11 sierpnia 2013
Wespół w zespół
Dobry brief, świetny pomysł na event i angażująca formuła to wskaźniki, które często są brane pod uwagę przy ocenie skuteczności wydarzenia. Warto jednak pamiętać, że elementem, od którego zależy najwięcej, jest zespół, który tworzy imprezę. To jego umiejętności przekładają się na efekt finalny. Ten doraźny i ten długoterminowy. Stworzenie efektywnego zespołu eventowego jest sporym wyzwaniem. Sprawne zarządzanie
5 sierpnia 2013
Podwykonawca – silne ogniwo w łańcuchu eventowym
Fotograf, animator, konferansjer, scenograf, artyści, prelegenci, hostessy, grafik, drukarnia, catering, technika, ochrona… Firmy małe, średnie i duże. Kim są? Jak się z nimi pracuje i jak ważni są w łańcuchu zleceń od eventu po realizację? Jakie łączą nas z nimi relacje? Gdzie pojawiają się tarcia, a gdzie trzeba odpuścić, aby zyskać? Jak grać, aby razem wygrywać? Wygooglować
3 sierpnia 2013
Od potrzeby biznesowej do przetargu
Kto odpowiada za zakupy usług MICE? Ile czasu zajmują przetargi? Do ilu firm wysyłane są zapytania? Czy firmy ograniczają wydatki na eventy? Sprawdziliśmy, jak zmienia się organizacja wydarzeń w firmach. Organizacja wydarzeń jest stałym elementem działalności firm. Jest narzędziem wykorzystywanym do osiągania określonych celów. Działy sprzedaży używają wydarzeń do wsparcia działań handlowych. Organizują wydarzenia specjalne i wyjazdy
31 lipca 2013
Nowa generacja spotkań
Jesteśmy świadkami bardzo ciekawego zjawiska. Na naszych oczach sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą, ulega całkowitemu przeobrażeniu. Do niedawna podstawową metodą porozumiewania się była rozmowa dwóch lub więcej osób. Stałym elementem naszego świata były oczywiście wykłady - wystąpienia mówcy przed gronem słuchaczy, dwustronne rozmowy telefoniczne a także korespondencja pocztowa. Zwrócenie się do większego grona
25 lipca 2013
Zobacz, dotknij, polub mnie!
Serwisy społecznościowe przyciągają każdego dnia miliony użytkowników, którzy chcą podzielić się z resztą świata swoimi przemyśleniami, wrażeniami i emocjami. Komentowanie i „lajkowanie” postów to bardzo popularny sposób wyrażania opinii w wirtualnym świecie. A gdyby tak przenieść taką możliwość do „realu”, umożliwiając uczestnikom wydarzeń ocenianie miejsc, osób i atrakcji w czasie rzeczywistym, i to bez użycia komputera
20 lipca 2013
Jak jakość sieci mobilnej wpływa na odbiór eventu?
Dostępność szerokopasmowego internetu i inteligentnych urządzeń wzmaga oczekiwania konsumentów względem jakości sieci. Jednak aż 60% użytkowników smartfonów ma problemy z siecią conajmniej raz w tygodniu - wynika z badań firmy Ericsson. Sytuacja staje się jeszcze gorsza, gdy w trakcie imprez masowych ogromna liczba smartfonów łączy się z tą samą stacją bazową. Nie bez przyczyny stadion, zdaniem
13 lipca 2013
Na najwyższym poziomie – event w chmurach
Kilkunastoosobowy zespół roboczy, dziesiątki spotkań, ogromne inwestycje, wszystko dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Można więc zaczynać. Rusza e-mailing, akcje bannerowe oraz FunPage na portalu społecznościowym. Mogłoby się zdawać, iż wszystko idzie zgodnie z planem, gdyż zainteresowanie eventem jest ogromne – niestety strona rejestracyjna pokazuje komunikat „Error 503”, czyli przeciążenie serwera. Czasami lokalna infrastruktura lub tradycyjny hosting to
10 lipca 2013
Hotele nowej ery
Koncepcja technologiczna Chciałbym się skupić na zagadnieniu samoobsługi, która ma dla nas szersze znaczenie niż check-in i check-out. Oczywiście efekt końcowy, jaki otrzymuje nasz gość w elektronicznym kiosku, jest podstawą tego typu serwisu. System ma być czytelny – potwierdzenie danych wprowadzonych podczas rezerwacji; intuicyjny – kolejne korki podczas zameldowania wynikają z siebie i są oczywiste; szybki –
3 lipca 2013
Precyzyjne łowy w sieci
Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Webex, Foursquare i wiele, wiele innych. Te narzędzia coraz częściej wywołują duże podekscytowanie u klientów. Podczas rozmów dotyczących przygotowania imprezy słyszymy: „Proszę o rozwinięcie koncepcji w oparciu o Social Media - musimy zbudować zasięg imprezy“, „Social Media może zastąpić PR eventu!“, „Wszyscy to teraz robią!“. Mierz siły na zamiary, czyli co za dużo,
30 czerwca 2013
Kwiatowe kreacje
Kwiaty, podobnie jak farby, tkaniny, kamień czy drewno to materiał plastyczny, który można formować i pracować nim, oddając przy tym emocje, uczucia, grę świateł, kolorów i faktur. W zależności od okazji i charakteru wydarzenia można za pomocą materiału roślinnego stworzyć dowolną scenerię, podkreślić bajkowy charakter wnętrz, bankietowy szyk czy powagę spotkania biznesowego. Pierwszym i najważniejszym etapem jest
20 czerwca 2013
Jak utrudnić życie fotografowi?
Czy zastanawialiście się kiedyś, co pozostaje po zrealizowanym evencie? Oprócz niezapomnianych przeżyć, które z biegiem czasu zaczną się zacierać w pamięci gości, pozostaje dokumentacja fotograficzna. To, jak event wygląda „w obrazku”, często decyduje jak jest odbierany i oceniany przez uczestników i organizatorów. Czy zawsze o tym pamiętamy? W poniższym artykule, nieco na przekór, pokażemy jakie działania wpływają
14 czerwca 2013
Oświetlenie scenograficzne w event marketingu
Odkąd Thomas Edison opatentował w 1879 roku żarówkę elektryczną, funkcja sztucznego oświetlenia ewoluowała od podstawowej walki z mrokiem i wampirami, przez podniesienie bezpieczeństwa na ulicach miast, aż do aranżacji światłem wszelkich przestrzeni zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków i pomieszczeń. Same źródła światła również uległy urozmaiceniu – dawno już Edisonowska żarówka przestała być ich najbardziej