog i osobowość telewizyjna Dorota Zawadzka. Jest ona zapraszana w roli eksperta do programów radiowych i telewizyjnych, a ostatnio zajmowała się organizacją wszystkich ślubów w programie „Kto odmówi Pannie Młodej?” TVN7.
Program (2 dni – 16h)
Dzień I (09:00 – 17:00)
1. Kim jest konsultant ślubny?
1.1. Charakterystyka zawodu – blaski i cienie
1.2. CASE STUDY: rynek ślubny w Polsce i za granicą oraz najważniejsze organizacje, stowarzyszenia, targi i publikacje branżowe, o których powinien wiedzieć każdy wedding planner
1.3. Zakres obowiązków konsultanta ślubnego
1.4. Etyka zawodowa w pracy konsultanta ślubnego
1.5. Cechy osobowości idealnego konsultanta ślubnego
1.6. WARSZTAT: Famous weddings – gwiazdorski styl
1.7. Etat, freelancer czy własna agencja?
1.8. Nowe technologie a praca konsultanta ślubnego
2. Współpraca z klientem, czyli jak „wejść do rodziny”
2.1. Możliwości pozyskiwania klientów
2.2. Konsultant ślubny – przyjaciel, powiernik, ale przede wszystkim organizator – ustalanie granic w kontaktach z klientem
2.3. Obowiązki konsultanta ślubnego a obowiązki rodziców i świadków
2.4. „Jak cię widzą, tak cię piszą” – profesjonalny wizerunek i komunikacja z klientami i partnerami
2.5. Dopasowanie oferty do potrzeb i budżetu Młodej Pary
2.6. CASE STUDY: nietypowe życzenia klienta
2.7. Obliczanie wynagrodzenia konsultanta ślubnego
2.8. Umowa z klientem – analiza najważniejszych elementów i ustalanie sposobu rozliczania
2.9. Ustalanie terminu – miesiące dla „oszczędnych”, odpowiedni dzień tygodnia, terminy, których lepiej unikać
2.10. Miesiąc czy 2 lata? – planowanie działań i spotkań z klientem w zależności od wyznaczonego terminu uroczystości
3. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi
3.1. Jak dokonywać wyboru rzetelnych podwykonawców i dostawców?
3.2. Obowiązki i oczekiwania podwykonawców względem konsultanta ślubnego
3.3. Obowiązki i oczekiwania konsultanta ślubnego względem podwykonawców
3.4. Budowanie długofalowej współpracy
3.5. Podwykonawca narzucony przez klienta – unikanie problemów z nieznanym dostawcą
3.6. Umowa – wzory, przykłady i najważniejsze elementy składowe
Dzień II (09:00 – 17:00)
4. Ślub – najważniejsze informacje
4.1. Podstawowe różnice formalne i kulturowe w zależności od rodzaju ślubu
4.2. Ślub cywilny – definicja i specyfika
4.3. Ślub kościelny – definicja i specyfika
4.4. Ślub konkordatowy – definicja i specyfika
4.5. Ślub humanistyczny – definicja i specyfika
4.6. Ślub międzynarodowy lub międzywyznaniowy
4.7. CASE STUDY: najciekawsze tradycje i zwyczaje ślubne na świecie
5. Organizacja ślubu i wesela krok po kroku
5.1. Koncepcja kreatywna w oparciu o charaktery i upodobania Młodej Pary
5.2. Stylizacja Młodej Pary – strój, fryzura, makijaż
5.3. Lokalizacja ślubu – świątynia, hotel, plener… – możliwości i obostrzenia
5.4. Lokalizacja wesela – budowanie bazy i współpraca z obiektami (oferty, kalkulacje, negocjacje, umowy i rozliczenia)
5.5. Rodzaje przyjęć weselnych
5.6. Gastronomia – budowanie menu, nowe trendy, atrakcje kulinarne, alkohol, serwis kelnersko-barmański, tort
5.7. Zaplecze techniczne – spełnianie rideru zespołu, multimedia, oświetlenie, nagłośnienie, efekty specjalne
5.8. Oprawa muzyczna ślubu i wesela – didżej, zespół, wodzirej, pierwszy taniec
5.9. Oprawa florystyczna i scenograficzna ślubu i wesela
5.10. Oprawa foto i wideo
5.11. Transport Młodej Pary i gości
5.12. Noclegi Młodej Pary i gości
5.13. Dodatkowe atrakcje
5.14. Zaproszenia i druki ślubne – treść, forma, produkcja i dystrybucja
5.15. Lista i usadzanie gości weselnych
5.16. Dzieci na weselu
5.17. Toasty, przemówienia i podziękowania
5.18. Uroczystości towarzyszące – zaręczyny, wieczór panieński i kawalerski, poprawiny, podróż poślubna
5.19. Scenariusz uroczystości, harmonogramy i agendy
5.20. Logistyka i koordynacja wydarzenia
5.21. Unikanie i reagowanie na potencjalne sytuacje kryzysowe
5.22. WARSZTAT: tworzenie scenariusza dnia ślubu i wesela
Copyright © EMTG – DR 2009 wszelkie prawa zastrzeżone.
Zakresy i programy szkoleń przedstawione na stronie www.emtg.pl oraz w materiałach promocyjnych i szkoleniowych objęte są prawami autorskimi zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Trenerzy
Trener
Od niemal 15 lat pracuje w branży marketingowej i eventowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach reklamowych, PRowych i działach marketingu dużych korporacji.W 2005 roku stworzyła od podstaw i uruchomiła jedną z pierwszych w Polsce agencji oferujących kompleksowe usługi z zakresu organizacji ślubów i wesel – agencję Aspire. Od ponad dekady dba nie tylko o rozwój własnego biznesu, ale również o propagowanie zawodu wedding plannera i kształtowanie wysokich standardów obsługi klienta ślubnego. Jest wybierana na reżyserkę, scenarzystkę i producentkę niezapomnianych spektakli ślubnych i weselnych uroczystości przez najbardziej znanych i najbardziej wymagających klientów w Polsce, w tym wielu biznesmenów, celebrytów, gwiazd showbiznesu i sportu oraz VIPów. Z jej pomocy skorzystali m.in.: aktorki Małgorzata Kożuchowska i Katarzyna Zielińska, Beata Linde – Lubaszenko, piłkarz Lucas Podolski, psycholog i osobowość telewizyjna Dorota Zawadzka. Ma na swoim koncie organizację już niemal 300 ślubno-weselnych wydarzeń, na zlecenia par z Polski i par mieszanych narodowościowo. Jako niekwestionowany autorytet w temacie uroczystości ślubnych jest często zapraszana w roli eksperta do programów radiowych i telewizyjnych, w tym m.in. do Pytania na Śniadanie (TVP2), Cztery Pory Roku (PR1), Dzień Dobry TVN (TVN) i wielu innych. Jest również autorką wyjątkowego poradnika dla osób planujących ślub i wesela pt. „Ślub doskonały” – książki, w której odpowiada na najczęściej zadawane pytania związane z organizacją uroczystości ślubno-weselnych.
Informacje organizacyjne
2025 / ustalamy termin
1270 PLN brutto (zawiera 23% VAT), wystawiamy faktury
- Lokalizacja: Al. Jerozolimskie 49, Warszawa – 5 minut pieszo z Dworca Centralnego.
- Materiały szkoleniowe w wersji PDF otrzymasz na podany w zgłoszeniu adres mailowy na 3-5 dni przed szkoleniem (możesz je wydrukować lub bardziej ekologicznie – mieć pod ręką na telefonie lub komputerze, możesz też ich nie zabierać – wszystkie zagadnienia zostaną omówione na szkoleniu)
- Zapewniamy materiały piśmiennicze oraz przerwy kawowe (lunch we własnym zakresie, otrzymasz od nas mapkę z polecanymi restauracjami w okolicy).
- Kameralna atmosfera w sali z mini-biblioteką eventową.
- Certyfikat ukończenia kursu – otrzymasz go w wersji polskiej i angielskiej. Nasze certyfikaty, jako jedyne, posiadają oryginalne numerowane hologramy Stowarzyszenia Branży Eventowej – to potwierdzenie jakości naszych kursów.
- Dostęp do najnowszych ofert pracy na naszej grupie Kariera Event Managera, na której jest już niemal 30 tysięcy osób!
- Trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, pracujący w najbardziej znanych firmach na rynku eventowym w Polsce.
- Małe grupy umożliwiające pracę warsztatową i dyskusję.